مطالعه تأثیر اعتماد بر قصد خرید مجدد اینترنتی کتاب و مقالات (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد ... |
3-6-2- پایایی پرسشنامه. 47
3-7- روشها و ابزار تجزیه تحلیل دادهها: 48
3-7-1 آزمون کلموگروف- اسمیرنوف: 49
3-7-2 ضریب همبستگی پیرسون: 49
3-7-3 ضریب همبستگی اسپیرمن: 50
3-7-4 رگرسیون خطی: 51
3-7-4-1 رگرسیون ساده: 51
3-7-4-2 رگرسیون چندگانه: 53
3-7-5 معیارهای NFI ، RFI ، IFI ، CFI ، RMSEA.. 54
4-1 مقدمه. 57
4-2 آمار توصیفی نمونه آماری.. 57
4-2-1 تحصیلات پاسخگویان. 57
4-2-2 جنسیت پاسخگویان. 58
4-2-3 سن پاسخگویان. 59
4-3 آزمون فرضیات… 60
4-3-1 آزمون کلموگروف اسمیرنوف.. 60
4-5 مدل کلی.. 72
5-1 مقدمه. 76
5-2 نتیجه گیری.. 76
5-2-1 نتیجه گیری از فرضیه ها 76
5-3 نتایج مدل های آماری.. 79
5-3-1 مدل کلی.. 79
5-4 پیشنهادها: 80
5-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی: 80
منابع فارسی.. 82
منابع لاتین.. 85
ضمائم. 91
خروجی نرم افزار spss. 91
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 3-1 دستهبندی سئوالات پرسشنامه. 47
یک مطلب دیگر :
جدول 3-2مقدار آلفای کرونباخ ابعاد پرسشنامه. 48
جدول 3-3 جدول تحلیل واریانس… 52
جدول 3-4 جدول تحلیل واریانس… 53
جدول 4-1 توزیع فراوانی تحصیلات.. 57
جدول 4-2 توزیع فراوانی جنسیت.. 58
جدول 4-3 توزیع فراوانی سن.. 59
جدول 4-4 نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف.. 61
جدول 4-5 آزمون معنی داری فرضیه 1. 62
جدول 4-6 آزمون معنی داری ضریب همبستگی فرضیه 2. 62
جدول 4-7 تحلیل واریانس… 63
جدول 4-8 براورد ضریب رگرسیونی.. 63
جدول 4-9 آزمون معنی داری ضریب همبستگی فرضیه3. 64
جدول 4-10 تحلیل واریانس… 65
جدول 4-11 براورد ضریب رگرسیونی.. 65
جدول 4-12آزمون معنی داری ضریب همبستگی فرضیه4. 66
جدول 4-13 تحلیل واریانس… 67
جدول 4-14 براورد ضریب رگرسیونی.. 67
جدول 4-15 آزمون معنی داری ضریب همبستگی فرضیه 5. 68
جدول 4-16 تحلیل واریانس… 68
جدول 4-17 براورد ضریب رگرسیونی.. 69
جدول 4-18 آزمون معنی داری ضریب همبستگی فرضیه 6. 70
جدول 4-19 تحلیل واریانس… 70
جدول 4-20 براورد ضریب رگرسیونی.. 71
جدول 4-21 شاخص های برازش مدل. 73
جدول 5-1 شاخص های برازش مدل. 78
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1 مدل مفهومی پژوهش… 7
شکل 4-1 توزیع فراوانی تحصیلات.. 58
شکل 4-2 توزیع فراوانی جنسیت.. 59
شکل 4-3 توزیع فراوانی سن.. 60
شکل 4-4 تحلیل مسیر مدل کلی.. 72
چکیده
توسعه چشمگیر اینترنت به واسطه رشد فناوری، زندگی اجتماعی، فضای تجارت و كسب وكارِ جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. یكی از پیامدهای نفوذ اینترنت، رشد و توسعه خرده فروشی اینترنتی و خرید آنلاین، تغییر عادات خرید مصرفكنندگان و تغییر نگرش كاربران نسبت به خرید آنلاین است. پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیری است که اعتماد و عادت بر قصد خرید مجدد آنلاین دارند، میباشد. همچنین رضایت خریدار، ارزش ادراکشده و آشنایی نیز به عنوان پیشایندهای عادت مورد بررسی قرار گرفتهاند. پژوهش حاضر از نظر هدفِ پژوهش، کاربردی و بر حسب روشِ پژوهش، توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تشکیل میدهند که در طول مطالعه در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل بودهاند و این برابر با 14696 نفر میباشند. نمونهای به حجم 125 نفر مورد بررسی قرار گرفتهاند. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری دادههای پژوهش جهت آزمون 6 فرضیه پژوهش، پرسشنامه بوده است. روایی پرسشنامه مذکور توسط اساتید و خبرگان تأیید شده است و ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 871/0 میباشد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. از روشهای آماری همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر جهت بررسی فرضبات استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که عادت خرید آنلاین تأثیری بر رابطه میان اعتماد و قصد خرید مجدد آنلاین ندارد. آشنایی، ارزش ادراکشده و رضایت خریدار بر عادت خرید آنلاین تأثیر مثبت دارد. همچنین ارزش ادراکشده بر رضایت خریدار تأثیر مثبت دارد و رضایت خریدار نیز بر عادت خرید آنلاین تأثیر مثبت دارد. با توجه به نتایج بدست آمده توصیه میشود که شركتها تلاش نمایند كه در زمان برقراری ارتباط با مشتریان خود، تجربه مثبتی را در ذهن آنها ایجاد نمایند. آشنایی مشتری با وبسایت میتواند اولین برخورد او باشد و در این زمینه وبسایتی كه دارای ویژگیهای مطلوب باشد بسیار حائز اهمیت است. ایجاد یك محیط مطلوب در وب سایت همراه با نظم و ترتیب و زیبایی ظاهری، تصویر برند مناسب همراه با یك آگهی مناسب و … همه میتوانند در ایجاد یک تجربه مثبت و لذتبخش در ذهن مشتریان مؤثر باشند.
کلید واژهها: قصد خرید مجدد آنلاین، اعتماد الکترونیک، عادت، ارزش ادراکشده، رضایت خریدار، آشنایی.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 07:07:00 ق.ظ ]
|