متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مهندسی برق با عنوان :    انتخاب ساختار کنترل برای برج های تقطیر    در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی

 

واحد تهران جنوب

 

دانشكده تحصیلات تكمیلی

 

گروه مهندسی برق گرایش كنترل

 

سمینار كارشناسی ارشد

 

عنوان:

 

انتخاب ساختار كنترل برای برجهای تقطیر

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چكیده:

 

یک مطلب دیگر :

در این سمینار سعی بر اینست كه بتوانیم نگاهی بر روی ساختار های كنترل استفاده شده در فرآیندهای پالایشگاهی داشته باشیم.با توجه به اهمیت برج تقطیر در یك پالایشگاه ، در هفت فصل به بررسی سیستم های گنترل آنها خواهیم پرداخت . 
در فصل اول به كلیات سمینار ارایه شده و هدف و پیشینه تحقیق و روش كار پرداخته شده است.
در فصل دوم پس از پرداختن به انگیزه های كنترل فرآیندها ، به اهدف استفاده از سیستم كنترل در این فرآیندها میپردازیم ومراحلی فرآیندی را كه در یگ پالایشگاه نفت دنبال میشود نظیر : فرآیند های جداسازی، فرآیندهای تبدیل ،فرآیندهایی برای بهبود مشخصات فرآیندهای پایانی، فرآیندهای حفاظت از محیط زیست را مورد بررسی قرار میدهیم .  در فصل سوم به فرآیند تقطیرنفت خام در برجهای تفطیر آتمسفری و خلا خواهیم پرداخت.و در ادامه این مطلب به اجزاء تشكیل دهنده برج تقطیر آتمسفری و شرح عملیات آنها میپردازیم.
در فصل سوم جهت مدلسازی ، به دسته بندی متغییرهای فرآیندهای شیمیایی پرداخته و در ادامه مدل ریاضی یك برج تقطیر باینری را با استفاده از معادلات موازنه و سپس یك مدل ورودی – خروجی بدست میĤوریم .همچنین ضمن بررسی مشكلات مدلسازی به درجات آزادی و كاهش آنها در برج تقطیر باینری خواهیم پرداخت.در ادا

پایان نامه

مه ضمن تحلیل رفتار دینامیكی فرآیندهای شیمیایی به بحث در مورد خطی كردن سیستمهای چند متغییره میپردازیم.

در فصل چهارم به بحث اصلی در مورد ساختارهای كنترل به ساختارهای مختلف كنترل فشار و سطح مایع مخازن رفلاكس و جوش آور مپردازیم همچنین در ادامه روشهای كنترل تركیبات در برج تقطیر از جمله به ساختارهای LV , LB , DV یم پردازیم.
در فصل پنجم ضمن ارایه مدل مورد بررسی ، به شبیه سازی آن در دو حالت حلقه بسته(با ساختار LV ) و حلقه باز خواهیم پرداخت و نتایج آنرا بررسی خواهیم كرد.
در فصل ششم نتایج وپیشنهادات آورده شده اند.
 در ادامه منابع مورد استفاده معرفی شده اند .
مقدمه:
طی چند سال گذشته تحقیقات آكادمیك و كاربرد صنعتی كنترل فرآیندهای شیمیایی بر اساس موارد ذیل شكل گرفته است .
ساختار فرآیندهای شیمیایی بدلیل مدیریت انرژی و مواد خام بهتر بطور فزآیندهای پیچیده شده است . در نتیجه در حال حاضر طراحی سیستم های كنترل مجتمع های صنعتی نسبت به طراحی كنترل كننده ها برای واحدهای منفرد از نقطه نظر مهندسی كنترل ، توجه بیشتری را بخود معطوف كرده است . علاوه بر این طراحی سیستم كنترل ارتباط تنگاتنگی با فرآیند دارد . 
در طراحی سیستم كنترل ، تشخیص فرآیند ، انتخاب اندازه گیریها و اصلاحات مناسب و تعیین حلقه های مربوط به آنها و همچنین تشخیص قوانین كنترل صحیح اهمیت بسزایی دارد بعبارت دیگر موارد فوق مهمترین پرسشهایی هستند كه در طراحی جدید سیستم های كنترل نسبت به روشهای پیشین مطرح می باشند .
 ظهور و رشد سریع رایانه های دیجیتال تحولی در كاربرد فرآیندهای شیمیایی بوجود آورده و استفاده صنعتی از مفاهیم كنترل پیشرفته را مهیا نموده است .
I- انگیزه های كنترل فرآیند شیمیایی
یك واحد شیمیایی آرایشی از واحد های فرآیندی ( راكتورها ، مبدلهای حرارتی ، پمپها ، برجهای تقطیر و جذب تبخیر كننده ها ، مخازن و غیره ) است كه بصورتی منطقی و اسلوبمند در كنار هم قرار گرفته اند . هدف كلی واحد ، تبدیل مقدار معینی از مواد خا ( م خوراك ورودی ) به محصولات مورد نیاز با استفاده از منابع انرژی موجود و با اقتصادی ترین روش است .
یك واحد فرآیند در طی كار باید دارای تمام مشخصات مورد نظر طراحان مربوطه بوده و در صورت هر گونه تغییر در اثر عوامل خارجی ( اغتشاشها ) شرایط كلی فنی ، اقتصادی را داشته باشد . موارد زیر از جمله این شرایط است .
-1- I 2 – ایمنی
عملكرد ایمنی فرآیند شیمیایی اولین شرط كار صحیح افراد شاغل در آن و لازمه توسعه اقتصادی آن است .
  -2- I 2 – تولید مشخصات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...