بررسی رابطه بین راهبردهای کاریابی و تیپ های شخصیت دانشجویان دانشگاه اصفهان |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول کلیات پژوهش
1-1مقدمه………………………………………………………………………………… 1
1-2 شرح و بیان مساله پژوهشی………………………………………………………… 2
1-3 ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………. 5
1-4 اهداف پژوهش……………………………………………………………………… 6
1-4-1 هدف کلی………………………………………………………………………… 6
1-4-2 اهداف اختصاصی……………………………………………………………….. 6
1-5 فرضیههای پژوهش ……………………………………………………………….. 7
1-5-1 فرضیه کلی……………………………………………………………………… 7
1-5-2 فرضیههای اختصاصی………………………………………………………….. 7
1-6 تعریف مفاهیم و اصطلاحات……………………………………………………….. 8
1-6-1 تعریف مفهومی………………………………………………………………….. 8
1-1-6-1 شخصیت……………………………………………………………………… 8
1-6-1-1-1 اصلاح گرا………………………………………………………………… 8
1-6-1-1-2 یاری دهنده…………………………………………………………………. 8
1-6-1-1-3 عمل گرا…………………………………………………………………… 8
1-6-1-1-4 فردگرا…………………………………………………………………….. 8
1-6-1-1-5 محقق …………………………………………………………………….. 8
1-6-1-1-6 وفادار …………………………………………………………………….. 8
1-6-1-1-7 کلیت گرا ………………………………………………………………….. 8
1-6-1-1-8 چالش طلب………………………………………………………………… 8
1-6-1-1-9 مسالمت جو………………………………………………………………… 8
1-6-1-2 راهبردهای کاریابی…………………………………………………………… 8
1-6-1-2-1 آگهی استخدامی روزنامه ها……………………………………………….. 9
1-6-1-2-2 مراجعه به مراکز کاریابی…………………………………………………. 9
1-6-1-2-3 مراجعه به وب سایت سازمان ها و استفاده از اینترنت…………………….. 9
1-6-1-2-4 مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی………………………………. 9
1-6-1-2-5 کارورزی در طول تحصیل یا کار داوطلبانه………………………………. 9
1-6-1-2-6 بهره گیری از خانواده، دوستان، اساتید و یا افراد آشنا در یک سازمان……. 9
1-6-2 تعریف عملیاتی………………………………………………………………….. 9
عنوان صفحه
1-6-2-1 شخصیت……………………………………………………………………… 9
1-6-2-1-1 اصلاح گرا………………………………………………………………… 9
1-6-2-1-2 یاری دهنده…………………………………………………………………. 9
1-6-2-1-3 عمل گرا…………………………………………………………………… 9
1-6-2-1-4 فردگرا…………………………………………………………………….. 9
1-6-2-1-5 محقق …………………………………………………………………….. 9
1-6-2-1-6 وفادار ……………………………………………………………………. 10
1-6-2-1-7 کلیت گرا …………………………………………………………………. 10
1-6-2-1-8 چالش طلب……………………………………………………………….. 10
1-6-2-1-9 مسالمت جو……………………………………………………………….. 10
1-6-2-2 راهبردهای کاریابی………………………………………………………….. 10
فصل دوم پیشینه پژوهش.
2-1 گفتار اول: مبانی نظری……………………………………………………………. 11
2-1-1 پیشینهی نظری کاریابی…………………………………………………………. 11
2-1-2 پیشینه ی نظری شخصیت………………………………………………………. 14
2-1-2 پیشینه شخصیت…………………………………………………………………. 14
2-1-2-1 نظریه روانکاوی فروید………………………………………………………. 15
2-1-2-2 نظریه ی یونگ………………………………………………………………. 15
2-1-2-3 نظریه ی آدلر………………………………………………………………… 16
2-1-2-4 نظریه ی فرام………………………………………………………………… 16
2-1-2-5 نظریه ی اریکسون…………………………………………………………… 16
2-1-2-6 نظریههای پدیدار شناختی…………………………………………………….. 16
2-1-2-6-1 نظریهی راجرز…………………………………………………………… 16
2-1-2-6-2 نظریهی مزلو……………………………………………………………… 17
2-1-2-6-3 نظریهی کلی………………………………………………………………. 17
2-1-2-7 نظریههای وجودی(فرانکل و رولومی) …………………………………….. 17
2-1-2-8 رویکردهای خلقی(شلدن و کرچمر) ………………………………………… 17
2-1-2-9 نظریات صفات………………………………………………………………. 17
2-1-2-9-1 آلپورت……………………………………………………………………. 17
2-1-2-9-2 کتل………………………………………………………………………… 18
2-1-2-9-3 آیزنک…………………………………………………………………….. 18
2-1-2-9-4 ماری……………………………………………………………………… 18
عنوان صفحه
2-1-2-10 نظریه های رفتارگرایی……………………………………………………. 18
2-1-2-10-1 دالارد و میل…………………………………………………………….. 18
2-1-2-10-2 اسکینر…………………………………………………………………… 18
2-1-2-10-3 بندورا……………………………………………………………………. 18
2-1-2-11 لوین………………………………………………………………………… 18
2-1-2-12 گشتالت…………………………………………………………………….. 18
2-1-2-13 نظریه ی مایرز-بریگز…………………………………………………….. 19
2-1-2-14 نظریه ی اینوگرام………………………………………………………….. 19
2-1-2-14-1 انیه گرام جهت تشخیص تیپهای شخصیتی……………………………… 20
2-1-2-14-2 تعریف تیپهای شخصیتینُه گانه ……………………………………….. 23
2-1-2-14-3 تقسیمبندی تیپهای شخصیتی بر اساس روابط اجتماعی…………………. 25
2-1-2-14-4 تقسیمبندی تیپهای شخصیتی بر اساس شباهت …………………………. 26
2-1-2-14-5 تقسیمبندی تیپهای شخصیتی بر اساس خود ……………………………. 26
2-1-2-14-6 بالهای تیپهای شخصیتی………………………………………………. 28
2-1-2-14-7 مراحل رشد شخصیتی…………………………………………………… 28
2-2 گفتار دوم: تحقیقات انجام شده……………………………………………………… 29
2-2-1-1 تحقیقات خارجی کاریابی…………………………………………………….. 29
2-2-1-2 تحقیقات داخلی کاریابی………………………………………………………. 36
2-2-2-1 تحقیقات خارجی شخصیت اینوگرام………………………………………….. 37
2-2-2-2 تحقیقات داخلی اینوگرام……………………………………………………… 40
فصل سوم روش پژوهش
3-1 روش پژوهش…………………………………………………………………….. 44
3-2 جامعه آماری ……………………………………………………………………… 44
3-3 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………………………………………….. 45
3-4یافته های توصیفی………………………………………………………………….. 46
3-5 ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………. 47
3-5-1 پرسشنامه تیپهای شخصیتی اینگرام……………………………………………. 47
3-5-2 پرسشنامه راهبردهای کاریابی………………………………………………….. 49
3-6 روش آماری……………………………………………………………………… 49
فصل چهارم یافته های پژوهش
4-1 توصیف داده ها……………………………………………………………………. 50
4-2 بررسی استنباطی داده ها………………………………………………………….. 51
عنوان صفحه
4-3یافته های جانبی……………………………………………………………………. 64
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
5-1 خلاصه ی طرح ونتایج پژوهش…………………………………………………… 66
5-2 بحث در یافتههای پژوهش…………………………………………………………. 67
5-2-1 فرضیهی اول…………………………………………………………………… 67
5-2-2 فرضیهی دوم…………………………………………………………………… 69
5-2-3 فرضیهی سوم…………………………………………………………………… 71
5-2-4 فرضیهی چهارم………………………………………………………………… 73
5-2-5 فرضیهی پنجم…………………………………………………………………… 75
5-2-6 فرضیهی ششم………………………………………………………………….. 77
5-2-7 فرضیهی هفتم………………………………………………………………….. 79
5-2-8 فرضیهی هشتم………………………………………………………………….. 81
5-2-9 فرضیهی نهم……………………………………………………………………. 83
5-2-10 فرضیهی دهم………………………………………………………………….. 85
5-2-11 نتیجه گیری کلی………………………………………………………………. 87
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
5-3 اعتبار پژوهش…………………………………………………………………….. 90
5-4 محدودیت های پژوهش……………………………………………………………. 90
5-5 پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………….. 90
5-6 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………….. 90
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………….. 91
پیوست1………………………………………………………………………………… 99
پیوست2……………………………………………………………………………….. 102
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل3-1: مدل تیپهای شخصیت اینوگرام براساس مراکز درک انسان……………….. 20
شکل3-2: مراحل رشد شخصیتی در لایه های مختلف………………………………….. 29
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول2-1: خلاصه ی صفات انسانی براساس مراکز شعور………………………….. 27
جدول3 -1- حجم جامعه و حجم نمونه در هر دانشکده به تناسب جنسیت……………….. 43
جدول 3-2: توزیع فراوانی آزمودنی ها به تفکیک دانشکده…………………………….. 44
جدول 3-3: جدول فراوانی سن نمونه…………………………………………………… 44
جدول3-4 توزیع فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنس…………………………………. 47
جدول3-5: سوالات مربوط به هر تیپ شخصیت اینوگرام……………………………… 47
جدول3-6: میزان پایایی تیپ های شخصیتی اینوگرام…………………………………… 48
جدول3-7: میزان پایایی تیپ های شخصیتی اینوگرام…………………………………… 48
جدول3-8: میزان پایایی تیپ های شخصیتی اینوگرام…………………………………… 49
جدول(4-1): شاخص های آماری(میانگین، انحراف معیار، حداکثر، حداقل) متغیرهای پژوهش و ابعاد آن……………………………………………………………………………………….. 51
جدول (4-2): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد کاریابی آگهی استخدامی روزنامهها………………………………………………………………………………. 51
جدول (4-3): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد آگهی استخدامی روزنامه ها بر اساس شخصیت………………………………………………………………………………… 52
جدول(4-4): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد آگهی استخدامی روزنامه ها…………………………………………………………….. 52
جدول (4-5): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد مراجعه به مراکز کاریابی 53
جدول(4-6): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به مراکز کاریابی بر اساس شخصیت………………………………………………………………………………… 53
جدول(4-7): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به مراکز کاریابی………………………………………………………………. 53
جدول (4-8): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد بررسی وب سایت سازمانها 54
جدول (4-9): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد استفاده از اینترنت و مراجعه به وب سایت سازمان ها بر اساس شخصیت……………………………………………………. 55
جدول(4-10): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد استفاده از اینترنت و مراجعه به وب سایت سازمان ها………………………………… 55
جدول (4-11): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده در زمینه کاریابی……………………………………………………………………….. 56
جدول (4-12): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده بر اساس شخصیت………………………………………………………………………………… 56
عنوان صفحه
جدول(4-13): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده……………………………………………………………… 56
یک مطلب دیگر :
جدول (4-14): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد مراجعه به نمایندگیهای استخدام خصوصی……………………………………………………………………… 57
جدول(4- 15): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی بر اساس شخصیت………………………………………………………….. 57
جدول (4-16): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی……………………………………………. 58
جدول (4-17): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد ارسال درخواست مستقیم برای کار در سازمان مورد علاقه………………………………………………………. 58
جدول (4-18): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد ارسال درخواست مستقیم برای کار در یک سازمان بر اساس شخصیت…………………………………………………….. 59
جدول (4-19): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد ارسال درخواست مستقیم برای کار در یک سازمان……………………………………. 59
جدول (4-20): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد مراجعه به شرکتهای حرفه ای مرتبط با رشته ی فرد ………………………………………………………………. 60
جدول(4- 21): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به اتحادیه های صنفی بر اساس شخصیت………………………………………………………………………………… 60
جدول(4-22): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به اتحادیه های صنفی………………………………………………………….. 60
جدول (4-23): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد بهره گیری از اساتید 61
جدول(4- 24): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد بهره گیری از اساتید بر اساس شخصیت 61
جدول(4- 25): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد بهره گیری از اساتید…………………………………………………………………….. 61
جدول (4-26): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد بهره گیری از روابط در موسسات در حال تغییر با شغل های بلاتصدی………………………………………….. 62
جدول(4- 27): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد استفاده از فردی آشنا در یک سازمان بر اساس شخصیت …………………………………………………………………….. 62
جدول(4-28): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد استفاده از فردی آشنا در یک سازمان…………………………………………………… 63
عنوان صفحه
جدول (4-29): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد کار کردنهای دوره ای در بازار کار……………………………………………………………………………….. 63
جدول(4-30): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبردکار داوطلبانه و کارورزی در طول تحصیل بر اساس شخصیت……………………………………………………………… 64
جدول(4-31) : ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد کار داوطلبانه و کارورزی در طول تحصیل……………………………………………. 64
جدول (4-32): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبردهای کاریابی در دختران 63
جدول(4-33): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد آگهی استخدامی روزنامه ها بر اساس شخصیت در دختران……………………………………………………………………. 64
جدول(4-34): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبردآگهی استخدامی روزنامه ها در دختران…………………………………………. 64
جدول (4-35): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به مراکز کاریابی بر اساس شخصیت در دختران……………………………………………………………………. 65
جدول(4-36) : ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به مراکز کاریابی در دختران………………………………………………….. 65
جدول (4-37): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد اینترنت بر اساس شخصیت در دختران …………………………………………………………………………………………. 65
جدول(4-38): ضرایب استاندارد و غیراستاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد استفاده از اینترنت در دختران…………………………………………………………… 66
جدول (4-39): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده بر اساس شخصیت در دختران……………………………………………………………………. 66
جدول(4-40) : ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده در دختران………………………………………….. 67
جدول (4-41): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی بر اساس شخصیت در دختران………………………………………………. 67
جدول(4-42): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی در دختران……………………………….. 67
جدول (4-43): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد ارسال درخواست مستقیم بر اساس شخصیت در دختران……………………………………………………………………. 68
جدول(4-44): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد ارسال درخواست مستقیم در دختران……………………………………………………. 68
عنوان صفحه
جدول (4-45): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد مراجعه به اتحادیه های صنفی بر اساس شخصیت در دختران……………………………………………………………………. 69
جدول(4-46): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد مراجعه به اتحادیه های صنفی در دختران……………………………………………… 69
جدول (4-47): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد بهره گیری از اساتید بر اساس شخصیت در دختران………………………………………………………………………………. 69
جدول(4-48): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد بهره گیری از اساتید در دختران………………………………………………………… 70
جدول (4-49): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد استفاده از فردی آشنا در یک سازمان بر اساس شخصیت در دختران………………………………………………………….. 70
جدول(4-50) : ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیش بینی راهبرد استفاده از فردی آشنا در یک سازمان در دختران………………………………………. 70
جدول (4-51): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیش بینی راهبرد کار داوطلبانه بر اساس شخصیت در دختران………………………………………………………………………………….. 71
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 04:17:00 ب.ظ ]
|