متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  کامپیوتر با عنوان : مدلسازی دانشجو در سیستم های آموزش الکترونیک در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc”
مهندسی کامپیوتر-نرم افزار
عنوان:
مدلسازی دانشجو در سیستم های آموزش الکترونیک

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

در این مطالعه که مقدمهای است بر پایان نامه کارشناسی ارشد ” ارائه یک مدل هوشمند مبتنی
بر مدیریت دانش برای مدلسازی دانشجو در سیستمهای آموزش الکترونیک” هدف تحقیق در مورد
ماژول مدل دانشجو در سیستمهای آموزشی مختلف میباشد. فصل کلیات به تبیین جایگاه مدل
دانشجو در سیستم آموزشی هوشمند میپردازد. در فصل دوم ابتدا تئوری های مختلف یادگیری و
کاربرد آنها در طراحی سیستمهای آموزشی مورد بررسی قرار خواهدگرفت. در ادامه مدل دانشجو در
سیستم های پیاده سازی شده، در چهار قالب: مدل دستههای کلیشهای، مدل پوششی، مدل میزان
اختلاف و مدل آشفتگی دستهبندی خواهد شد. در ادامه این فصل با توجه به برنامه نگارنده در استفاده
از مدلسازی دانشجو با استفاده از قضایای احتمال شرطی، این نوع مدلسازی با دقت بیشتری مورد
بررسی قرار خواهد گرفت.در انتهای این فصل کاربردهای مختلف از مدلسازی دانشجو با استفاده از
قضایای احتمال شرطی مورد مطالعه قرار خواهدگرفت.

مقدمه
در سی سال اخیر، تحقیقات وسیعی در زمینه توسعه برنامههای کامپیوتری که از طریق شبیه
سازی معلم انسانی، قابلیت عمل تدریس موثر به دانشآموزان را داشته باشند، به عمل آمده است. این
برنامهها سیستمهای آموزشی هوشمند ITS

یک مطلب دیگر :

نامیده میشوند، انگیزه ساخت چنین سیستمهایی ، موثر
واقع شدن آموزش فرد به فرد میباشد . با توجه به اینکه تعداد شاگردان به مراتب بسیار بیشتر از تعداد
معلمان است، عملاً امکان آموزش فرد به فرد وجود ندارد. اما با ظهور کامپیوتر ایده داشتن چنین
آموزشی،یک قدم به واقعیت نزدیکتر شد. اگر بتوان کامپیوتر را بهگونهای برنامهریزی کرد که یک معلم
را شبیه سازی کند، در عمل رویای داشتن آموزش فرد به فرد محقق خواهد شد .
فلسفه جایگزین کردن معلم با کامپیوتر ریشه در هوش مصنوعی دارد. در تئوری ، تنها کاری که
تدریس باید انجام شود، برنامهریزی کامپیوتر با دانش حوزه
و روش
میباشد. البته ممکن است

مقالات و پایان نامه ارشد

 

تئوریهای علوم شناختی و علوم روش تدریس نیز در برنامه ریزی مورد استفاده قرار گیرند. در حالت
ایدهآل پردازش زبان طبیعی نیز به دانشآموز امکان میدهد که همانگونه که با معلم ارتباط برقرار
میکند به همان شکل نیز با کامپیوتر ارتباط برقرار کند.
البته خیلی سریع مشخص شد که این ایدههای مهیج، بیشتر چالشهای بلند پروازانهای هستند
که حداقل در حال حاضر با واقعیت فاصله زیادی دارند. اولاً به این دلیل که پردازش زبان طبیعی
علیرغم پیشرفتهای زیادی که در سالهای اخیر داشته، هنوز آنقدر قوی نیست که بتواند مکالمات بین
دانشآموز و معلم را پشتیبانی کند و به همین دلیل تکنیکهای دیگری جهت توسعه رابط کاربر مورد
استفاده قرار گرفتهاند. دوماً خیلی سریع مشخص شد که کامپیوتر هیچگاه قادر نیست جای معلم را
بگیرد، چرا که همیشه دانشآموزی وجود دارد که تدریس کامپیوتری در مورد او موثر واقع نشود ونیز
همیشه موضوعاتی وجود دارند که تدریس کامپیوتری آنها امکان پذیر و یا حداقل مناسب نیست.
بنابراین هدف از ایجاد ITS، بطور واقع بینانه، پشتیبانی و کمک به معلم در کلاس، و کمک به
دانشآموز در محل کار و یا در منزل دانشآموز میباشد، با استفاده از کامپیوتر به عنوان یک ابزار کمک
آموزشی ، دانشآموز قادر خواهد بود سرعت آموزش را با سرعت یادگیری خود تطبیق دهد. معلم نیز
قادر خواهد بود زمان بیشتری برای آموزش خصوصی دانشآموزانی اختصاص دهد که سیستم آموزشی
کامپیوتری مناسب آنها نیست،خواهد داشت.
در این نوشتار، در ادامۀ مقدمه جهت روشن شدن نقش زیرسیستم مدل کنندۀ دانشجو در یک
سیستم آموزشی هوشمند، ابتدا نگاه کلی به معماری سنتی سیستمهای آموزشی هوشمند خواهیم
داشت. سپس یکی از مشکلات موجود در راه مدلسازی دانشجو، که همان عدم قطعیت در باورهای
سیستم در مورد دانشجو میباشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در واقع همین شکل عدم قطعیت،
دلیل انتخاب رهیافت مبتنی بر نظریه احتمال و نظریۀ تصمیمگیری میباشد که در هر دوی این
تئوریها با عدم قطعیت ذاتی موجود در سیستم به شیوۀ اصولی و مبتنی بر تئوریهای محکم ریاضی
برخورد میشود.
در ادامه، در فصل دوم، رهیافت های مختلف مدلسازی دانشجو، در سیستمهای آموزش هوشمند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...