بررسی شیوههای تبلیغ مسیحیت تبشیری در اینترنت |
قلمرو تحقیق.. 4
ساختار تحقیق.. 4
فصل اول: تبلیغ و اینترنت.. 6
1ـ گفتار اول: تبلیغ.. 7
1ـ1. واژهها و مفاهیم.. 7
1ـ1ـ1. تبلیغ:.. 7
1ـ1ـ2. پروپاگاندا.. 8
1ـ1ـ3. میسیون.. 10
1ـ2. مؤلّفههای تبلیغ.. 11
1ـ2ـ1. پیام دهنده یا مبلّغ:.. 12
1ـ2ـ2. پیامگیرنده:.. 13
1ـ2ـ3. پیام و محتوای آن:.. 13
1ـ3. دین از محورهای اصلی تبلیغ.. 14
1ـ4. استراتژی تبلیغ.. 16
1ـ5. خطمشی تبلیغ در اسلام و مسیحیت راستین.. 18
2ـ گفتار دوم: اینترنت.. 20
2ـ1. تاثیر نوع رسانه در ارتباطات.. 21
2ـ2. تاریخچه اینترنت.. 22
2ـ3. اینترنت در ایران.. 24
2ـ4. مفاهیم بنیادین در اینترنت.. 25
2ـ5. کارکردهای اینترنت.. 26
2ـ6. آثار اینترنت.. 30
2ـ7. ویژگیهای فضای مجازی.. 32
2ـ7ـ1. نامتعادلسازی حواس.. 32
2ـ7ـ2. دگرگونسازی ادراک.. 33
2ـ7ـ3. فضای نامحدود.. 33
2ـ7ـ4. انعطافپذیری زمانی.. 34
2ـ7ـ5. انعطاف هویتی.. 34
2ـ7ـ6. کاهش مسئولیت اجتماعی.. 35
2ـ7ـ7. آزار مجازی.. 36
2ـ7ـ8. برابرسازی پایگاه اجتماعی.. 36
2ـ7ـ9. جذابیت و اثر بخشی.. 37
2ـ7ـ10. چند رسانهای ( مولتی مدیا) بودن.. 37
فصل دوم: تبشیر مسیحی.. 38
2ـ 1. گفتار اول: ریشهها و مبانی دینی و فرهنگی تبشیر مسیحی؛ 39
2ـ1ـ1. تبشیر در لغت و اصطلاح.. 39
2ـ1ـ2. تبشیر، رسالت انبیاء.. 40
2ـ1ـ2ـ 1.حضرت نوح7. 40
2ـ1ـ2ـ2.حضرت ابراهیم7. 41
2ـ1ـ2 ـ3.حضرت موسی7. 41
2ـ1ـ2ـ 4.حضرت عیسی7. 42
2ـ1ـ2ـ5.حضرت محمد9. 44
2ـ1ـ3. عملکرد تبشیری کلیسا.. 47
2ـ1ـ3ـ1. کلیسا پس از عروج عیسی7. 47
2ـ1ـ3ـ2. تغییر تاکتیک تبشیری در مسیحیت.. 49
2ـ1ـ3ـ3. ابزارهای نوین تبلیغی در خدمت تبشیر مسیحی.. 52
2ـ2. گفتار دوم: تاریخچه تبشیر مسیحی در ایران(گاهشماری و عملکرد) 53
2ـ2ـ1. مسیحیت در ایران تا صدر اسلام.. 53
2ـ2ـ2. مسیحیت پس از اسلام تا قاجاریه.. 57
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2ـ2ـ2ـ1. از عباسیان تا مغول.. 58
2ـ2ـ2ـ2. طاهریان و آلبویه.. 59
2ـ2ـ2ـ3. سلجوقیان.. 59
2ـ2ـ2ـ4. مغولان و ایلخانان.. 60
2ـ2ـ2ـ5. تیموریان، صفویان و افشاریان.. 60
2ـ2ـ2ـ6. افغانها.. 62
2ـ2ـ2ـ7. قاجاریه.. 64
2ـ2ـ3. میسیونرها در ایران.. 64
2ـ2ـ3ـ1. مُبلّغین مستقل.. 65
2ـ2ـ3ـ2. مُبلغین وابسته.. 66
2ـ2ـ3ـ2ـ1. «هوکر» و «روفر».. 67
2ـ2ـ3ـ2ـ2. «هنری مارتین».. 68
2ـ2ـ3ـ2ـ3. پیتر گوردون.. 70
2ـ2ـ3ـ2ـ4. ژوزف ولف.. 71
2ـ2ـ3ـ2ـ5. آنتونی نوریس گرووز.. 72
2ـ2ـ3ـ2ـ6. جان کیتو.. 72
2ـ2ـ3ـ2ـ7. ژاکوب ساموئل.. 73
2ـ2ـ3ـ2ـ8. رابرت بروس.. 73
2ـ2ـ3ـ3.میسیونرهای زن.. 74
2ـ2ـ3ـ4.اهمّ فعّالیت میسیونرها در ایران.. 75
2ـ2ـ4. پهلوی.. 76
2ـ2ـ5. بعد از انقلاب اسلامی ایران.. 77
2ـ2ـ5ـ1. تبلیغات تلوزیونی.. 78
2ـ2ـ5ـ2. فضای مجازی.. 78
2ـ2ـ5ـ3. تبلیغات شهری.. 78
2ـ2ـ5ـ4. تبلیغات در اقشار.. 78
2ـ2ـ5ـ5. کلیسای خانگی.. 79
2ـ2ـ5ـ6. اغواگران.. 80
2ـ2ـ5ـ7. شبکههای هرمی.. 80
2ـ2ـ5ـ8. روش خانه به خانه.. 81
2ـ2ـ6. فرقههای مسیحی فعّال در جامعه ایران.. 81
2ـ2ـ6ـ1. کلیسای جماعت ربانی.. 81
2ـ2ـ6ـ2. کلیسای اسقفی (انگلیکن).. 82
2ـ2ـ6ـ3. شاهدان یهوه.. 83
2ـ2ـ6ـ4. بابتیستها.. 83
2ـ2ـ6ـ5. پنطیکاستیها.. 84
2ـ2ـ6ـ6. کلیسای انجیلی(پرزبیتری).. 85
2ـ2ـ6ـ7. کلیسای ارامنه.. 85
2ـ2ـ6ـ8. کاتولیکها.. 86
2ـ2ـ7.معرفی برخی از مبشّران مسیحی فارسیزبان.. 86
2ـ2ـ8. نامدارترین مبشران بینالمللی.. 88
2ـ2ـ9. رفتارشناسی مبشّران مسیحی.. 90
2ـ2ـ9ـ1. تظاهر به نرم خویی و مهربانی.. 91
2ـ2ـ9ـ2. جذب عوام.. 91
2ـ2ـ9ـ3. مطابق با ادبیات مخاطب سخن گفتن.. 91
2ـ2ـ9ـ4. جلب اعتماد و همدردی با مخاطب.. 91
2ـ2ـ9ـ5. شبهه افکنی و زیر سوال بردن مذهب.. 91
یک مطلب دیگر :
2ـ2ـ9ـ6. تمسخر اسلام در جامعه مسلمان.. 92
2ـ2ـ9ـ7. امتناع از بحث عقلی.. 92
2ـ2ـ9ـ8. شادخواری.. 92
2ـ2ـ9ـ9. سو استفاده از جهل افراد نسبت به دین مبین اسلام.. 92
2ـ2ـ9ـ10. سوژهسازی از طلبههای مسیحی شده مورد ادعا.. 93
2ـ2ـ9ـ11. تساهلافراطی.. 93
2ـ2ـ9ـ12. بهرهگیری از غریزه جنسی و عشق منحرف.. 93
2ـ2ـ9ـ13. استفاده از کمبود محبت و حس تنهایی.. 94
2ـ2ـ9ـ14. تکیه بر عنصر امید به آینده.. 94
2ـ2ـ9ـ15. ادعای شفابخشی و کرامات.. 94
2ـ3. گفتارسوم: عملکرد مسلمانان در قبال پدیده تبشیر.. 95
2ـ3ـ1. ریشههای دشمنی مسیحیت تبشیری با اسلام.. 95
2ـ3ـ2. اهداف اسلامستیزی.. 96
2ـ3ـ3. نظر قرآن نسبت به اهل ذمّه و لزوم هشیاری در برابر تبشیریها 97
2ـ3ـ4. عکسالعمل مسلمانان به تبلیغات مسیحیت تبشیری در ابعاد مختلف 102
2ـ3ـ4ـ1. عکس العمل کلامی.. 103
2ـ3ـ4ـ1ـ1 سیف الامه و برهان المله.. 103
2ـ3ـ4ـ1ـ 2.الهدی الی دین المصطفی.. 103
2ـ3ـ4ـ1ـ3.اظهار الحق.. 103
2ـ3ـ4ـ1ـ4. الملل و النحل شهرستانی.. 104
2ـ3ـ4ـ1ـ5.تحفه الاریب فی الرد علی اهل الصلیب.. 104
2ـ3ـ4ـ2.عکسالعمل فرهنگی.. 104
2ـ3ـ4ـ3.عکسالعمل سیاسی.. 105
2ـ3ـ5. پاسخی به ادّعای تبشیریها درباره نقض حقوق مسیحیان در ایران 105
2ـ3ـ5ـ1. آزادی انجام مراسم دینی.. 106
2ـ3ـ5ـ2. تشکیل انجمن.. 106
2ـ3ـ5ـ3. اجرای مقررات مذهبی خویش در احوال شخصیه.. 107
2ـ3ـ5ـ4. داشتن نماینده مجلس.. 107
2ـ3ـ6. تهدیدات رواج مسیحیت تبشیری.. 108
فصل سوم.. 109
تبشیر در اینترنت.. 109
3-1.امکانات خاص شبکه اینترنت.. 110
3ـ1ـ1 کلیسای اینترنتی.. 110
نمونهها:.. 112
3ـ1ـ2. هدایت و رهبری کلیسای خانگی از طریق اینترنت.. 113
3ـ1ـ3.ارائه کتاب مقدس با امکانات مختلف.. 117
3ـ1ـ4. تلوزیونهای مسیحی در سایتهای اینترنتی.. 120
3-1-4-1. برخی از اهداف تلویزیونهای مسیحی.. 120
3-1-4-1-1. ارائه چهرهای ناموفق از اسلام.. 120
3-1-4-1-2. استفاده از موسیقی.. 121
3-1-4-1-3. بررسی معضلات خانوادگی.. 121
3-1-4-1-4. تمرکز بر جوانان، کودکان و زنان.. 122
3-1-4-1-5. جاذبههای گردشگری.. 122
3-1-4-1-6. استناد به انجیل.. 122
3-1-4-1-7. امیددهندگی و نجات.. 123
3-1-4-1-8. تکرار وتلقین.. 123
3-1-4-1-9. صحنهآرائی و ظاهرمجریان.. 123
3-1-4-1-10. شهادت و نمایش نمونههای عینی.. 123
3-1-4-1-11. ارتباط با ماوراء.. 124
3-1-4-1-12. سادگی درارائه پیام.. 124
3ـ1ـ4ـ2. معرفی شبکههای تلوزیونی مسیحی.. 125
3-1-4-2-1.شبکه TBN.. 125
3-1-4-2-2. شبکه نجات.. 127
3-1-4-2-3.شبکه محبت.. 130
3-1-4-2-4. شبکه ست سون پارس.. 131
3-1-4-2-5شبکه سون.. 131
3ـ1ـ 5. رادیوهای تبشیری در اینترنت.. 132
3ـ1ـ6. مدارس اینترنتی و برنامه شاگردسازی.. 132
3ـ1ـ 7.شبکههای خبری در اینترنت.. 135
3ـ1ـ 8. کتابها و نشریات و مقالات الکترونیکی.. 138
3ـ1ـ 9. دانلود کتابهای ممنوعه.. 140
3-2.دسته بندی شیوههای تبلیغ بر اساس محتوا.. 141
3ـ2ـ1. دفاع از کتاب مقدس و پاسخ به ایرادات وارد شده بر مسیحیان 141
3ـ2ـ 2. شهادت ایمانی.. 145
3ـ2ـ3. ادعای معجزه و شادی و نشاط در مسیحیت.. 150
3ـ2 ـ4. تکیه بر دعا.. 160
3ـ2ـ5. ایراد شبهات (نسبت به اسلام، قرآن، پیامبر9، پیشوایان معصوم: و احکام اسلامی).. 162
3ـ2ـ6. مظلومنمایی و ادعای برخورد با نومسیحیان.. 168
3ـ2ـ 7. مواعظ.. 170
3ـ2ـ8. استفاده از مباحث خانواده و برنامههای روانشناسی و مشاوره مسیحی 171
3ـ2ـ9. بهرهگیری و تفسیر نابجا از آثار بزرگان علم و ادب 172
3ـ2ـ10. استفاده از لهجههای محلی.. 173
3ـ2ـ11. استفاده از جذابیّتهای جنسی.. 174
3ـ2ـ12. برنامههای ویژه کودکان.. 175
3ـ2ـ13. ترویج کنفرانسها و اجتماعات.. 175
فصل چهارم:.. 177
تحلیل و بررسی و ارائه پیشنهادات.. 177
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 07:16:00 ب.ظ ]
|