پابان نامه اثرات وابسته به زمان تمرین تناوبی شدید کوتاه مدت بر پویای جذب اکسیژن دختران |
1-4- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 8
1-4-1- هدف اصلی…………………………………………………………………………………………………………… 8
1-4-2- اهداف فرعی…………………………………………………………………………………………………………. 8
1-5- فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………. 9
1-6- قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 9
1-7- محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 9
1-8- تعریف واژگان……………………………………………………………………………………………………….. 10
فصل دوّم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………. 13
2-2- مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………….. 13
2-2- 1 تمرین تناوبی(اینتروال):………………………………………………………………………………………… 13
2-2-2- طرح کلی از تمرین گرشلر:…………………………………………………………………………………… 15
2-2-3 تمرین اینتروال مدرن:…………………………………………………………………………………………….. 16
2-2-4- برنامه کلی از تمرین اینتروال مدرن:…………………………………………………………………… 19
عنوان | صفحه |
2-2- 5- تمرین تناوبی و حداکثر اکسیژن مصرفی (vo2max)… ……………………………… 19
2-2-6- تمرین تناوبی (اینتروال) وپویایی جذب اکسیژن:…………………………………………………21
2-2-7- تمرین های تناوبی و بیماریها:……………………………………………………………………………25
2-2-8- تمرینات تناوبی وتغذیه……………………………………………………………………………………….26
2-2-9- تمرین اینتروال در زنان……………………………………………………………………………………….27
2-2-10- تمرین اینتروال در مردان………………………………………………………………………………….29
2-2-11- تفاوتهای بین زنان و مردان……………………………………………………………………………….30
2-2-12- تمرین اینتروال در افراد مسن……………………………………………………………………………35
2-2-13- تمرین اینتروال در کودکان ونوجوانان………………………………………………………………..36
2-2-14- سازگاری های ساختاری به تمرینات HIIT………………………………………………………37
2-2- 15- پویایی اکسیژن…………………………………………………………………………………………….. 39
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-2-15-1-نگاهی به پویایی جذب اکسیژن در گذشته…………………………………………………..40
2-2-15-2- مبانی ریاضی پویایی اکسیژن در گذشته………………………………………………………41
2-2-15-3-مشخصات ورزش در حوزه شدت متوسط……………………………………………………..46
2-2-15-4- پاسخ پویایی VO2 در ورزش سنگین ………………………………………………………..48
2-2-15-5- پاسخ پویایی VO2 به ورزش خیلی سنگین………………………………………………..51
2-2-15-6- پاسخ پویایی در دامنه خیلی شدید………………………………………………………………53
عنوان | صفحه |
2-2-15-7- جزء آهسته…………………………………………………………………………………………………..54
2-2-15-8- پویایی جذب اکسیژن در کودکان…………………………………………………………………56
2-2-15-9- مبانی ریاضی کینتیک………………………………………………………………………………….58
2-2-16- مطالعات انجام شده در داخل کشور ……………………………………………………………….59
2-2-17- مطالعات انجام شده در خارج از کشور……………………………………………………………..59
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………63
3-2- روش و طرح تحقیق……………………………………………………………………………………………….63
3-3- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………..63
یک مطلب دیگر :
3-4- مراحل تحقیق………………………………………………………………………………………………………..63
3-5- نمودار روش کار………………………………………………………………………………………………………64
3-6- روش اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………64
3-7- ابزارهای اندازه گیری……………………………………………………………………………………………….66
3-7-1 گاز آنالایزر…………………………………………………………………………………………………………….66
3-7-2- دوچرخه کارسنج…………………………………………………………………………………………………67
3-7-3- پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………68
3-7-4- ترازو و متر نواری………………………………………………………………………………………………..68
عنوان | صفحه |
3-8- روش های اندازه گیری…………………………………………………………………………………………….69
3-8-1- آزمون نفس به نفس……………………………………………………………………………………………..69
3-9- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………..70
3-10- روش آماری…………………………………………………………………………………………………………….70
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها
4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….73
4-2- اطلاعات توصیفی گروههای آموزشی……………………………………………………………………….73
4-3- فرضیه 1 : یک جلسه تمرین اینتروال شدید بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (VO2 max
، کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم ) دختران اثر ندارد………………………………………………74
4-4- فرضیه 2: دو جلسه تمرین اینتروال شدید بر بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (vo2 max ،
کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم ) دختران اثر ندارد…………………………………………………76
4-5-فرضیه 3:چهار جلسه تمرین اینتروال شدید بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (vo2 max ،
کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم ) دختران اثر ندارد………………………………………………..79
4-6- فرضیه4: 1 ، 2 و4 جلسه تمرین اینتروال شدید بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (
VO2 max، کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم ) دختران اثر ندارد……………………………81
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………85
عنوان | صفحه |
5-2- خلاصه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….85
5-3- بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………..89
5-3-1- تاثیر یک جلسه تمرین اینتروال بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (VO2max
، کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم) دختران…………………………………………………………….90
5-3-2- تاثیر دو جلسه تمرین اینتروال بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (Vo2max ،
کسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم) دختران……………………………………………………………..92
5-3-3- تاثیر چهار جلسه تمرین اینتروال بر فاکتورهای پویایی اکسیژن (VO2 max
وکسر اکسیژن و ثابت زمانی اول و دوم) دختران ……………………………………………………………94
5-3-4- مقـایسه تأثیر یک، دو و چهـار جلسه تمریـن اینتـروال شدیدبر فاکـتورهای
پویایـی اکسیـژن ( vo2 max ،کسر اکسیژن وثابت زمانی اول و دوم)دختران…………….95
5-4- افزایش یافتن VO2max……………………………………………………………………………………….96
5-5- کاهش یافتن کسر اکسیژن و ثابت زمانی دوم………………………………………………………..96
5-6- کاهش یافتن ثابت زمانی اول…………………………………………………………………………………..97
5-7- پیشنهادهای برخاسته از تحقیق………………………………………………………………………………97
5-8- پیشنهاد برای تحقیق های آتی ………………………………………………………………………………97
فهرست منابع
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 04:35:00 ب.ظ ]
|