رابطه کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی |
یک مطلب دیگر :
فهرست مطالب | |
عنوان شماره صفحه | |
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
فصل یکم: کلیات پژوهش | |
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
اهمیت و ضرورت……………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
تعریف متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
فصل دوم: پیشینه پژوهش | |
1) پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
بخش اول: گستره نظری مربوط به کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………… | |
کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
دیدگاه های مختلف در زمینه کمالگرایی …………………………………………………………………………………………………………….. | |
دیدگاه آدلر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
دیدگاه الیس………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
دیدگاه هورنای…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
دیدگاه هاماچک ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
دیدگاه بورنز ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
دیدگاه پاچت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
دیدگاه هالگین و لیهی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
سبب شناسی کمالگرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
ویژگیهای افراد کمالگرا …………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
ابعاد کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
انواع کمال ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
تلاش سالم یا کمالگرایی بهنجار………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
ویژگیهای دانشآموزان کمالگرا………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
نحوه غلبه بر تفکر کمالگرا…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
سیکل معیوب در روند کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………… | |
تلاش سالم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
گامهای تغییر نگرشهای کمالگرایانه ………………………………………………………………………………………………………………….. | |
شرایط رشد کمالگرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
بخش دوم: گستره نظری مربوط به حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………… | |
تعاریف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………... | |
تاریخچه بررسی در زمینه حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………….. | |
نظریه های مرتبط با حرمت به خود………………………………………………………………………………………………………………………. | |
نظر آلبرت الیس…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
نظر ویلیام جیمز………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
نظر جرج مید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
اجزاء حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
اهمیت حرمت به خود…………………………………………………………………………………………………………………………………..……. | |
شکلگیری حرمت به خود …………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
حرمت به خود – خودپنداره – اعتماد به نفس ………………………………………………………………………………………………………. | |
حیطههای پنجگانه حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………… | |
تاثیر حرمت به خود بر زندگی……………………………………………………………………………………………………………………………… | |
رشد حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
راههای افزایش حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………… | |
بخش سوم: گستره نظری مربوط به پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………..…. | |
تعریف پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………… | |
1) مدرسه و نظام آموزش و پرورش……………………………………………………………………………………………………………………… | |
2) عوامل مربوط به خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
3) وضعیت اجتماعی- اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
ارتباط متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
2) پیشینه مطالعاتی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
الف) تحقیقات انجام شده داخل کشور………………………………………………………………………………………………………………….. | |
ب) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور……………………………………………………………………………………………………………. | |
جمع بندی و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
فصل سوم: روش پژوهش | |
روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
الف) مقیاس کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
ب) پرسشنامه حرمت خود کوپر اسمیت ……………………………………………………………………………………………………………… | |
ج)مقیاس سنجش پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………………. | |
روش گرد آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
روش تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
فصل چهارم: یافته های پژوهش | |
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
الف) بخش اول: اطلاعات توصیفی نمونه پژوهش………………………………………………………………………………………………….. | |
ب) بخش دوم: یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………… | |
الف. فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
ب. فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری | |
بحث ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
الف. پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
ب. پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………………. | |
فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
ب) منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. | |
پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه کمال گرایی و حرمت به خود با پیشرفت تحصیلی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان بود که در سال تحصیلی 1392-1393 شهر اروندکنار در حال تحصیل بودند. حجم نمونه 160 نفر (80 نفر دختر و 80 نفر پسر) بود، که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از 2 پرسش نامه مقیاس کمالگرایی، عزت نفس کوپر اسمیت و معدل پایان ترم به عنوان ابزار سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده شد. روش های به کار گرفته شده جهت تجزیه و تحلیل یافته ها عبارت بودند از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه. یافته های پژوهش نشان داد که بین کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که متغیرهای کمال گرایی و حرمت خود، باهم 28 درصد از واریانس متغیر ملاک یعنی پیشرفت تحصیلی را پیش بینی میکنند. دیگر نتایج نشان داد که متغیرهای کمال گرایی و حرمت خود پیش بینی معناداری از پیشرفت تحصیلی دارند. با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که پیشرفت تحصیلی به وسیله متغیرهای کمال گرایی و حرمت به خود قابل پیش بینی است.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 01:15:00 ب.ظ ]
|