با عنوان : پیش بینی قیمت بازار برق با استفاده از شبکه های عصبی

 

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

پایان نامه و مقاله

 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصیلات تكمیلی
“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه كارشناسی ارشد
مهندسی برق – قدرت
عنوان :
پیش بینی قیمت بازار برق با استفاده از شبكه های عصبی

 

یک مطلب دیگر :

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چكیده:
امروزه بازار برق در جهان به صورت علمی شناخته شده می باشد و رقابت در آن هر روز بیشتر از قبل می شود. در این میان پیش بینی قیمت و ابزار آن به شركت كنندگان بازار در بدست آوردن سود هرچه بیشتر كمك شایانی می كند. هدف این پایان نامه گسترش شبكه عصبی و بهینه سازی آن توسط الگوریتم ژنتیك برای پیش بینی قیمت بازار برق است تا بر دقت هر چه بیشتر این مساله بیافزاید. از آنجا كه در مدلهای سنتی و همچنین مدل شبكه های عصبی همواره از روشهای احتمالاتی جهت افزایش دقت پیش بینی استفاده می شود در این مدل سعی شده تا با ارائه روشی جدید از این موارد صرف نظر كرد تا وقت كمتری برای پیش بینی گرفته شود. یكی از مضوعاتی كه همواره دقت پیش بینی را تحت تاثیر قرار می دهد وجود موارد بحرانی و ناگهانی در سیستم است كه در این پایان نامه با استفاده از روشهای كارآمد این مسائل را كنترل خواهیم كرد. در مدل پیشنهاد شده از اطلاعات بازار برق نوردیك استفاده شده است اما بدیهی است كه مدل مزبور برای هر بازار دیگری قابل استفاده می باشد. در پایان برای نشان دادن دقت پیش بینی مدل پیشنهادی، مقایسه ای بین آن و یكی از روشهای سنتی انجام شده است.
مقدمه:
نگرانی اصلی هر صنعت الكتریكی توانایی تولید قابل اطمینان و خدمت رسانی بدون وقفه به مصرف كنندگان خود است. برخلاف دیگر كالاها، انرژی الكتریكی به دلیل ماهیت طبیعی خود، به محض تولید باید مصرف شود كه در غیر این صورت بابت تولید،تولید كننده پولی دریافت نمی كند. بنابراین ایجاد طرح منابع مؤثر و مطمئن امری ضروری است. عملكردهایی مانند تعیین قیمت سوخت، برنامه ریزی ورود و خروج واحدهای تولیدی، همانند برنامه ریزی تعمیرات، باید تا حد امكان جهت كم كردن هزینه عملكرد سیستم، انجام شود.
چالش ها هنگام تجدید ساختار صنعت برق بسیار بااهمیت تر می شود. انتظار می رود كه با تجدید سازمان یافتن صنعت برق راندمان بالا رود و رقابت جهت سوددهی به مصرف كننده افزایش یابد. در گذشته اغلب تولیدكنندگان انرژی مالك منابع تولید، انتقال و توزیع بودند. صنایع مجبور بودند با وجود راندمان پایین پول انرژی را بدهند كه این موضوع موجب تولید كم بازده، سیاست قیمت گذاری نامعقول و فراوانی نیروی انسانی می شد. با ایجاد بازار آزاد انرژی، دیگر شركتهای تولید كننده و توزیع برق قادر به انحصار قیمتها و وادار كردن مصرف كننده به پرداخت بهای انرژی، حال هر چه كه می خواهد باشد، نیستند و تأكید اساسی بر روی پیش بینی كوتاه مدت بار وپیش بینی كوتاه مدت قیمت به عنوان اطلاعات اساسی برای طراحی سیستم و بهره برداری از آن به همین جهت می باشد.
فصل اول
كلیات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...