رابطه کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی |
![]() |
یک مطلب دیگر :
| فهرست مطالب | |
| عنوان شماره صفحه | |
| چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| فصل یکم: کلیات پژوهش | |
| مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| اهمیت و ضرورت……………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| تعریف متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| فصل دوم: پیشینه پژوهش | |
| 1) پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| بخش اول: گستره نظری مربوط به کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………… | |
| کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| دیدگاه های مختلف در زمینه کمالگرایی …………………………………………………………………………………………………………….. | |
| دیدگاه آدلر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| دیدگاه الیس………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| دیدگاه هورنای…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| دیدگاه هاماچک ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| دیدگاه بورنز ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| دیدگاه پاچت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| دیدگاه هالگین و لیهی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| سبب شناسی کمالگرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| ویژگیهای افراد کمالگرا …………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| ابعاد کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| انواع کمال ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| تلاش سالم یا کمالگرایی بهنجار………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| ویژگیهای دانشآموزان کمالگرا………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| نحوه غلبه بر تفکر کمالگرا…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| سیکل معیوب در روند کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| تلاش سالم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| گامهای تغییر نگرشهای کمالگرایانه ………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| شرایط رشد کمالگرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| بخش دوم: گستره نظری مربوط به حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………… | |
| تعاریف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………... | |
| تاریخچه بررسی در زمینه حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………….. | |
| نظریه های مرتبط با حرمت به خود………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| نظر آلبرت الیس…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| نظر ویلیام جیمز………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| نظر جرج مید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| اجزاء حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| اهمیت حرمت به خود…………………………………………………………………………………………………………………………………..……. | |
| شکلگیری حرمت به خود …………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| حرمت به خود – خودپنداره – اعتماد به نفس ………………………………………………………………………………………………………. | |
| حیطههای پنجگانه حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| تاثیر حرمت به خود بر زندگی……………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| رشد حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| راههای افزایش حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| بخش سوم: گستره نظری مربوط به پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………..…. | |
| تعریف پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| 1) مدرسه و نظام آموزش و پرورش……………………………………………………………………………………………………………………… | |
| 2) عوامل مربوط به خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| 3) وضعیت اجتماعی- اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| ارتباط متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| 2) پیشینه مطالعاتی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| الف) تحقیقات انجام شده داخل کشور………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| ب) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور……………………………………………………………………………………………………………. | |
| جمع بندی و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| فصل سوم: روش پژوهش | |
| روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| الف) مقیاس کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| ب) پرسشنامه حرمت خود کوپر اسمیت ……………………………………………………………………………………………………………… | |
| ج)مقیاس سنجش پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………………. | |
| روش گرد آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| روش تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| فصل چهارم: یافته های پژوهش | |
| مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| الف) بخش اول: اطلاعات توصیفی نمونه پژوهش………………………………………………………………………………………………….. | |
| ب) بخش دوم: یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………… | |
| الف. فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| ب. فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری | |
| بحث ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| الف. پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| ب. پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
| فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| ب) منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
| پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
| چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه کمال گرایی و حرمت به خود با پیشرفت تحصیلی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان بود که در سال تحصیلی 1392-1393 شهر اروندکنار در حال تحصیل بودند. حجم نمونه 160 نفر (80 نفر دختر و 80 نفر پسر) بود، که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از 2 پرسش نامه مقیاس کمالگرایی، عزت نفس کوپر اسمیت و معدل پایان ترم به عنوان ابزار سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده شد. روش های به کار گرفته شده جهت تجزیه و تحلیل یافته ها عبارت بودند از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه. یافته های پژوهش نشان داد که بین کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که متغیرهای کمال گرایی و حرمت خود، باهم 28 درصد از واریانس متغیر ملاک یعنی پیشرفت تحصیلی را پیش بینی میکنند. دیگر نتایج نشان داد که متغیرهای کمال گرایی و حرمت خود پیش بینی معناداری از پیشرفت تحصیلی دارند. با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که پیشرفت تحصیلی به وسیله متغیرهای کمال گرایی و حرمت به خود قابل پیش بینی است.
فرم در حال بارگذاری ...
|
[سه شنبه 1399-08-13] [ 01:15:00 ب.ظ ]
|



