متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندس معدن

 

با عنوان : روش و مراحل تلفیق لایه های مختلف اطلاعاتی در GIS برای تعیین اندیس های معدنی

 

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی

 

واحد تهران جنوب

 

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

سمینار برای درجه کارشناسی ارشد

 

مهندسی معدن – اکتشاف

 

عنوان :

 

یک مطلب دیگر :

روش و مراحل تلفیق لایه های مختلف اطلاعاتی در GIS برای تعیین اندیس های معدنی

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
با گسترش تصاویر ماهواره ای ،پیشرفت های شگرفی در روش های اکتشاف معدن و تعیین اندیس های معدنی صورت پذیرفته است . با پردازش داده های تصاویر ماهواره ای می توان عوارض و پدیده های مختلف زمینی را با تقریب مناسبی مشخص کرد مانند پوشش گیاهی ، یخچال ها ، اراضی زراعی و غیره .
از جمله این روش ها می توان با استفاده از ترکیب باند های مختلف طیفی ، لیتولوژی منطقه را تا حدودی مشخص کرد و یا با استفاده از ترکیب رنگی کاذب تصاویر رنگی

مقالات و پایان نامه ارشد

 اولیه ای بدست آورد که هر رنگ تا حدودی مخشص کننده نوع لیتولوژی ، پوشش گیاهی ، مناطق مسکونی و سایر عوارض سطحی زمین خواهد بود . تلفیق تصاویر ماهواره ای به همراه اطلاعات زمین شناسی ، ژئوشیمیایی ، ژئوفیزیکی و دیگر اطلاعات

می توان مناطق تشکیل کانسار های معدنی را با دقت نسبتا خوبی متمایز نمود .
در این سمینار به طور خلاصه به روش و مراحل آماده سازی و تلفیق لایه های اطلاعاتی مختلف برای مشخص کردن آنومالی های معدنی ، پرداخته می شود . مناطق مختلف برروی هر لایه با توجه به درجه اهمیت آن وزن دهی می شود و در پایان تمام این لایه ها در محیط GIS تلفیق می گردند . برروی لایه بدست آمده پایانی مناطق دارای حداکثر وزن اختصاص داده شده به عنوان آنومالی و مناطق مستعد کانی سازی مشخص می شوند .
مقدمه
سیستم اطلاعات جغرافیایی مجموعه ای سازمان یافته از سخت افراز  و نرم افراز ، الگوریتم ها  و نیروهای متخصص می باشد . همانطور که از تعریف فوق مشخص می شود ،یک سیستم اطلاعات جغرافیایی دارای سه رکن اصلی نیروی متخصص ،کامپیوتر و ازلاعات جغرافیایی می باشد .
نیروی متخصص وظیفه طراحی و ایجاد سیستم را به عهده دارد .کامپیوتر که شامل سخت افراز و نرم افراز می باشد ، ابزاری جهت ذخیره سازی ، مدیزیت و تجزیه و تحلیل اطلاعات است .اطلاعات جغرافیایی شامل مجموعه اطلاعات مکانی و اطلاعات متمایز می سازد ،وجود اطلاعات مکان مرجع در GIS است .به همین دلیل سیستم های اطلاعات جغرافیایی را معمولا سیستم ه9ای اطلاعات مکان مرجع می نامند .
هرچه اطلاعات موجود در سیستم و روابط بین آنها به آنچه در دنیای واقعی وجود دارد نزدیک تر باشند ، نتایج بدست آمده از پرسش ها و تجزیه و تحلیل ها ، به واقعیت نزدیک تر خواهد بود .نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل ها مدیران را در جهت تصمیم گیری هر چه صحیح تر و بهتر حمایت می نماید .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...