نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی |
واژگان کلیدی : آموزش عالی – توسعه فرهنگی – دانشگاه پیام نور کرج
فهرست مطالب
1 | فصل اول : کلیات پژوهش |
2 | 1-1-مقدمه |
4 | 1-2- بیان مساله |
8 | 1-3- ضرورت انجام تحقیق |
10 | 1-4- اهداف تحقیق |
10 | 1-4- 1- هدف کلی |
10 | 1-4-2- اهداف جزئی |
10 | 1-5- فرضیه های تحقیق |
10 | 1-5-1- فرضیه کلی |
10 | 1-5-2- فرضیه های جزئی |
11 | 1-6- تعریف اصطلاحات پژوهش |
11 | 1-6-1- تعاریف نظری آموزش عالی |
11 | 1-6-2- تعاریف نظری فرهنگ |
12 | 1-6-3-تعریف نظری توسعه فرهنگی |
13 | 1-7- تعاریف عملیاتی |
13 | 1-7-1- آموزش عالی |
14 |
1-7-2- توسعه فرهنگی
|
15 | فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق |
16 | 2-1- مقدمه |
17 | 2-2- بخش اول: مبانی نظری پژوهش |
17 | 2-2-1- فلسفه آموزش عالی |
20 | 2-3- تاریخچه و سیر تحول آموزش عالی در ایران |
22 | 2-4- اهم نهادهای سیاست گذار و برنامه ریزی در آموزش عالی |
23 | 2-5- نقش آموزش عالی در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام |
23 | 2-6- جایگاه آموزش در ایران باستان |
24 | 2-7- جایگاه آموزش در ایران دوره اسلامی |
25 | 2-8- آموزش عالی در تاریخ معاصر ایران |
27 | 2-9- آموزش عالی پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی |
28 | 2-10- مدارس عالی |
28 | 2-10-1- تاسیس دارالفنون |
28 | 2-10-2 مدرسه حقوق و علوم سیاسی |
29 | 2-10-3- مدرسه طب |
29 | 2-10-4- تاسیس دانشگاه تهران |
30 | 2-10-5- تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی |
31 | 2-11- انقلاب اسلامی و ساخت سازمانی جدید |
33 | 2-12- رهبری و مدیریت آموزش عالی |
35 | 2-13- آموزش عالی و زمینه های تحول آن |
35 | 2-14- نقش و جایگاه آموزش عالی در توسعه |
38 | 2-15- مفهوم دانشگاه |
45 | 2- 16- رسالت ها و اهداف آموزش عالی در ایران |
46 | 2-17- رسالت ها و نقش های آموزش عالی |
48 | 2-18- چالش ها و نقش دانشگاه |
53 | 2-18-1- چالشهای جهانی آموزش عالی در قرن 21. |
53 | 2-19- ویژگی های دانشگاه در جهان امروز و رسالت های دانشگاه |
55 | 2-20- ویژگی های سازمانی مراکز آموزش عالی |
56 | 2-21- الگوهای مدیریتی در آموزش عالی |
57 | 2-22- الگوی مشارکتی در آموزش عالی |
57 | 2-23- جمع بندی آموزش عالی |
58 | 2-24- تاریخچه فرهنگ |
59 | 2-24-1- مفهوم فرهنگ |
64 | 2-25- عناصر فرهنگ و مولفه های آن |
65 | 2-25-1- هنجارها |
65 | 2-25-2- نمادها |
65 | 2-25-3- علوم وفنون |
66 | 2-25-4- نقش ها |
66 | 2-25-5- بینش |
67 | 2-25-6- ارزش ها |
67 | 2-26- اهمیت فرهنگ و نقش نظام آموزش عالی |
70 | 2-27- فرهنگ و دانشگاه |
71 | 2-28- تعریف توسعه |
74 | 2-28-1- نقش دانشگاه در توسعه |
76 | 2-28-2- رابطه بین فرهنگ و توسعه |
77 | 2-28-3- آموزش و توسعه |
77 | 2-28-4- بعد فرهنگی توسعه |
79 | 2-28-5- مفهوم توسعه فرهنگی |
84 | 2-28-6- اهمیت توسعه فرهنگی و ضرورت آن |
92 | 2-29- رابطه بین آموزش عالی و توسعه فرهنگی |
92 | 2-30- نقش دانشگاه در توسعه فرهنگی جامعه |
94 | 2-30-1- نقش فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها در توسعه فرهنگی |
95 | 2-30-2- کارکردهای فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه |
96 | 2-30-3- نقش فعالیتهای فرهنگی دانشجویان در تحقق توسعه فرهنگی |
98 | 2-31- نقش دانشگاه در مهندسی فرهنگی کشور |
99 | 2-31-1- نقش بیداری |
100 | 2-31-2- آینده پژوهی فرهنگی |
100 | 2-31-3- نهضت نرم افزاری |
100 | 2-31-4- کارآفرینی |
101 | 2-31-5- تعلیم و تربیت |
101 | 2-32- جایگاه دانشگاه در فرایند تحولات فرهنگی |
102 | 2-33- مدیریت تحول فرهنگی |
104 | 2-34- توسعه فرهنگی و تکنولوژی |
105 | 2-35- اینترنت و توسعه فرهنگی |
106 | 2-35-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش |
109 | 2- 36- چالش های پیش روی گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش |
110 | 2-37- جمع بندی توسعه و توسعه فرهنگی |
113 | بخش دوم : مبانی تجربی پژوهش |
113 | 2-2-1 پژوهشهای داخلی |
118 | 2-2-2 پژوهشهای خارجی |
122 | بخش سوم : معرفی جامعه آماری ((دانشگاه پیام نور)) |
122 | 2-3-1 آشنایی با جامعه آماری (دانشگاه ) |
123 | 2-3-2 آموزش باز |
124 | 2-3-3 سند چشم انداز دانشگاه |
124 | 2-3-4 اهداف اساسی دانشگاه |
125 | 2-3-5 وظایف اصلی دانشگاه |
134 |
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
|
135 | 3-1- مقدمه |
135 | 3-2 روش پژوهش |
136 | 3-3 متغیر های پژوهش |
136 | 3-3-1 متغیر مستقل |
136 | 3-3-2 متغیر وابسته |
136 | 3-4- جامعه آماری |
137
|
3-5- تحلیل آماری تحقیق
|
137 | 3-5-1- تحلیل های آماری توصیفی |
137 | 3-5-2- تحلیل های آماری توصیفی |
138 | 3-6- نمونه و روش نمونه گیری |
138 | 3-7- روش گردآوری داده ها |
139 | 3-8- ابزار گردآوری اطلاعات و داده ها |
139 | 3-9 – پایایی و روایی پرسشنامه |
139 | 3-9-1- پایایی (قابلیت اعتماد)ابزار اندازه گیری |
142 | 3-9-2- روایی(اعتبار)ابزار اندازه گیری |
153 | فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش |
154 | 4-1- مقدمه |
154 | 4-2- توصیف آماری دادهها |
159 | 4-3- آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها: |
169 | فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات |
170 | 5-1- مقدمه |
170 | 5-2- نتیجه گیری یافته ها |
170 | 5-2-1- یافته های حاصل از داده های توصیفی |
171 | 5-2-2- یافته های حاصل از داده های استنباطی |
174 | 5-2-3- نتایج آزمون فرضیات |
174 | 5-2-3-1- نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها: |
174 | 5-2-3-2- نتایج آزمون فریدمن |
175 | 5-2-3-3- نتایج آزمون t مستقل |
175
|
5-2-3-4- نتایج آزمون باکس و لامبدا ویکز |
178 | 5-3-پیشنهادات اجرایی پژوهش |
178 | 5-4- پیشنهاداتی به پژوهشگران برای مطالعات آینده |
179 | 5-5- محدودیت های تحقیق |
181 | منابع و مآخذ |
پیوست ها 191
فهرست جداول
یک مطلب دیگر :یک مطلب دیگر :
ایلان ماسک با چه دیدگاهی به موفقیت رسید
جدول(3-1)، نتایج آزمون بارتلت و كیسر – می یر و اوكلین | 144 |
جدول (3-2)، اشتراكات | 145 |
جدول 3-3، نتایج بررسی سهم واریانس هر یك از عامل ها در مدل 3 عاملی پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 146 |
جدول (3-4)، نتایج تحلیل مولفه های اصلی همراه با چرخش واریماكس در مورد بار عاملی سوالات پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 147 |
جدول (3-5) نتایج ارزیابی پایایی عامل های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 148 |
جدول (3-6 ) نتایج آزمون بارتلت و كیسر – می یر و اوكلین | 148 |
جدول( 3-7 ) اشتراكات مولفه ها | 149 |
جدول( 3-8 ) نتایج تحلیل مولفه های اصلی همراه با چرخش واریماكس در مورد بار عاملی مولفه های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 149 |
جدول ( 3-9 ) رابطه بین مولفههای پرسشنامه مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 152 |
جدول ( 3-10) روابط مولفه ها با مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 153 |
جدول ( 3-11) تناسب مجموعه دادههای مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 156 |
جدول(4-1) توزیع فراوانی جنسیت | 158 |
جدول(4-2) توزیع فراوانی مدارك تحصیلی | 159 |
جدول(4-3) توزیع فراوانی وضعیت استخدامی | 160 |
جدول(4-4) توزیع فراوانی طبقات سن | 161 |
جدول(4-5) توزیع فراوانی طبقات سابقه کار | 162 |
جدول(4-6) توزیع فراوانی محل های خدمت | 162 |
جدول (4-7) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف در خصوص توزیع طبیعی داده ها | 163 |
جدول( 4-8) نتایج آزمون t تك نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها | 163 |
جدول(4-9) نتایج آزمون t تك نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها | 164 |
جدول (4-10) نتایج آزمون فریدمن در خصوص گویه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 164 |
جدول ( 4-11) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس جنسیت | 165 |
جدول(4- 12) نتیجه آزمون باكس | 166 |
جدول(4-13) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 166 |
جدول(4-14 ) تجانس واریانس بین مولفه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس جنسیت | 167 |
جدول ( 4-15) در مورد تجانس واریانس نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس طبقات سن | 167 |
جدول( 4-16) نتایج آزمون تحلیل واریانس در خصوص تفاوت بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس طبقات سن | 168 |
جدول(4- 17) نتیجه آزمون باكس | 168 |
جدول(4-18) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 168 |
جدول(4-19 ) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن | 169 |
جدول (4-20) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس وضعیت کاری(علمی و اداری) | 170 |
جدول( 4- 21) نتیجه آزمون باكس | 170 |
جدول( 4- 22) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 171 |
جدول (4-23) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی با توجه به وضعیت کاری(علمی و اداری) | 171 |
فهرست نمودارها
نمایه (4-1) درصدهای مربوط به جنسیت | 159 |
نمایه (4-2) درصدهای مربوط به مدارک تحصیلی | 160 |
نمایه (4-3) درصدهای مربوط به وضعیت استخدامی | 161 |
فهرست اشکال
شكل( 3-1) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت اس | 150 |
شكل( 3-2) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری | 151 |
شكل( 3-3) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت استاندارد | 154 |
شكل( 3-4) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری | 155 |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 03:48:00 ب.ظ ]
|