تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOTدراستان آذربایجانغربی |
2-3 برنامه ریزی استراتژیک 11
2-3-1تعاریف برنامه ریزی استراتژیک 11
3-3مزایای برنامه ریزی استراتژیک 13
2-4برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمانهای ورزشی 14
2-4-1مدل اسلک 14
2-4-2مدل کمسیون ورزش استرالیا 15
2-4-3مدل اسکات چاپمن 18
2-4-4مدل اوستر 20
2-4-5مدل گود اشتاین و همکاران 20
2-4-6مدل Spp 21
2-5مفهوم مدیریت استراتژیک 21
2-6تجزیه و تحلیل عوامل محیطی 23
2-6-1مدلSWOT . 24
2-7تاریخچه آموزش شنا: 26
2-7-1- آموزش شنا در دوران قدیم: 26
2-7-2 آموزش شنا در ایران باستان: 29
2-7-3 آموزش شنا در دوران جدید: 30
2-7-4 آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31
2-8 شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33
2-8-1 شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33
2-8-2 شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34
2-9 برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35
2-10 روش تدریس شنا: 37
2-11آموزش از طریق بازی: 39
2-7- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40
2-12 استعدادیابی در شنا: 42
2-9- افراد در شنا : 45
2-13 شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46
14-2معرفی استان اذربایجانغربی 47
2-15 ادبیات وپیشینه تحقیق : 47
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-15-1 مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47
2-15-2 مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50
2-15جمع بندی: 51
فصل سوم
3-1مقدمه 53
3-2روش تحقیق 53
3-3مراحل انجام پژوهش 53
3-4جامعه اماری ونمونه اماری 53
3-5قلمرومکانی وزمانی تحقیق 53
3-6روش های اماری واندازه گیری متغیرهای تحقیق 54
3-7روش های گرداوری اطلاعات وداده ها 54
3-8روش های تجزیه وتحلیل داده ها 54
3-8-1ماتریس ارزیابی عوامل داخلی 54
3-8-2ماتریس ارزیابی عوامل خارجی 55
3-8-3تجزیه تحلیلSWOT 56
3-9محدودیتهای تحقیق 58
3-9-1محدودیتهای تحت کنترل 58
3-9-2محدودیتهای خارج کنترل 58
3-10خلاصه فصل 58
یک مطلب دیگر :
فصل چهارم
4-1مقدمه 60
4-2توصیف اطلاعات جمعیت شناختی 60
4-3تحلیل اماری داده های تحقیق 62
4-3-1تحلیل ورتبه بندی بااستفاده از از ازمون فریدمن 62
4-3-2تجزیه تحلیلSWOT درراستای تدوین راهبردها 65
4-4تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی 68
4-5خلاصه فصل 70
فصل پنجم
5-1مقدمه 72
5-2نحوه شکل گیری سوالات تحقیق 72
5-3روش شناختی پژوهش 73
5-4 خلاصه نتایج حاصل ازپژوهش 73
بحث4-5 74
5-6 نتیجه گیری 77
5-7پیشنهادات 78
5-7-1پیشنهادات برگرفته از تحقیق 78
5-7-2پیشنهادات پژوهشی 79
منابع وماخذ
الف: منابع فارسی 81
ب:منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..88
ضمائم
ضمائم الف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..93
ضمائم ب……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….96
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….99
1مقدمه
فعالیت جسمانی منظم با عمر طولانیتر، زندگی سالمتر و کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی، فشار خون بالا، دیابت ، چاقی و برخی سرطانها ارتباط دارد. (عزیزی ، 1390، صص. 61-62) علاوه بر آن ورزش باعث جلوگیری از چاقی و باعث بهبود مهارتهای اجتماعی میشود. (محمدزاده ، 1388، صص. 55-56) ورزش وسیله ای با ارزش برای حفظ سلامت جسمانی است و رابطهی نزدیکی با سلامت روانی دارد، به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاریهای روانی دارد.(مرتضوی ,1370) تحرک بدنی از ناراحتی و افسردگی میکاهد. اعتماد به نفس را افزایش داده و خودپنداره را تقویت میکند. به خصوص در سنین نوجوانی وکودکی ابزار سالمی برای آزاد کردن انرژیهای ذخیره شده است و این خود بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است. شرکت در فعالیت های ورزشی موجب اجتماعی شدن ،کسب مهارت، افزایش نشاط و شادابی و ارتباط سالم با همسالان و دوست یابی کمک میکند. ( مسدد ,1388) تربیتبدنی باعث رشد و شکوفایی شایستگیهای جسمانی میشود، بطوریکه تمام بچهها بتوانند کارآمدتر و مؤثرتر حرکت کنند و با ایمنی بیشتری فعالیت کنند و در نهایت درک کنند که چه میکنند. پیامد تربیتبدنی «سواد جسمانی»[1]است که مبانی ضروری برای تکامل و موفقیت میباشد. (دربانی ، 1383، ص.9). ورزش امر یادگیری را تسهیل کرده وکندذهنی را از بین میبرد و باعث تخلیه هیجانات کودکان شده و فرد را برای اجرای بهتر عبـادات یاری میکند.(قنبری نیاکی ، 1367، صص.210-211) . مسلماً تربیتبدنی و ورزش از طریق روشهای متفاوت، به آموزش و رشد کودکان و نوجوانان کمک میکنند. از جمله فواید و نتایج تربیتبدنی و ورزش در مدارس ، رشد اجتماعـی کودکـان، رشد سبک زندگـی، رشـد عاطفـی، رشد اجتماعـی و رشد شناختـی میباشد .(بایلی ، 1386، صص. 46-49). محرومیت یا محروم شدن از فرصتها در دوره ابتدایی تأثیر مخربی را بر توانایی فرد برای زندگی مؤفقیتآمیز در طول عمر دارد. کودکان در طول سالهای اولیه زندگی به فرصتهای زیادی نیاز دارند تا هم مهارتهای حرکتی پایه را که اساس مهارتهای ورزشی به شمار میرود، فرا بگیرند و هم فهم خود را از اجرای حرکتی که در آن انتقال یادگیری قابل اهمیت هستند، بهبود دهند. (نیکرلز ، 1382، ص. 16).
یکی از ورزشهایی که کاربرد زیادی داشته , از محبوبیت فراوانی برخوردار است رشتهی شنا میباشد.که توجه به آن ضرورت و اهمیت یادگیری شنا و سفارش آن در دین مقدس اسلام و گفتار پیامبر اکرم (ص) در این زمینه ,ضرورت یادگیری آن را به وضوح بیان مینماید. ( نیکو بخت، 1380 ) به طور کلی ورزشی است که عضلات را قوی و محکم کرده ، هیجانات و اضطراب را کاهش داده بدن را نرم و انعطاف پذیر میسازد . و باعث میشود فرد انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانهی خود کسب کند. شنا سلامت را بهبود بخشیده و موجب تناسب اندام تمام بدن میشود. به عنوان یک ورزش با بدن بسیار ملایم برخورد میکند و آسیب ناشی از آن در حداقل هستنند. علاوه براین ورزش شنا به سبب ماهیت خود یکی از مناسبترین ورزش ها برای تمامی معلولان است که میتواند ضمن تقویت توانایی جسمانی آنان که جنبه توانبخشی و بازپروری دارد موجب نشاط و شادابی شود. (جلالی فراهانی,1391ص 98)
شواهد باستان شناسی نشان میدهد که قدمت شنا و شنا کردن به 2500سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن آشور و یونان و روم باستان باز میگردد و آنچه از گذشته آموزش شنا استنباط میشود. بر اساس یافتههایی است که حروف تصویری هیروگلیف[2] مصریان به دست آمده یونانیان باستان و رومیها شنا را جزء برنامههای مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند. و مانند الفبا یکی از مواد درس در آموزش و پرورش بوده است . شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد برمیگردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابفات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفتم به دستور رسمی حکومتی, شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس میشد. (کریمی,1392) در ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش شنا در بین مردم سرعت گرفت. استخرهای زیادی ساخته شدند و بسیاری از والدین با پی بردن به اهمیت ورزش شنا ، فرزندانشان را برای یادگیری شنا، در استخرها ثبت نام کردند. 5/65 درصد استخرهای تهران بعد از انقلاب ساخته شدهاند. (تندنویس ، 1392صص.1-8) همایشی که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش در پنجم تا هفتم مهر 1380 برگزار کرد ، بیانیهای در 13 بند توسط کارشناس مسئولان تربیتبدنی ادارات کل آموزش و پرورش صادر گردید و در بند آخر کارشناس مسئولان تربیتبدنی، خواستار توسعه و تقویت رشتههای ورزشی پایه «شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک» و آموزش مهارتهای پایه و بنیادی تربیتبدنی را در سنین نونهالی و نوجوانی شدند .(راسخی، 1382، ص.26). لذا معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش به منظور توسعه قابلیت های جسمانی و اهداف تربیتی ورزش شنا وهمچنین بهبود ترییت بدنی در مدارس طرح سباح را برای پایه سوم ابتدایی به صورت اجباری تصویب و به اجرا در آورده است . با توجه به موارد ذکر شده تحقیق حاضر بر آن است تا مشکلات ،موانع و کاستی ها , فرصت ها وتهدیدات طرح سباح را دراستان آذربایجان غربی شناسایی کرده تا موانع به صورت مطالعات علمی و کارشناسی توسط مسولان ذیربط حل و تهدیدات به فرصت تبدیل شوند تا حداکثر استفاده از آن نصیب جامعه تعلیم و تربیت کشور شود.
1-2تشریح موضوع وبیان مسئله
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 03:15:00 ب.ظ ]
|