اثر الکتروشوک بر انواع توجه شنیداری بیماران اختلالهای خُلقی |
1-2- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………152-2- اختلالهای خُلقی…………………………………………………………………………………..15 1-2-2- اختلال افسردگی اساسی……………………………………………………………………………………………………………………………..17 2-2-2- اختلال دوقطبی……………………………………………………………………………………………………………………………………………21 1-2-2-2- اختلال دوقطبی I………………………………………………………………………………………………………………………………………………22 2-2-2-2- اختلال دوقطبی II……………………………………………………………………………………………………………………………………………..23 3-2-2-2- اختلال دوقطبی تصریح نشده در جای دیگر بر اساس DSM-IV…………………………………………………………………..233-2- درمان اختلالهای خُلقی……………………………………………………………………………………………………………………………………242-3-2- الکتروشوک درمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….254-2- دیدگاه پردازش اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………….28 1-4-2- مدل اتکینسون و شیفرین ………………………………………………………………………………………………………………………………30 1-1-4-2- حافظه حسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….31 2-1-4-2- حافظه کوتاهمدت…………………………………………………………………………………………………………………………………………. .32 3-1-4-2- حافظه بلندمدت………………………………………………………………………………………………………………………………………………34 2-4-2- مدل سطوح پردازش اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………36 3-4-2- مدلهای تحولی پردازش اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………37 4-4-2- توجه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..38 1-4-4-2- مدلهای بالینی توجه………………………………………………………………………………………………………………………………………………42 2-4-4-2- انواع توجه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….44 1-2-4-4-2- توجه آشکار و توجه پنهان…………………………………………………………………………………………………………………………………………………44 2-2-4-4-2- توجه انتخابی و تقسیم شده………………………………………………………………………………………………………………………………………………45 1-2-2-4-4-2-نظریه برودبنت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………45 2-2-2-4-4-2-نظریه تریسمن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………50 3-2-2-4-4-2-نظریه داچ و نورمن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….51 4-2-2-4-4-2-نظریه منابع چندگانه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………54 5-2-2-4-4-2-نظریه ظرفیت……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….576-2- پژوهشهای انجامشده در زمینهی تأثیر الکتروشوک بر فرایندهای شناختی……………………………………………………597-2- خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….63
فصل سوم: روش پژوهش
1-3- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..652-3- جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………….653-3- روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………….654-3-معیار انتخاب آزمودنیها…………………………………………………………………………………………………………………………………….655-3- طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………666-3-شیوه اجرا……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..667-3- روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………668-3- ابزارهای اندازهگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..67فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها1-4- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….702-4- اطلاعات جمعیتشناختی…………………………………………………………………………………………………………………………………..703-4- توصیف آماری متغیرها و شاخصها و بررسی تفاوت آغازین گروهها………………………………………………………………..724-4- وارسی سئوالهای پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………………………….74 2-4-4- سؤال اول پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………….74 3-4-4- سؤال دوم
پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………76 4-4-4- سؤال سوم پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………..78 5-4-4- سؤال چهارم پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………..805-4-نتایج تلویحی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….82 1-5-4- روند تغییرات توجه شنیداری انتخابی در سه مرحله اجرای پژوهش چگونه بوده است؟……………..82 2-5-4- روند تغییرات توجه شنیداری تقسیمشده در سه مرحله اجرای پژوهش چگونه بوده است؟……….826-4- خلاصه فصل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………85فصل پنجم: بررسی و تفسیر نتایج پژوهش1-5- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………882-5- بحث و نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….883-5- محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………….944-5- پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………..95
منابع
پیوست
چکیده انگلیسی
یک مطلب دیگر :
آیین دادرسی حضانت طفل//پایان نامه حضانت فرزندان
جدولها شماره صفحه |
جدول1-2. ویژگیهای مهم حافظههای سهگانه…………………………………………………………………………………………………………………36 |
جدول 1-3. وضعیت شنوایی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….67 |
جدول 1-4. شاخصهای جمعیتشناختی گروه کنترل و گروه آزمایشی………………………………………………………………………… 71 |
جدول 2-4. شاخصهای توصیفی توجه شنیداری انتخابی و توجه شنیداری تقسیمشده ……………………………………………….72 |
جدول 3-4.بررسی معناداری میانگینهای مرحله اول و دوم آزمون جملات رقابتی بوسیله روش تحلیل کوواریانس………75 |
جدول 4-4.بررسی معناداری میانگینهای مرحله اول و دوم آزمون اعداد دایکوتیک بوسیله روش تحلیل کوواریانس……..77 |
جدول 5-4.بررسی معناداری میانگینهای مرحله اول و سوم آزمون جملات رقابتی بوسیله روش تحلیل کوواریانس……..79 |
جدول 6-4.بررسی معناداری میانگینهای مرحله اول و سوم آزمون اعداد دایکوتیک بوسیله روش تحلیل کوواریانس…..81 |
جدول 7-4. شاخصهای توصیفی توجه انتخابی و تقسیمشده…………………………………………………………………………………………..83 |
نمودارها شماره صفحه |
نمودار 1-1.فرایند پردازش اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………..8 |
نمودار1-2. تقسیمبندی اختلالهای خُلقی بر اساس DSM-IV……………………………………………………………………………..16 |
نمودار 2-2. عوامل خطرساز اختلالهای خُلقی……………………………………………………………………………………………………….21 |
نمودار3-2. الگوی پردازش اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………..30 |
نمودار4-2. پردازش اطلاعات با سیستم کانال محدود………………………………………………………………………………………………47 |
نمودار 5-2. مدل ربط درباره فرایند گزینش…………………………………………………………………………………………………………… 52 |
نمودار 6-2. شرح مراحل- منابع تعریفشده……………………………………………………………………………………………………………..56 |
نمودار 1-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایش در مرحلههای اول و دوم پژوهش……………………………………….76 |
نمودار 2-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایش در مرحلههای اول و دوم پژوهش……………………………………….78 |
نمودار 3-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایش در مرحلههای اول و سوم پژوهش………………………………………80 |
نمودار 4-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایش در مرحلههای اول و سوم پژوهش……………………………………..82 |
نمودار 5-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایشی در سه مرحله اجرای پژوهش (توجه انتخابی)………………… 84 |
نمودار 6-4. میانگین نمرههای گروه کنترل و آزمایشی در سه مرحله اجرای پژوهش (توجه تقسیمشده)………….. 85 |
شکل شماره صفحه
شکل شماره 1-1. اختلالهای خلقی………………………………………………………………………………………………………………………………………3
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 12:17:00 ب.ظ ]
|