بررسی تأثیر دینداری بر میزان بزهکاری در نوجوانان |
مقدمه | 12 |
فصل اول: کلیات مقدمه |
|
1-1 – بیان مسئله | 15 |
2-1 – اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق | 21 |
3-1 – اهداف تحقیق | 22 |
فصل دوم: مبانی نظری | |
مقدمه | 25 |
1-2- مروری بر تحقیقات پیشین | 26 |
1-1-2-تحقیقات داخلی | 27 |
2-1-2-تحقیقات خارجی | 37 |
3-1-2-نقد وبررسی تحقیقات پیشین | 42 |
2-2-مبانی نظری | 47 |
1-2-2- دیدگاه ها و نظریات جامعهشناسى دین | 49 |
1-1-2-2- آگوست کنت | 49 |
2-1-2-2-امیل دور کیم | 51 |
3-1-2-2- کارل مارکس | 53 |
4-1-2-2- ماکس وبر | 54 |
5-1-2-2 – پیتربرگر | 56 |
6-1-2-2–یواخیم واخ | 58 |
7-1-2-2- نظریه کارکردی | 60 |
8-1-2-2- رویکرد نئوکارکرد گرایی | 63 |
9-1-2-2- الگوی دینداری لنسکی | 64 |
10-1-2-2- الگوی دینداری گلاک واستارک | 66 |
11-1-2-2- رویکرد اندیشمندان مسلمان به دین | 69 |
12-1-2-2–کارکرد دین از منظر قرآن | 71 |
2-2-2- نظریات آسیب شناسی | 73 |
1-2-2-2- پارادایم اثبات گرا | 74 |
الف) نظریه فشار | 74 |
ب) نظریه یادگیری اجتماعی | 78 |
ج)نظریات کنترل اجتماعی | 80 |
2-2-2-2–پارادایم بر ساخت گرا | 83 |
الف) نظریه انگ زنی | 83 |
ب) نظریه پدیدار شناختی | 85 |
ج)نظریه تضاد | 87 |
3-2-2-2– قرآن وانحرافات در جامعه | 89 |
4-2-2-2- الگوی سنجش بزهکاری | 91 |
3-2 چارچوب نظری تحقیق | 93 |
4-2-مدل نظری تحقیق | 96 |
5-2فرضیات تحقیق | 96 |
فصل سوم :روش شناسی | |
مقدمه | 99 |
1-3- تعاریف مفاهیم | 100 |
الف)دینداری | 100 |
ب) بزهکاری | 106 |
2-3-اعتبار وپایایی | 108 |
3-3- روش تحقیق وتکنیک جمع آوری داده ها | 109 |
4- 3- جمعیت آمارى | 110 |
4-4 – حجم نمونه و شیوه نمونهگیرى | 110 |
5-4- روشها و تکنیکهاى تحلیل اطلاعات | 111 |
فصل چهارم: یافتههاى تحقیق مقدمه
|
|
1-4 – توصیف دادهها | 115 |
الف) ویژگی های فردی پاسخگویان | 115 |
ب) دینداری | 122 |
ج) بزهکارى | 151 |
3-4 – آزمون فرضیات | 181 |
4-4- همبستگى شاخص ها | 187 |
5-4 تحلیل رگرسیون چند متغیری | 189 |
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیرى | |
1-5-تفسیر نظرى نتایج | 194 |
2-5-پیشنهادات | 209 |
منابع و مآخذ | 211 |
ضمائم | 221 |
فهرست جداول
یک مطلب دیگر :
پایان نامه خرابی معابر و جاده ها:مسئولیت اشخاص حقوقی
جدول 4-1 -1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس | 116 |
جدول 4-1 -2- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع مدرسه | 116 |
جدول 4-1 -3- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات والدین | 117 |
جدول 4 -1 -4- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال پدر | 118 |
جدول 4 -1 -5- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال مادر | 119 |
جدول 4-1 -6- توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی | 119 |
جدول 4 -1 -7- توزیع پاسخگویان بر حسب سن | 120 |
جدول 4 -1 -8- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان درآمد والدین | 121 |
جدول 4 -2 -1- نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به قرآن | 123 |
جدول 4 -2 -2- نظر پاسخگویان درباره رسیدگى به اعمال و رفتار در روز قیامت | 124 |
جدول 4 -2 -3-نظر پاسخگویان درباره پرستش خداونددرزندگی | 125 |
جدول 4-2-4 نظر پاسخگویان درباره وجود دنیایی پر از عدل و داد با ظهور حضرت مهدی(عج) | 126 |
جدول 4-2 –5-نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به وجود فرشتگان | 127 |
جدول4-2-6- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعداعتقادی | 128 |
جدول4 -2 -7- نظر پاسخگویان درباره احساس معنویت عمیق در هنگام زیارت | 129 |
جدول 4 -2 -8- نظر پاسخگویان درباره عذاب وجدان پس از ارتکاب گناه | 130 |
جدول4 -2 -9-نظر پاسخگویان درباره ترس ازخداوند | 131 |
جدول 4 -2 -10-نظر پاسخگویان درباره احساس توبه براى جبران گناهان | 132 |
جدول 4-2 -11-نظر پاسخگویان درباره تقرب در هنگام عبادت | 133 |
جدول4-2-12- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدتجربی دین | 134 |
جدول 4 -2 -13-نظر پاسخگویان درباره خرید وفروش مشروبات الکلی در جامعه | 135 |
جدول 4 -2 -14- نظر پاسخگویان درباره انجام هرکاری براساس میل پاسخگویان | 136 |
جدول 4 -2 -15-نظر پاسخگویان درباره ارضاء نیازهای نوجوانان | 137 |
جدول 4 -2 -16-نظر پاسخگویان درباره زندگی موفق بدون توجه به دستورات خدا | 138 |
جدول 4-2 -17- نظر پاسخگویان درباره زندگی در جامعه ای که ارزشهای اسلامی درآن حاکم است | 139 |
جدول 4 -2 -18- نظر پاسخگویان درباره امر به معروف ونهی ازمنکر | 140 |
جدول4-2-19-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدپیامدی دین | 141 |
جدول 4 -2 -20- نظر پاسخگویان درباره تلاوت قرآن | 142 |
جدول 4 -2 -21-نظر پاسخگویان درباره خواندن نماز | 143 |
جدول 4 -2 -22-نظر پاسخگویان درباره گرفتن روزه در ماه رمضان | 144 |
جدول 4-2 -23- نظر پاسخگویان درباره ادای نماز جماعت در مسجد | 145 |
جدول 4-2 -24- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم اعیاد مذهبی وعزاداری ها | 146 |
جدول 4-2 -25- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم شب های احیا | 147 |
جدول4-2-26-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدمناسکی دین | 148 |
جدول4-2-27- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های دینداری | 149 |
جدول4-2-28- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس دینداری کل | 150 |
جدول 4 -2 -29- توزیع پاسخگویان بر حسب تقلب در امتحان | 152 |
جدول 4-2 -30- توزیع پاسخگویان بر حسب قرض گرفتن وپس ندادن پول یاهر چیز دیگر | 153 |
جدول 4 -2 -31- توزیع پاسخگویان بر حسب برداشتن چیزى از خانه بدون اجازه | 153 |
جدول4-2-32-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب سرقت وتقلب | 155 |
جدول 4-2 -33-توزیع پاسخگویان بر حسب مصرف سیگار و مواد قوىتر در کنار دوستان | 156 |
جدول 4-2 -34-توزیع پاسخگویان بر حسب شرکت در مجالسى که مواد مخدر و الکلى باشد | 157 |
جدول 4-2 -35- توزیع پاسخگویان بر حسب استفاده از مواد روان گردان یا نشاط آور | 158 |
جدول4-2-36-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی اخلاقی | 159 |
جدول 4-2 -37- توزیع پاسخگویان بر حسب حضور در پارتی های مختلط | 160 |
جدول 4 -2 -38- توزیع پاسخگویان بر حسب تماشای فیلم غیر مجاز | 161 |
جدول 4 -2 -39- توزیع پاسخگویان بر حسب ایجاد مزاحمت تلفنی برای دیگران | 162 |
جدول 4 -2 -40- توزیع پاسخگویان بر حسب رد وبدل کردن عکس وکلیپ های غیر اخلاقی | 163 |
جدول 4-2 -41- توزیع پاسخگویان بر حسب مزاحمت برای جنس مخالف | 164 |
جدول 4-2 -42- توزیع پاسخگویان بر حسب ترساندن مردم در اماکن عمومی | 165 |
جدول 4-2-43-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی فرهنگی | 166 |
جدول 4-2 -44 توزیع پاسخگویان بر حسب دعوا همراه با زد وخورد | 167 |
جدول 4-2 -45- توزیع پاسخگویان بر حسب ایستادن در مقابل معلم ومسئولان مدرسه | 168 |
جدول 4 -2 -46- توزیع پاسخگویان بر حسب درگیری در مدرسه با دانش آموزان | 169 |
جدول 4-2 -47- توزیع پاسخگویان بر حسب آسیب رساندن به وسایل نقلیه دیگران | 170 |
جدول 4 -2 -48- توزیع پاسخگویان بر حسب نوشتن یا نقاشی برروی صندلی های کلاس | 171 |
جدول 4-2 -49- توزیع پاسخگویان برحسب شکستن شیشه ودرب وپنجره | 172 |
جدول4-2-50-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب تخریب وپرخاشگری | 173 |
جدول 4-2-51 توزیع پاسخگویان برحسب دوستی با جنس مخالف | 174 |
جدول 4-2-52- توزیع پاسخگویان برحسب استفاده از آرایش و پوشش نامناسب برخلاف عرف و جامعه | 175 |
جدول 4 -2 -53- توزیع پاسخگویان بر حسب اخطار بخاطر پوشش وظاهر نامناسب | 176 |
جدول 4-2-54-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی جنسی | 177 |
جدول 4 -2 -55- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های بزهکاری | 179 |
جدول 4 -2 -56- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس بزهکاری کل | 180 |
برای تعیین رابطه بین جنس و بزهکاریT-TEST جدول 4-3-1- آزمون | 181 |
برای تعیین رابطه بین نوع مدرسه و بزهکاریT-TEST جدول 4-3-2- آزمون | 182 |
جدول4-3-3-ضریب همبستگی پیرسون بین میزان درآمد والدین با بزهکاری | 183 |
جدول4-3-4-ضریب همبستگی پیرسون بین تحصیلات والدین با بزهکاری | 184 |
جدول 4-3 -5- بررسی رابطه بین میزان دینداری پاسخگویان با میزان بزهکاری آنان | 186 |
جدول 4 -4 -1-ضریب همبستگى گاماى ابعاد دینداری بر حسب ابعاد انواع بزهکارى | 188 |
جدول 4 -5 -1- تحلیل رگرسیون چند متغیرى براى توضیح و پیشبینى میزان بزهکارى | 192 |
مقدمه
در طی سالیان متمادی که ازعمر بشر وجامعه انسانی می گذرد،دین تنها گزینه ای است که تقریباًتمام انسانها در اختیار داشته اند. دین در عرصه اجتماع سالهای متمادی حضوری چشم گیر داشته ومذهب از ساختارهای اساسی جهت درک زندگی اجتماعی در جهان معاصراست. از این رو دین یک جامعه از منزلت بر جستهاى در ارزیابى و شناسایى پایههاى حیات اجتماعى برخوردار است.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 12:59:00 ب.ظ ]
|