اثربخشی آموزش نوروفید بک برروی کاهش نشانه ها و بهبود عملکرد اجرایی کودکان مبتلابه ADHD 6- ... |
چکیده 5
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه 15
بیان مسئله 19
سوالات پژوهشی 21
اهمیت وضرورت تحقیق 21
اهداف پژوهش 22
بیان فرضیات 22
تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها :
نوروفیدبک 23
بیش فعالی –کمبودتوجه 23
توجه 24
حافظه 24
تکانشگری 25
عملکردهای اجرایی 26
فصل دوم :گستره نظری و تجربی پژوهش
پیشینه نظری تحقیق 28
ملاک تشخیص ADHD 29
سبب شناسی ADHD : 34
مرورتحقیقات توسط لوبار 34
عوامل نوروآناتومی و عملکرد نوروفیزیولوژیک در ADHD 34
ژنتیک 38
عوامل مربوط به پیش از تولد 40
علائم روانی – اجتماعی 41
علل اکتسابی اختلال بیش فعالی –نقص توجه 42
سیر وپیش آگهی ADHD 43
سیر تکامل 44
مهمترین اختلالاتی که با ADHD همراهه 46
درمان ADHD 48
درمانهای دارویی 49
جدیدترین درمان : نوروفیدبک 51
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
منشاء سیگنالهای مغزی 52
کارکردهای امواج مغزی 53
فهرست مطالب
پرتکل های درمانی با استفاده از نوروفیدبک 57
انواع نوروفیدبک 60
ارزیابی های یک کاناله ودو کاناله 61
تعاریف ونقائص عملکردهای اجرایی 61
توجه و تمرکز :
مقدمه 64
تغییر میزان توجه 66
ساختار حافظه 67
انواع حافظه : 67
خزانه حسی 67
خزانه پژواکی 69
حافظه نهانی دیداری 70
کاتب درونی 70
حافظه فوری ( کوتاه مدت ) 70
حافظه بلند مدت 71
حافظه معنایی 71
حافظه رویدادی 72
ا ثر تاخر در یادآوری 72
فهرست مطالب
پیشینه تجربی تحقیق:
تحقیقات خارجی 73
تحقیقات داخلی 84
فصل سوم : طرح پژوهش 86
طرح کلی پژوهش 87
یک مطلب دیگر :
یک مطلب دیگر :
جامعه آماری وروش نمونه گیری 87
ابزار پژوهش :
تست هوش ریون 87
تست Tova 88
پرسشنامه کانرز –فرموالدین 89
تست حافظه N-back 89
خرده آزمون هوش وکسلر ( فراخنای ارقام ورمزنویسی) 90
تست ویسکانسین 91
دستگاه نوروفیدبک 92
روش اجرای تحقیق 92
روش تجزیه و تحلیل 94
روش شمول 94
عدم شمول 95
رعایت نکات اخلاقی 95
فصل چهارم : نتایج 96
تجزیه التحلیل داده های تحقیق 97
فصل پنجم : بحث در نتایج :
بحث و نتیجه گیری : 127
محدودیتها و موانع پژوهش 136
پیشنهاد ات برای پژوهشهای آتی 137
پیشنهادهای بکار بسته 137
خلاصه 138
منابع فارسی ولاتین
چداول و پرسشنامه
پیوست ها
فرضیه اول
جدول 1-4) شاخص توصیفی فرضیه اول جهت داده های صحیح توسط تست N-Back 97
جدول 2-4) تحلیل کوواریانس فرضیه اول جهت داده های صحیح 99
جدول 3-4) شاخص توصیفی فرضیه اول جهت داده های غلط توسط تست N-Back 100
جدول 4-4) تحلیل کوواریانس فرضیه اول جهت داده های غلط 101
جدول 5-4) شاخص توصیفی ارقام مستقیم 102
جدول 6-4) تحلیل کواریانس فراخنای ارقام مستقیم 103
جدول 7-4) شاخص توصیفی ارقام معکوس 104
جدول 8-4) تحلیل کوواریانس ارقام معکوس 105
جدول 9-4) شاخص آمار توصیفی رمز نویسی فرم A 106
جدول 10-4 ) تحلیل کوواریانس رمز نویسی فرم A 107
جدول 11-4) شاخص آمار توصیفی رمز نویسی فرم B 108
جدول 12-4 ) تحلیل کوواریانس رمز نویسی فرم B 109
2) فرضیه دوم
جدول 1-2 )شاخص توصیفی سنجش بیش فعالی آزمون کانرز 110
جدول 2-2) تحلیل کوواریانس فرضیه دوم سنجش بیش فعالی 112
3) فرضیه سوم
جدول1- 3) شاخص توصیفی نقص توجه ازآزمون کانرز 113
جدول2-3 ) تحلیل کواریانس نقص توجه از تست کانرز 115
جدول 3-3 ) شاخص توصیفی نقص توجه ازآزمون TOVA 116
جدول 4-3 ) تحلیل کواریانس نقص توجه از تست TOVA 117
4)فرضیه چهارم
جدول1-4) شاخص توصیفی تکانش گری از آزمون کانرز 118
جدول2-4) کوواریانس تکانش گری از آزمون کانرز 120
جدول3-4) شاخص توصیفی تکانش گری از آزمون TOVA 121
جدول 4-4) کوواریانس تکانش گری از آزمون TOVA 122
5 ) فرضیه پنجم
جدول1-5) شاخص توصیفی سنجش عملکرد اجرایی از آزمون ویسکانسین 123
جدول2-5) تحلیل کواریانس سنجش عملکرد اجرایی از آزمون ویسکانسین 125
نمودار 1) میانگین نمرات دادههای صحیح تست (N-Back) سنجش حافظه 98
نمودار2) میانگین نمرات دادهای غلط N-Back) سنجش حافظه 100
نمودار 3) میانگین نمرات فراخنای ارقام مستقیم جهت سنجش حافظه 102
نمودار 4) میانگین نمرات فراخنای ارقام معکوس جهت سنجش حافظه 104
نمودار 5) میانگین نمرات رمز نویسی فرم A جهت سنجش حافظه 106
نمودار 6) میانگین نمرات رمز نویسی فرم B جهت سنجش حافظه 108
نمودار 7 ) میانگین نمرات سنجش بیش فعالی از تست کانرز 111
نمودار 8) میانگین نمرات سنجش نقص توجه از تست کانرز 114
نمودار9) میانگین نمرات سنجش نقص توجه از TOVA 116
نمودار 10) میانگین نمرات سنجش تکانشگری از تست کانرز 119
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 08:27:00 ب.ظ ]
|