متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی معدن

 

با عنوان :

 

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”
مهندسی معدن – استخراج

 

عنوان :
ارزیابی ریسک در پروژههای حفاری مکانیزه تونلهای مترو از منظر
مسائل ژئوتکنیکی

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

یک مطلب دیگر :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
پروژه خط هفت متروی تهران یکی از طولانیترین و عمیقترین خطوط شبکه متروی شـهر تهـران اسـت.
این پروژه با طول حدود 26 کیلومتر جنوب شرقی شهر تهران را به شمال غربی آن متصل ساخته و در مسـیر
خود هشت ایستگاه تقاطعی با دیگر خطوط شبکه مترویی تهران دارد. این پروژه به لحاظ تفاوتهای عمـده و
قابل توجهی مانند گذر از تمامی آبرفتهای شهر و مواجهه با شرایط ژئوتکنیکی مختلـف، عمیـقتـر بـودن و
قرارگیری بخش عمدهای از آن در زیر سطح آب زیرزمینی و همچنین ارائه راهحـل اجرایـی حفـاری مکـانیزه
جهت نیل به زمانبندی محدود پروژه یکی از پروژههای خاص مترویی مـیباشـد. بـه لحـاظ پیچیـدگیهـای
موجود، موضوع ارزیابی و آنالیز ریسکهای موجود در پروژه از مراحل شناسایی تا مراحل اجرایی امری لازم و

پایان نامه

 

ضروری است. در این پایان نامه با بررسی وضعیت دستگاه حفاری TBM و تاثیر حفاری مکانیزه بر تونلسازی
در محیطهای شـهری همچنـین بـا بررسـی جزئیـات مطالعـات ژئوتکنیـک از دیـدگاه شناسـایی و ارزیـابی
ریسکهای پروژه، سعی گردید ابهامات و ریسکهای پیشروی پروژه مشخص گردیـده و اقـدامات لازم بـرای
کاهش آن و ایجاد شرایط ایمن برای طراحی و اجرا اتخاذ گردد. از این رو طرح مدیریت ریسـک RMP بـرای
حوزه حفاری مکانیزه و تاثیر شرایط ژئوتکنیک در پروژه خط هفت متروی تهران طرحریـزی و ارائـه گردیـد.
عوامل و عناصر ایجاد کننده ریسک با ارزیابی در خصوص احتمال رخداد و شدت تاثیر هر کـدام گـردآوری و
مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم برای کاهش آن با دیدگاه تخصصی در هر حـوزه بخصـوص مطالعـات
ژئوتکنیک و حفاری مکانیزه ارائه گردید. با آنالیزهای انجام شده بر روی این پروژه، 48 درصد از پتانسیلهـای
ایجاد خرابی و صدمه با ریسک بالا، 45 درصد با ریسک متوسط و 7 درصد دارای ریسک پـائینی بـوده اسـت
که پس از ارزیابی هرکدام و شناسایی اقدامات کاهنده مربوطه سطح ریسک بـه ترتیـب بـرای پتانسـیلهـای
ایجاد خرابی و صدمه به ترتیب به 4 درصد با ریسک بالا، 33 درصد به ریسک متوسط و 63 درصـد بـا سـطح
ریسک پائین تقلیل پیدا نمود.
مقدمه:
در سالیان اخیر حفر فضاهای زیرزمینی مخصوصاً حفر تونلهای ترابری شهری به علت رشد جمعیت و
افزایش مشکلات ترافیکی اهمیت زیادی پیدا کرده است.
در دهههای گذشته برای حفر تونل از روشهای مختلفی از جمله روش اتریشی استفاده میشد اما با
گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به روش حفاری نیمه مکانیزه با دستگاه رودهدر و اکنون حفاری با
دستگاه حفاری تمام مکانیزه (TBM) تغییر یافته است.
در روشهای حفاری سنتی تونلهای شهری مشکلات و ریسکهای فراوانی از قبیل کنترل ونگهداری
زمین، جلوگیری از نشست زمین در سطح شهر، جلوگیری از هجوم آبهای زیرزمینی بداخل تونل و از همه
مهمتر ایمنی و سلامتی پرسنل کاری وجود دارد و همین امر سبب شده تا حفاری تمام مکانیزه بهترین
جایگزین برای این روشها شده و حفاری تونلهای با مسیر طولانی و تحت شرایط ژئوتکنیکی متفاوت با
حداقل نیروی انسانی و مدت زمان کوتاهتر از روشهای قبلی، امکانپذیر شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...