مطالعهی تحول در پایبندی دینی دانشجویان دانشگاه خوارزمی بر اساس تحلیل روایت |
2-2-1-2 ابعاد پایبندی دینی.. 26
2-2-1-2-1 باور دینی.. 27
2-2-1-2-2 مناسک دینی.. 27
2-2-1-2-3 ملاحظاتی پیرامون گونههای زیست اخلاقی.. 28
2-2-1-2-3-1 اخلاق مبتنی بر گرایش به امر متعالی.. 31
2-2-1-2-3-2 اخلاق دینی.. 32
2-2-1-2-3-3 اخلاق دنیوی.. 33
2-2-1-2-3-4 مدل رشد اخلاقی کلبرگ.. 33
2-2-1-2-4 ایمان دینی.. 39
2-2-1-2-4-1 مدل رشد ایمان فاولر.. 42
2-2-2 تعریف مفهومی نوگروی دینی.. 47
2-2-2-1 مدل نوگروی دینی لافلند.. 49
2-2-2-2 پردازش مدل نوگروی دینی.. 53
2-2-3 تعریف مفهومی معنویتهای نوپدید.. 54
2-3 بررسی پیشینهی تجربی پژوهش.. 55
2-3-1پژوهشهای داخلی.. 56
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-3-2 پژوهشهای خارجی.. 66
فصل سهوم: روش پژوهش.. 72
مقدمه…………………………………………………………………………………….……………72
3-1 روش پژوهش.. 73
3-2 ابزار گردآوری اطلاعات.. 74
3-2-1 متن مصاحبهنامه:.. 75
3-3 شیوهی تحلیل اطلاعات.. 80
3-4 میدان مطالعه.. 81
3-5 شیوههای ارزیابی کیفیت و اعتباریابی پژوهش.. 84
فصل چهارم: یافتههای پژوهش..
یک مطلب دیگر :
محتوای گزارشدهی سرمايه فكري:/پایان نامه اجزاي سرمايه فکری
86
مقدمه………………………………………………………………………………………………….86
4-1 توصیفی از زندهگی دینی اولیه.. 87
4-1-1 باورهای دینی.. 87
4-1-2 مناسک دینی.. 89
4-1-3 اخلاق دینی.. 91
4-1-4 ایمان دینی.. 91
4-2 سفر از جهان سنتی به جهان مدرن.. 93
4-3 باورها و الزامات کنونی.. 108
3-4-1 نوگروی غیرحاد: روایت دینداران بازاندیش.. 108
4-3-2 نوگروی حاد: روایت بازاندیشان غیردیندار.. 116
فصل پنجم: نتیجهگیری.. 122
مقدمه………………………………………………………………………………………………..122
5-1 ملاحظاتی نظری در باب نتایج پژوهش.. 124
5-2 پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………135
5-3 محدودیتهای پژوهش.. 137
کتابشناسی………………………………………………………………………………………138
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 بیان مسأله
«هیچ جامعهی شناختهشدهای نیست که در آن شکلی از دین وجود نداشته باشد، اگرچه اعتقادات و اعمال مذهبی از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر فرق میکند» (گیدنز، 1378: 514) و تغییراتی هم در آن بهوجود آمده و در برخی دورهها بهکلی دگرگون شده است. به دنبال عصر روشنگری نیز تغییرات شتابانی در حوزهی دین بهوجود آمد؛ فرآیند فراگیر نوسازی[1] که بهصورت نیرویی بیبدیل در کشورهای حامل مدرنیته در آمده بود به همراه تبیینها و تفسیرهای غیردینی که از طبیعت، جامعه و هستی انسان توسط نظریههای جدید علمی و نحلههای فکری رایج ارائه میشد، بنیان بسیاری از اندیشههای دینی را متزلزل ساخته نفوذ و حضور اجتماعی دین را به چالش میکشید و کارویژههایی را که در گذشته بر عهدهی دین بود، بر عهدهی نهادهای غیردینی مینهاد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 06:57:00 ب.ظ ]
|