متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته معدن با عنوان : عوامل موثر برضریب بهره وری دستگاه های حفاری تمام مقطع تونل
در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصیلات تكمیلی
سمینار برای دریافت درجه كارشناسی ارشد “M.Sc”
مهندسی معدن – استخراج
عنوان :
عوامل موثر بر ضریب بهره وری دستگاه های حفاری تمام مقطع تونل(TBM)

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
كیده:
ماشین های تونلزنی (TBM) یكی از عمومی ترین تجهیزات حفر تونل در این صنعت می
باشد. TBMهای پیشرفته مخصوص سنگ سخت قابلیت حفاری درشرایط گوناگون زمین را دارد ،در حالی
كه نرخ نفوذ بالای 170متر در روز ثبت شده است. با اگاهی از شرایط زمین و ارزیابی صحیح نحوه عملكرد
عوامل موثر بر كاركرد TBM می توان تا حد زیادی كاركرد TBM را پیش بینی نمود.اگاهی از شرایط زمین و
نحوه عملكرد ماشین مذكور از این نظر حائز اهمیت است كه می توان بر نرخ نفوذ و نرخ پیشروی TBM تاثیر

یک مطلب دیگر :

بسزایی داشته باشد.هدف از تحقیق مذكور بررسی عوامل موثر بر ضریب بهروری و نرخ پیشروی ماشین مذكور
می باشد.در ابتدا هدف از حفر سازه های زیر زمینی و سپس روش های حفاری را بازگو می كنیم و در نهایت
پارامتر های موثر بر عملكرد TBM را بررسی می كنیم.
مقدمه ، تاریخچه و اهداف حفر سازه های زیر زمینی و تونل:
با پیشرفت تكنولوژی در عرصه های مختلف، فن تونل سازی نیز از این امر مستثنی نبود و تحولات عمده
ای در آن صورت گرفت، هر چند كه هنوز هم روشهای سنتی كاربرد وسیعی در این زمینه دارند ولی این
حالت نیز بدلیل استفاده از ماشین آلات جدید و تلفیق این روشها با روشهای بهسازی و حتی با روشهای جدید
میسر و باعث كارآمدتر شدن این روشها به ویژه در تونلهایی با مقاطع بزرگ گردیده است.
برای طراحی و نیز حفر تونل ها می بایست اول به اهداف حفر تونل بپردازیم و سپس با مطالعه و بررسی

مقالات و پایان نامه ارشد

 

كلیه روش های تونل زنی و نگهداری آنها ، تونل ها را طراحی و سپس به حفر آنها بپردازیم .
برخی از نكاتی كه بطور كلی می توان در ارتباط با تونل سازی بدان اشاره كرد با توجه به محدودیت زمان
ایستایی، بشرح زیر می باشد:
شكل مقطع تا حد ممكن حالت بیضوی داشته باشد، نصب نگهداری باید سریعا بمنظور حداقل رساندن
حركات توده در برگیرنده تونل انجام گیرد. پایداری جبهه كار ، بررسی و اقدامات لازم برای نگهداری صورت
گیرد. در هر بخش از مراحل حفاری، حلقه شاتكریت مسلح باید سریعا كامل و بسته شود و در صورت امكان
برای مقاطع بزرگ كه به چند بخش تقسیم می شوند، توصیه شده كه حفر گالری ها بطور متقارن انجام شود ،
به این ترتیب توزیع تنش مجدد در لاینینگ و توده در برگیرنده به آرامی و بدون مشكل صورت می پذیرد .
در ایران از چند هزار سال پیش ، به منظور استفاده از آب های زیرزمینی ، تونل هایی موسوم به قنات
حفر می شده است . قنات یكی از ابتكارات شگفت انگیز ایرانیان است كه بر كشاورزی و آبیاری فلات ایران از
یك سو و از دیگر سو در شكوفایی تمدن و فرهنگ ایران تأثیر ماندگار داشته است . طول بعضی از این سازه
های زیرزمینی كه نوعی تونل های انتقال آب به حساب می آیند به 70 كیلومتر و یا بیشتر نیز می رسد .
تعداد قنات های ایران بالغ بر 50000 رشته برآورد شده و جالب توجه آن است كه این قناتهای متعدد طویل و
حساس از لحاظ جهت و شیب با وسایل بسیار ابتدایی حفر شده اند . موقعیت جغرافیایی كشور ایران شرایط
ویژه اقتصادی را بوجود آورده كه لزوم ایجاد شبكه های حمل و نقل كارا ، مناسب و استاندارد را ایجاب می
كند در صورتی كه این شرایط و امكان استفاده از هر یك به عنوان فرصتی مناسب جهت توسعه حمل و نقل
3
كشور را دركنارجغرافیای كوهستانی ایران مورد توجه قراردهیم , به نیاز فوق العاده كشور به حفر تونل های
آب ، راه و راه آهن پی برده می شود . در قرن حاضر ، پیشرفت تكنولوژی از یك سو و افزایش روز افزون
جمعیت و نیاز آن به خدمات بیشتر از سوی دیگر ، باعث افزایش درخواست برای فضاهای عمومی شده است .
از مهمترین نقش های این خدمات ، شبكه راههای درون شهری است .
بطور كلی تونل ها با توجه به اهداف آنها به انواع زیر تقسیم می شوند :
1- تونل های معادن : به منظور دسترسی ، شناسایی و استخراج ماده معدنی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...