نقش رهبری دانش مدار بر مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی |
2-2-6 تئوری های مدیریت دانش… 64
2-2-6-1 تئوری مدیریت دانش جامع. 65
2-2-6-2 تئوری مدیریت دانش تیمی.. 66
2-2-6-3 تئوری مدیریت دانش جامعه گرا 68
2-2-7 استراتژیهای مدیریت دانش… 69
2-2-8 مزایای مدیریت دانش… 72
2-2-9 دلایل گرایش به مدیریت دانش در سازمان ها 75
2-3 اهمیت کتابخانه در جامعه اطلاعاتی.. 75
بخش چهارم:پیشینه تحقیق. 80
تحقیقات داخلی.. 80
تحقیقات خارجی.. 83
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه 86
3-2 روش تحقیق. 86
3-3 فرایند اجرای تحقیق. 87
3-4 جامعه و نمونه آماری.. 87
3-5 روش جمع آوری اطلاعات.. 89
3-6 ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات.. 89
3 -7 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.. 89
3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها 93
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
4-1 مقدمه 97
4-2 تحلیل داده ها 98
4-2- 1 بررسی آماری سوالات پرسشنامه. 99
4-3 استنباط آماری.. 104
4-3-1 فرضیه اول. 104
4-3-2 فرضیه دوم. 107
4-3-3 فرضیه سوم. 109
4-3-4 فرضیه چهارم. 111
یک مطلب دیگر :
4-3-5 فرضیه پنجم. 114
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه 118
5-2 نتیجه گیری.. 118
5-2- 1 بررسی آماری سوالات پرسشنامه. 118
5-2-2 نتایج آمار توصیفی.. 120
5-2-3 نتایج آمار استنباطی.. 124
5-3 مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات گذشته. 126
5-4 محدودیت های تحقیق. 126
5-5 پیشنهادات 127
5-6 پیشنهادات تحقیقات آتی.. 128
منابع و ماخذ 129
پیوست 1: پرسشنامه تحقیق. 138
پیوست 2: اهمیت کتابخانهها 140
1-1 مقدمه
دانش دارایی غیر ملموسی است که در اقتصاد جدید از دارایی سنتی مهمتر است. دانش، به عنوان ترکیبی از اطلاعات به همراه تجربه، مفهوم ، تفسیر و بازتاب تعریف شده است. (فیض آبادی ، 1390: ص 6). دانش سازمانی، دانشی است که به واسطه تعاملات میان فناوری فنون، و افراد در سازمان شکل میگیرد. دانش سازمانی خود شامل دانش ضمنی و دانش صریح است. دانش صریح سازمانی دانشی است سازمان یافته، و با محتوایی ثابت که میتواند از طریق بکارگیری فناوری اطلاعات ، کدگذاری تدوین و نشر داده شود .(حسینقلی پور،1388:ص4). مدیریت دانش، مدیریتیست آگاهانه و فعال در ایجاد انتشار و استفاده از دانش برای رسیدن به اهداف استراتژیک.عوامل زیادی با مدیریت دانش در ارتباط هستند که یکی از این عوامل رهبری دانش مدار می باشد. (Sanchez De Pablo and Donate: 2014) در دانش مدیریت، رهبری سازمان در کنار سایر وظایف مدیر یکی از وظایف اساسی و مهم تلقی میشود و نقش پراهمیتی در اثربخشی سازمان ایفا میکند و رمز موفقیت مدیران در توان هدایت نیروی انسانی تحت سرپرستی آنها است.
این فصل با بیان مساله شروع شده و در ادامه به اهداف و فرضیههای تحقیق پرداخته میشود. چهارچوب نظری تحقیق، تعاریف عملیاتی ومفهومی وهمچنین اهمیت وضرورت تحقیق از دیگربخش های این تحقیق است. درپایان فصل نیز به قلمرو تحقیق اشاره خواهدشد.
12 بیان مساله
دانش از مصدر دانستن به معنای دانندگی ، دانایی و علم و فضل است . مخلوطی از تجارب، کمیتها و اطلاعات بافتاری منظم است که قالبی برای ارزیابی و یکپارچه کردن و هماهنگسازی تجارب و اطلاعات ایجاد می کند. دانش یک ادراك و فهم است که از طریق تجربه ، استدلال، درك مستقیم و یادگیری حاصل می شود(برزین پور ،1389، ص 118) و با ویژگی های بدیع و پویای خود، امکان پاسخگویی به ویژگی های محیط های جدید را فراهم می سازد. دانش دارایی غیر ملموس است که در اقتصاد جدید از دارایی سنتی مهمتر است. دانش، به عنوان ترکیبی از اطلاعات به همراه تجربه، مفهوم ، تفسیر و بازتاب تعریف شده است (فیض آبادی ، 1390، ص 6).
مدیریت دانش، مدیریتاست آگاهانه و فعال در ایجاد انتشار و استفاده از دانش برای رسیدن به اهداف استراتژیک.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 08:40:00 ق.ظ ]
|