بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس در تعامل با نگرش به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ارتقاء ... |
1-6. متغیرهای پژوهش 7
1-7. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………8
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1. مقدمه 10
2-2.تاریخچه مدارس هوشمند. 10
2-3 .ضرورت تحول درآموزش وپرورش 11
2-4.مدرسه هوشمندیک ضرورت 12
2-5. اهداف مدارس هوشمند 14
2-6. مدل مفهومی مدارس هوشمند 15
2-6-1.محیط یاددهی یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانهای 17
2-6-2. زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات ………………………………………………………………… 19
2-6-3. مدیریت مدرسه توسط سیستم های یکپارچه رایانهای………………………………………………….21
2-6-4. برخورداریاز معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات……………………………………….23
2-6-5. ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر……………………………………………………………………27
2-7. دیدگاه برنامه درسی……………………………………………………………………………………………………..28
2-8.. منابع هوشمند در مدارس هوشمند…………………………………………………………………………………31
2-9. معلمان در مدارس هوشمند……………………………………………………………………………………………32
2-10. تفاوت مدارس هوشمند و سنتی……………………………………………………………………………………33
2-11. نگرش……………………………………………………………………………………………………………………….34
2-11-1. ویژگیهای نگرش………………………………………………………………………………………………….35
2-11-2. نگرش به فناوری اطلاعات وارتباطات………………………………………………………………………..36
2-12. فناوری اطلاعات وارتباطات…………………………………………………………………………………………..37
2-13. مزایای استفاده از تکنولوژی اطلاعات در آموزش و پرورش………………………………………………38
2-14. فناوری اطلاعات به عنوان ابزار جدید آموزش و یادگیری………………………………………………….40
2-15. محاسنه یادگیری با رایانه……………………………………………………………………………………………….41
2-16. فرآیند یاددهی یادگیری…………………………………………………………………………………………………42
2-16-1. تعریف یادگیری……………………………………………………………………………………………………….42
2-16-2. اجزاء عناضر تشکیل دهنده فرآیندیاددهی یادگیری……………………………………………………….42
2-16-3. یادگیری………………………………………………………………………………………………………………….43
2-16-4. آموزش(یاددهی)………………………………………………………………………………………………………44
2-16-5. تدریس و یادگیری……………………………………………………………………………………………………44
2-16-6. نظریههای موجود درباره یادگیری……………………………………………………………………………….46
2-16-7. روشهای تدریس…………………………………………………………………………………………………….47
2-16-8 . سطوح مهارت تدریس……………………………………………………………………………………………..48
2-16-9. مهارتهای فرآیند تدریس(یاددهی)…………………………………………………………………………….49
2-17. خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………………..52
2-17-1. مفهوم خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………….51
2-17-2. ابعادخودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………..51
2-17-3. منابع خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………52
2-17-4. مراحل رشد خودکارآمدی………………………………………………………………………………………….54
2-17-5.خودکارآمدی تحصیلی………………………………………………………………………………………………..54
2-18. سابقه علمی و پیشینه تحقیق در ایران و خارج از ایران……………………………………………………….56
2-18-1. در ایران……………………………………………………………………………………………………………………56
یک مطلب دیگر :
2-18-2.خارج از ایران…………………………………………………………………………………………………………….59
2-19.جمع بندی فصل دوم………………………………………………………………………………………………………61
2-20.مدل نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 61
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….63
3-2. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..63
3-3. جامعه آماری، نمونه، روش نمونهگیری…………………………………………………………………………….. 63
3-3-1. جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………63
3-3-2. حجم نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………….63
3-3-3. روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………… 64
3-3-4 همتاسازی مدارس………………………………………………………………………………………………………………………………..64
3-4. ابزار گردآوری دادهها……………………………………………………………………………………………………….65
3-4-1. پرسشنامه فرآیند یاددهی یادگیری………………………………………………………………………………….65
3-4-1-1. روایایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………..65
3-4-2.پرسشنامه نگرش سنج نسبت به فناوری اطلاعات وارتباطات……………………………………………..66
3-4-3. پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی …………………………………………………………………………………66
3-6.روش اجرایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………67
3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………….67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………69
4-2.یافتههای مربوط به بخش توصیفی…………………………………………………………………………………..69
4-3.یافتههایمربوطبهبخشاستنباطی………………………………………………………………………………………77
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………92
5-2. بحث در مورد یافتهها…………………………………………………………………………………………………..92
5-3. محدودیتها……………………………………………………………………………………………………………….97
5-4. پیشنهادهایی برای تحقیقات بیشتر………………………………………………………………………………….98
5-5. پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….98
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….101
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………….107
جدول 3-1.حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….64
جدول 4-1. توصیف نمرات یاددهی یادگیری …………………………………………………………………………..69
جدول 4-2. توصیف نمرات خودکارآمدی تحصیلی…………………………………………………………………..73
جدول4-3. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیندیاددهی……………………….74
جدول 4-4. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیند یادگیری……………………75
جدول 4-5. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه خودکارآمدی تحصیلی…………76
جدول 4-6. آزمون نرمال بودن کولموگراف – اسمیرنف….. ..77
جدول 4-7. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره یاددهی یادگیری بین مدارس هوشمند وعادی …………………..78
جدول 4-8. آمون لون برای برابری واریانسها ..79
جدول4-9 .تفاوت میانگین ها خودکارآمدی تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی………………………..80
جدول4-10. آزمون t……………………………………………………………………………………………………………..80
جدول4-11.نتایجتحلیلواریانسچند متغیره تاثیر تعامل نوع مدرسه و نگرش به فناوری فرآیندیاددهی82
جدول4-12.نتایجتحلیلواریانسچند متغیره تاثیر تعامل نوع مدرسه و نگرش به فناوری فرآیندیاددهی83
جدول4-13.نتایجتحلیلواریانسچند متغیره تاثیر تعامل نوع مدرسه و نگرش به فناوری خودکارآمدی84.
جدول 4-14.ازمون تفاوت میانگین ها نگرش به فناوری در تعامل با خودکارآمدی………………………..85
جدول4-15.آزمون تعقیبی توکی برای تفاوت میانگینها خودکارآمدی تحصیلی……………………………..86
جدول 4-16.آزمون تفاوت میانگین ها نگرش به فناوری در تعامل با یادگیری………………………………87
جدول4-17.آزمون تعقیبی توکی برای تفاوت میانگینهایادگیری…………………………………………………..88
جدول 4-18.آزمون تفاوت میانگین ها نگرش به فناوری در تعامل با یاددهی………………………………..89
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 01:34:00 ب.ظ ]
|