مقدمه 12

فصل اول: کلیات 

مقدمه

 
1-1 – بیان مسئله 15
2-1 – اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق 21
3-1 – اهداف تحقیق 22
فصل دوم: مبانی نظری  
مقدمه 25
1-2- مروری بر تحقیقات پیشین 26
1-1-2-تحقیقات داخلی 27
2-1-2-تحقیقات خارجی 37
3-1-2-نقد وبررسی تحقیقات پیشین 42
2-2-مبانی نظری 47
1-2-2- دیدگاه ها و نظریات جامعه‏شناسى دین 49
1-1-2-2- آگوست کنت 49
2-1-2-2-امیل دور کیم 51
3-1-2-2- کارل مارکس 53
4-1-2-2- ماکس وبر 54
5-1-2-2 – پیتربرگر 56
6-1-2-2–یواخیم واخ 58
7-1-2-2- نظریه کارکردی 60
8-1-2-2- رویکرد نئوکارکرد گرایی 63
9-1-2-2- الگوی دینداری لنسکی 64
10-1-2-2- الگوی دینداری گلاک واستارک 66
11-1-2-2- رویکرد اندیشمندان مسلمان به دین 69
12-1-2-2–کارکرد دین از منظر قرآن 71
2-2-2- نظریات آسیب شناسی 73
1-2-2-2- پارادایم اثبات گرا 74
الف) نظریه فشار 74
ب) نظریه یادگیری اجتماعی 78
ج)نظریات کنترل اجتماعی 80
2-2-2-2–پارادایم بر ساخت گرا 83
الف) نظریه انگ زنی 83
ب) نظریه پدیدار شناختی 85
ج)نظریه تضاد 87
3-2-2-2– قرآن وانحرافات در جامعه 89
4-2-2-2- الگوی سنجش بزهکاری 91
3-2 چارچوب نظری تحقیق 93
4-2-مدل نظری تحقیق 96
5-2فرضیات تحقیق 96
فصل سوم :روش شناسی  
مقدمه 99
1-3- تعاریف مفاهیم 100
الف)دینداری 100
ب) بزهکاری 106
2-3-اعتبار وپایایی 108
3-3- روش تحقیق وتکنیک جمع آوری داده ها 109
4- 3- جمعیت آمارى 110
4-4 – حجم نمونه و شیوه نمونه‏گیرى 110
5-4- روش‏ها و تکنیک‏هاى تحلیل اطلاعات 111

فصل چهارم: یافته‏هاى تحقیق 

مقدمه

 

 
1-4 – توصیف داده‏ها 115
الف) ویژگی های فردی پاسخگویان 115
ب) دینداری 122
ج) بزهکارى 151
3-4 – آزمون فرضیات 181
4-4- همبستگى شاخص ها 187
5-4 تحلیل رگرسیون چند متغیری 189
فصل پنجم: بحث و نتیجه‏گیرى  
1-5-تفسیر نظرى نتایج 194
2-5-پیشنهادات 209
منابع و مآخذ 211
ضمائم 221

 

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

پایان نامه خرابی معابر و جاده ها:مسئولیت اشخاص حقوقی

 

جدول  4-1 -1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس 116
جدول  4-1 -2- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع مدرسه 116
جدول 4-1 -3- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات والدین 117
جدول 4 -1 -4- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال پدر 118
جدول 4 -1 -5- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال مادر 119
جدول 4-1 -6- توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 119
جدول 4 -1 -7- توزیع پاسخگویان بر حسب سن 120
جدول 4 -1 -8- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان درآمد والدین 121
جدول 4 -2 -1- نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به قرآن 123
جدول 4 -2 -2- نظر پاسخگویان درباره رسیدگى به اعمال و رفتار در روز قیامت 124
جدول 4 -2 -3-نظر پاسخگویان درباره پرستش خداونددرزندگی 125
جدول 4-2-4 نظر پاسخگویان درباره وجود دنیایی پر از عدل و داد با ظهور حضرت مهدی(عج) 126
جدول 4-2 –5-نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به وجود فرشتگان 127
جدول4-2-6- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعداعتقادی 128
جدول4 -2 -7- نظر پاسخگویان درباره احساس معنویت عمیق در هنگام زیارت 129
جدول 4 -2 -8- نظر پاسخگویان درباره عذاب وجدان پس از ارتکاب گناه 130
جدول4 -2 -9-نظر پاسخگویان درباره ترس ازخداوند 131
جدول 4 -2 -10-نظر پاسخگویان درباره احساس توبه براى جبران گناهان 132
جدول 4-2 -11-نظر پاسخگویان درباره تقرب در هنگام عبادت 133
جدول4-2-12- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدتجربی دین 134
جدول 4 -2 -13-نظر پاسخگویان درباره خرید وفروش مشروبات الکلی در جامعه 135
جدول 4 -2 -14- نظر پاسخگویان درباره انجام هرکاری براساس میل پاسخگویان 136
جدول 4 -2 -15-نظر پاسخگویان درباره ارضاء نیازهای نوجوانان 137
جدول 4 -2 -16-نظر پاسخگویان درباره زندگی موفق بدون توجه به دستورات خدا 138
جدول 4-2 -17- نظر پاسخگویان درباره زندگی در جامعه ای که ارزشهای اسلامی درآن حاکم است 139
جدول 4 -2 -18- نظر پاسخگویان درباره امر به معروف ونهی ازمنکر 140
جدول4-2-19-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدپیامدی دین 141
جدول 4 -2 -20- نظر پاسخگویان درباره  تلاوت قرآن 142
جدول 4 -2 -21-نظر پاسخگویان درباره خواندن نماز 143
جدول 4 -2 -22-نظر پاسخگویان درباره گرفتن روزه در ماه رمضان 144
جدول 4-2 -23- نظر پاسخگویان درباره ادای نماز جماعت در مسجد 145
جدول 4-2 -24- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم اعیاد مذهبی وعزاداری ها 146
جدول 4-2 -25- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم شب های احیا 147
جدول4-2-26-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدمناسکی دین 148
جدول4-2-27- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های دینداری 149
جدول4-2-28- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس دینداری کل 150
جدول 4 -2 -29- توزیع پاسخگویان بر حسب تقلب در امتحان 152
جدول 4-2 -30- توزیع پاسخگویان بر حسب قرض گرفتن وپس ندادن پول یاهر چیز دیگر 153
جدول 4 -2 -31- توزیع پاسخگویان بر حسب برداشتن چیزى از خانه بدون اجازه 153
جدول4-2-32-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب سرقت وتقلب 155
جدول 4-2 -33-توزیع پاسخگویان بر حسب مصرف سیگار و مواد قوى‏تر در کنار دوستان 156
جدول 4-2 -34-توزیع پاسخگویان بر حسب شرکت در مجالسى که مواد مخدر و الکلى باشد 157
جدول 4-2 -35- توزیع پاسخگویان بر حسب استفاده از مواد روان گردان یا نشاط آور 158
جدول4-2-36-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی اخلاقی 159
جدول 4-2 -37- توزیع پاسخگویان بر حسب حضور در پارتی های مختلط 160
جدول 4 -2 -38- توزیع پاسخگویان بر حسب تماشای فیلم غیر مجاز 161
جدول 4 -2 -39- توزیع پاسخگویان بر حسب ایجاد مزاحمت تلفنی برای دیگران 162
جدول 4 -2 -40- توزیع پاسخگویان بر حسب رد وبدل کردن عکس وکلیپ های غیر اخلاقی 163
جدول 4-2 -41- توزیع پاسخگویان بر حسب مزاحمت برای جنس مخالف 164
جدول 4-2 -42- توزیع پاسخگویان بر حسب ترساندن مردم در اماکن عمومی 165
جدول 4-2-43-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی فرهنگی 166
جدول 4-2 -44 توزیع پاسخگویان بر حسب دعوا همراه با زد وخورد 167
جدول 4-2 -45- توزیع پاسخگویان بر حسب  ایستادن در مقابل معلم ومسئولان مدرسه 168
جدول 4 -2 -46- توزیع پاسخگویان بر حسب درگیری در مدرسه با دانش آموزان 169
جدول 4-2 -47- توزیع پاسخگویان بر حسب آسیب رساندن به وسایل نقلیه دیگران 170
جدول 4 -2 -48- توزیع پاسخگویان بر حسب نوشتن یا نقاشی برروی صندلی های کلاس 171
جدول 4-2 -49- توزیع پاسخگویان برحسب‏ شکستن شیشه ودرب وپنجره 172
جدول4-2-50-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب تخریب وپرخاشگری 173
جدول 4-2-51 توزیع پاسخگویان برحسب دوستی با جنس مخالف 174
جدول 4-2-52- توزیع پاسخگویان برحسب استفاده از آرایش و پوشش نامناسب برخلاف عرف و جامعه 175
جدول 4 -2 -53- توزیع پاسخگویان بر حسب اخطار بخاطر پوشش وظاهر نامناسب 176
جدول 4-2-54-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی جنسی 177
جدول 4 -2 -55- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های بزهکاری 179
جدول 4 -2 -56- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس بزهکاری کل 180
 برای تعیین رابطه بین جنس و بزهکاریT-TEST جدول 4-3-1- آزمون 181
 برای تعیین رابطه بین نوع مدرسه و بزهکاریT-TEST جدول 4-3-2- آزمون 182
جدول4-3-3-ضریب همبستگی پیرسون بین میزان درآمد والدین با بزهکاری 183
جدول4-3-4-ضریب همبستگی پیرسون بین تحصیلات  والدین با بزهکاری 184
جدول 4-3 -5- بررسی رابطه بین میزان دینداری پاسخگویان با میزان بزهکاری آنان 186
جدول 4 -4 -1-ضریب همبستگى گاماى ابعاد دینداری  بر حسب ابعاد انواع بزهکارى 188
جدول 4 -5 -1- تحلیل رگرسیون چند متغیرى براى توضیح و پیش‏بینى میزان  بزهکارى 192

 

 

مقدمه

در طی سالیان متمادی که ازعمر بشر وجامعه انسانی می گذرد،دین تنها گزینه ای است که تقریباًتمام انسانها در اختیار داشته اند. دین در عرصه اجتماع  سالهای متمادی حضوری چشم گیر داشته ومذهب از ساختارهای اساسی جهت درک زندگی اجتماعی در جهان معاصراست. از این رو دین یک جامعه از منزلت بر جسته‏اى در ارزیابى و شناسایى پایه‏هاى حیات اجتماعى برخوردار است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...