<p>برنامه درسی پنهان : مثبت یا منفی ؟.. 32</p>
<p>برنامه درسی پنهان: پیامدها.. 40</p>
<p>برنامه درسی پنهان: خرد یا کلان؟.. 45</p>
<p>جامعه پذیری دانشگاهی.. 46</p>
<p>مشکلات و مسایل نظارت پژوهشی.. 52</p>
<p>عوامل موثر بر فرایند نظارت پژوهشی.. 54</p>
<p>سبک‌های نظارت پژوهشی.. 58</p>
<p>معیارهای انتخاب استاد راهنما.. 68</p>
<p>جمع بندی.. 73</p>
<p>فصل سوم.. 77</p>
<p>روش پژوهش.. 77</p>
<p>روش انجام تحقیق.. 78</p>
<p>جامعه پژوهش.. 81</p>
<p>حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. 81</p>
<p>روش و ابزار جمع‌آوری داده ها.. 84</p>
<p>روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 85</p>

پایان نامه

 

<p>قابلیت اعتماد.. 89</p>
<p>آشکارسازی موقعیت.. 89</p>
<p>ورود به میدان تحقیق.. 91</p>
<p>ملاحظات اخلاقی پژوهش.. 92</p>
<p>فصل چهارم.. 94</p>
<p>تحلیل داده ها و یافته ها.. 94</p>
<p>آشنایی با مکان پژوهش.. 95</p>
<p>دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر.. 97</p>
<p>دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.. 98</p>
<p>آشنایی اجمالی با ماهیت و تاریخچه رشته ریاضی.. 99</p>
یک مطلب دیگر :
 
<p>آشنایی اجمالی با ماهیت و تاریخچه رشته علوم تربیتی.. 100</p>
<p>آشنایی با شرکت‌کنندگان در تحقیق.. Error! Bookmark not defined.</p>
<p>سوال نخست:.. 103</p>
<p>سوال دوم.. 112</p>
<p>سوال سوم.. 123</p>
<p>فصل پنجم.. 134</p>
<p>نتیجه گیری، جمع بندی و پیشنهادها.. 134</p>
<p>خلاصه.. 135</p>
<p>سوال نخست.. 136</p>
<p>سوال دوم.. 137</p>
<p>سوال سوم.. 138</p>
<p>بحث ونتیجه گیری.. 140</p>
<p>محدودیت ها.. 145</p>
<p>پیشنهادها.. 146</p>
<p>منابع.. 149</p>
<p>پیوست ها.. 162</p>
<p>چکیده</p>
<p>برنامه درسی پنهان در آموزش عالی شامل قواعد تصریح ناشده ای است که برای تکمیل موفقیت آمیز آموزش رسمی، ضروری به نظر می رسند. یکی از مهمترین ابعاد آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی که با پویایی های خاصی همراه بوده و نقشی اساسی در شکل گیری برنامه درسی پنهان دارد، مرحله انجام پایان نامه است. به عقیده برخی صاحبنظران، انتخاب استاد راهنما که یکی از ابعاد فرایند نظارت پژوهشی است، تحت تاثیر عامل عمده ای به نام فرهنگ دانشگاهی است. در این مطالعه با توجه به پویایی های خاصّ روابط استاد راهنما- دانشجو در انجام پروژه پایان نامه سعی شده است تا هنجارهای تصریح ناشده ای که دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های علوم ریاضی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران در انتخاب استاد راهنما مد نظر قرار می دهند مورد بررسی قرار گیرد. این پژوهش بر مبنای پارادایم کیفی و با استفاده از روش تحقیق نظریه مبنایی صورت گرفته و ابزار جمع آوری داده ها عمدتا مصاحبه های باز، عمیق و نیمه ساختاریافته  و در کنار آن مصاحبه های غیر رسمی و زیستِ تعاملی با شرکت کنندگان بوده است. به منظور دستیابی به داده های مورد نظر، تعداد 16 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد علوم تربیتی و 9 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم ریاضی این دانشگاه با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و داده های حاصل با روش کدگذاری داده های رِوایی(ابداع شده توسط گلیزر و اشتراوس) تحلیل شدند. نتایج حاصل نشان می دهند که معیارهای مورد نظر دانشجویان علوم تربیتی در انتخاب استاد راهنما عبارتند از: ویژگی های رفتاری استادان، موقعیت استادان، معیارهای آکادمیک، معیارهای غیرآکادمیک، میزان حمایت احتمالی، و محدودیت ها. دانشجویان رشته ریاضی معیارهای نسبتا متفاوتی  را در انتخاب استاد راهنما مد نظر قرار می دهند, مانند: سبک نظارت پژوهشی، ویژگی های علمی استادان، ویژگی های شخصیتی استادان، معیارهای غیر آکادمیک، محدودیت ها. بررسی تطبیقی نتایج حاصله بر مبنای قانون شکل و زمینه گشتالت نشان می دهد که دانشجویان رشته ریاضی بیشتر تحت تاثیر شکل(جنبه های علمیِ پروژه پایان نامه) و دانشجویان علوم تربیتی تحت تاثیر زمینه(مصلحت اندیشی و روابط) استادان خود را برمی گزینند.</p>
<p>کلیدواژگان: برنامه درسی پنهان، فرهنگ دانشگاهی، نظارت پژوهشی، استاد راهنما، پایان نامه، دانشجو، کارشناسی ارشد، فرهنگ رشته ای</p>
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...