2-3 بازاریابی رابطه‌مند. 24
2-3-1 مفهوم و تعاریف بازاریابی رابطه‌مند. 24
2-3-2 زیربنای مفهومی بازاریابی رابطه‌مند. 26
2-3-3 فلسفه رابطه‌مندی و تشریح ابعاد آن. 29
2-3-4 بازاریابی رابطه‌مند در برابر بازاریابی معامله‌ای.. 38
2-3-5 روش‌شناسی بازاریابی رابطه‌مند. 42
2-3-6 مدل بازاریابی رابطه‌مند. 49
2-2-6-1 مدل بازاریابی رابطه‌مند در بخش خرده فروشی.. 49
2-3-6-2 مدل کاربردی بازاریابی رابطه‌مند. 50
2-3-6-3 مدل بازاریابی رابطه‌مند میان سازمان‌های صنعتی.. 51
2-3-6-4 بازاریابی رابطه‌مند مدار(RMO). 52
2-3-6-5 مدل بازاریابی رابطه‌مند مورگان و هانت 55
2-4 پیشینه تحقیق.. 57
2-4-1 تحقیقات داخلی.. 57
2-4-2 تحقیقات خارجی.. 59
2-5 خلاصه. 62
فصل سّوم:روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه. 64
3-2 نوع تحقیق.. 64
3-3 روش تحقیق.. 64
3-4 جامعه آماری.. 65
3-5 نمونه آماری و روش نمونه‌گیری.. 65
3-6 روش گردآوری اطلاعات… 65
3-7 ابزار جمعآوری اطلاعات… 66
3-8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه‌ها 66
3-8-1 روش ضریب آلفای کرونباخ.. 67
3-8-2 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف(K-S) 67
3-8-3 آزمون تی(t ) تك عاملی.. 67
3-8-4 آزمون t مستقل.. 68
3-8-5 تحلیل واریانس(ANOVA) 68
3-8-6 تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون. 68
3-9 پایایی و روایی.. 69
3-9-1 سنجش پایایی پرسشنامه. 69
3-9-2 سنجش روایی پرسشنامه. 70
3-10 خلاصه. 70
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل آماری
4-1 مقدمه. 72
4-2 آمار توصیفی.. 73
4-2-2 بررسی توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك میزان تحصیلات… 74
4-2-3 بررسی توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك سنوات خدمتی(سابقه‌كار) 75
4-2-4 بررسی توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك رده‌های سن.. 76
4-3 توصیف کمی متغیرهای تحقیق.. 77
4-3-1 توصیف کمی متغیر بازاریابی رابطهمند. 77
4-3-2 توصیف کمی متغیر پیشبرد فروش…. 80
4-4 آمار استنباطی پرسش‌نامه. 81
4-4-1 آزمون نرمال بودن دادهها 81
4-4-2 آزمون پارامتریك t تك نمونه‌ای.. 82
4-4-3-1 مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش بر حسب جنسیت… 86
4-4-3-2 مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش بر حسب تحصیلات… 87
4-5 آزمون فرضیات پژوهش…. 88
4-5-1 فرضیات پژوهش…. 88
4-5-2  نتایج فرضیات تحقیق.. 93
4-6 خلاصه. 93
فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه. 95
5-2 نتایج بررسی انجام شده 95
5-2-1 یافته‌های جمعیت‌شناسی.. 95
5-2-2 یافته‌های متغیرهای تحقیق.. 95
5-3 نتایج فرضیات تحقیق.. 96
5-4 پیشنهادها 98
5-4-1 پیشنهادهای منتج از فرضیه‌های تحقیق.. 98
5-4-2 پیشنهادهای كاربردی.. 99
5-4-3 پیشنهاد به پژوهشگران آینده 100
5-5 محدودیت‌های تحقیق.. 100
5-5-1 محدودیت‌های در اختیار پژوهشگر. 101
5-5-2 محدودیت‌های خارج از اختیار پژوهشگر. 101
5-6 خلاصه. 101

پایان نامه

 

منابع و ماخذ. 102
منابع فارسی.. 102
منابع انگلیسی.. 103
پیوست‌ها 107

فهرست جداول
عنوان                                                                                                                                                صفحه

جدول2-1 تعاریف بازاریابی رابطه‌مند………………………………………………………………………………………….. 25
جدول2-2 تفاوت بازاریابی رابطه‌مند و معامله‌ای…………………………………………………………………………..  40
جدول2-3 تفاوت‌های کلیدی بازاریابی تهاجمی و بازاریابی تدافعی ………………………………………………… 42
جدول3-1 ساختار پرسش­نامه……………………………………………………………………………………………………… 66
جدول3 -2 نتایج آلفای كرونباخ(پیش آزمون) ………………………………………………………………………………. 70
جدول3 -3 نتایج آلفای كرونباخ(نهایی) ………………………………………………………………………………………. 70
جدول4-1 توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه بر حسب جنسیت………………………………………………………. 73
جدول4-2 ﺗﻮزیع میزات تحصیلات ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری……………………………………………………… 74
جدول4-3 سنوات خدمتی پاسخ‌دهندگان …………………………………………………………………………………….. 75
جدول4-4 ﺗﻮزیع سن  ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری……………………………………………………………………….. 76
جدول4-5 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر بازاریابی رابطه‌مند…………………………………… 77
جدول4-6 وضعیت نمره آزمودنی‌های متغیر بازاریابی رابطه‌مند……………………………………………………….. 77
جدول4-7 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر پیشبرد فروش………………………………………… 80
جدول4-8 وضعیت نمره آزمودنی‌های متغیر پیشبرد فروش…………………………………………………………….. 80
جدول4-9 بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………… 81
جدول4-10 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  اعتمادسازی……………………………………………………………………… 82
جدول4-11 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  تعهد……………………………………………………………………………….. 83
جدول4-12 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  كیفیت ارتباطات……………………………………………………………….. 83
جدول4-13 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  مدیریت تعارض……………………………………………………………….. 84
جدول4-14 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  بازاریابی رابطه‌مند…………………………………………………………….. 84
جدول4-15 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی-  پیشبرد فروش…………………………………………………………………… 85
جدول4-16 نتایج مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند وپیشبرد فروش بر حسب جنسیت…………………….. 86
جدول4-17 ﻧﺘﺎیج تحلیل واریانس به منظور مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش
بر حسب تحصیلات…………………………………………………………………………………………………………………. 87
جدول4-18 ضریب همبستگی بین متغیرهای بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش………………………………. 88
ﺟﺪول4-19 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون بین بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش………………………………………. 88
جدول4-20 ضریب همبستگی بین متغیرهای اعتمادسازی و پیشبرد فروش……………………………………….. 89
ﺟﺪول4-21 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون بین اعتمادسازی و پیشبرد فروش……………………………………………….. 89
جدول4-22 ضریب همبستگی بین متغیرهای تعهد و پیشبرد فروش…………………………………………………. 90
ﺟﺪول4-23 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون بین تعهد و پیشبرد فروش…………………………………………………………. 90
جدول4-24 ضریب همبستگی بین متغیرهای كیفیت ارتباطات و پیشبرد فروش…………………………………. 91
ﺟﺪول4-25 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون بین كیفیت ارتباطات و پیشبرد فروش…………………………………………. 91
جدول4-26 ضریب همبستگی بین متغیرهای مدیریت تعارض و پیشبرد فروش………………………………… 92
ﺟﺪول4-27 ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون بین مدیریت تعارض و پیشبرد فروش………………………………………… 92
جدول4-28 نتایج فرضیه‌های مربوط به بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش………………………………………. 93

 
 فهرست اشکال
عنوان                                                                                                                                                صفحه
 
شكل1-1 مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………  7

یک مطلب دیگر :

 

شکل2-1 پیوستار قصد رابطه……………………………………………………………………………………………………..  29
شکل2–2 بازاریابی معامله‌ای در مقابل بازاریابی رابطه‌مند……………………………………………………………….. 39
شکل2-3 تغییر تدریجی در دیدگاه بازاریابی………………………………………………………………………………..   41
شکل2-4 فرآیندهای بازاریابی رابطه‌مند در سه مرحله چرخه زندگی……………………………………………….  43
شکل2-5 مدل بازاریابی رابطه‌مند در بخش خرده فروشی……………………………………………………………….  50
شکل2-6 مدل اجرایی بازاریابی رابطه‌مند……………………………………………………………………………………   51
شکل2-7 مدل بازاریابی رابطه‌مند میان سازمان‌های صنعتی……………………………………………………………… 52
شکل2-8 اجزای شش گانه بازاریابی رابطه‌مند مدار……………………………………………………………………….. 53
شکل2-9 مدل بازاریابی مورگان و هانت…………………………………………………………………………………….   56

 
 
 
 
 
 
 
 فهرست نمودارها
عنوان                                                                                                                                                صفحه
 
 نمودار4-1 ترکیب جمعیتی نمونه مورد مطالعه بر حسب جنسیت(درصد)………………………………………… 73
ﻧﻤﻮدار4-2 ﺗﻮزیع میزان تحصیلات ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری(درصد)……………………………………………. 74
نمودار4-3 سنوات خدمتی پاسخ‌دهندگان (درصد) ………………………………………………………………………… 75
ﻧﻤﻮدار4-4 ﺗﻮزیع سن ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری(درصد) …………………………………………………………….. 76
نمودار4-5 هیستوگرام اعتماد‌سازی……………… ……………………………………………………………………………… 78
نمودار4-6 هیستوگرام تعهد………. ………………………………………………………………………………………………. 78
نمودار4-7 هیستوگرام كیفیت ارتباطات…. ……………………………………………………………………………………. 79
نمودار4-8 هیستوگرام مدیریت تعارض………. ……………………………………………………………………………… 79
نمودار4-9 هیستوگرام بازاریابی رابطه‌مند………………. ……………………………………………………………………. 80
نمودار4-10 هیستوگرام پیشبرد فروش…….. …………………………………………………………………………………. 80

 
 
 
 
 
 

چکیده

بازاریابی رابطه‌مند، هنر كسب و كار امروز است. برای حفظ مشتریان كلیدی(سودآور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. هدف از انجام این پژوهش نقش بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش در شرکت قند اسلام آباد غرب می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه‌ی گردآوری داده‌ها، توصیفی- همبستگی است. جامعه مورد پژوهش شامل مدیران و كاركنان شرکت قند اسلام آباد غرب می­باشد كه طبق برآورد صورت گرفته تعداد آنها 120 نفر می‌باشد. برای تعیین نمونه آماری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و جهت تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران استفاده شده است، كه بر این اساس حجم نمونه 91 نفری تعیین گردید. ابزار اندازه­گیری مورد استفاده در تحقیق پرسش­نامه‌های ساخته محقق می­باشد كه روایی آن توسط چند تن از اساتید و خبرگان با تجربه تایید شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از آمار توصیفی(فراوانی، درصد فراوانی، جداول، نمودارها) و آمار استنباطی(آزمون تی ‌تك نمونه‌ای، آزمون تی مستقل، تحلیل واریانس، آزمون همبستگی و رگرسیون) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بازاریابی رابطه‌مند بر پیشبرد فروش تأثیرگذار می‌باشد. با توجه به یافته‌های به دست آمده پیشنهاداتی به مسئولان و مدیران شركت قند اسلام آباد غرب ارائه گردید.
واژه‌های کلیدی:   بازاریابی رابطه‌مند[1]، پیشبرد فروش[2] ، شرکت قند اسلام آباد غرب

 
 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

كلیات تحقیق


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...