فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 58
3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 58
3-3) روش تحقیق.. 58
۳-4) جامعه و نمونه آماری.. 59
۳-۵) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها 59
3-5-1) روایی پرسشنامه. 60
۳-۵-۲) پایایی پرسشنامه. 61
3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها 62
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1) مقدمه. 64
4-2) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 64
4-3) توصیف متغیر های تحقیق.. 64
4-4) بررسی پیش نیاز های انجام آزمون تحلیل رگرسیون. 71
4-5) آزمون فرضیات تحقیق.. 73
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 78
5-2) نتایج آمار توصیفی.. 78
5-3) نتایج آمار استنباطی.. 84
5-4) پیشنهادات براساس یافته های تحقیق.. 85
5-5) محدودیت های تحقیق: 87
منابع و مأخذ. 89
               
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                       صفحه
جدول ۲-۱) تفاوت های دیدگاه سنتی و مدرن در خصوص سنجش عملكرد. 29
جدول2-2) نتایج سازمان از منظر مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا 35
جدول 2 -3) متغیر های اندازه گیری عملكرد بازاریابی.. 42
جدول(2-4) توسعه مفهوم کارت امتیازی متوازن توسط کاپلان ونورتن.. 45

پایان نامه و مقاله

 

جدول 2- 5): اهداف ارزیابی عملکرد سازمان. 46
جدول 2– 6) خلاصه ای تحقیقات.. 53
جدول2-7) خلاصه پژوهش های انجام شده در رابطه با عملکرد بانکها و معرفی شاخص های عملیاتی.. 55
جدول 3-1) سوالات پرسشنامه به تفکیک ابعاد. 60
جدول 3-2) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سوالات پرسشنامه. 62
جدول4-1) توصیف متغیر عملکرد بازرگانی.. 64
جدول4-2) توصیف متغیریکپارچگی داده ها 65
جدول4-3) توصیف متغیر قابلیت تحلیل. 66
جدول4-4) توصیف متغیر کیفیت محتوای اطلاعات.. 67
جدول4-5) توصیف متغیر کیفیت دسترسی به اطلاعات.. 68
جدول4-6) توصیف متغیر به کارگیری اطلاعات  در فرآیند کسب و کار. 69
جدول4-7) توصیف متغیر فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی.. 70
جدول4-8) آزمون كولموگروف- اسمیرنف… 71
جدول4-9) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیرهای مستقل تحقیق. 72
جدول4-10) ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیر وابسته ومتغیرهای مستقل. 72
جدول4-11) آماره دوربین – واتسون. 72
جدول 4-12) آزمون رگرسیون بین ابعاد هوش تجاری و عملکرد بازرگانی.. 73
جدول4-13) ضریب همبستگی بین ارتقاء دادها و عملکرد بازرگانی.. 74
جدول4-14) ضریب همبستگی بین قابلیت های تحلیل و عملکرد بازرگانی.. 74
جدول4-15) ضریب همبستگی بین کیفیت محتوای اطلاعات و عملکرد بازرگانی.. 75
جدول4-16) ضریب همبستگی بین کیفیت دسترسی به اطلاعات و عملکرد بازرگانی…………………. 75
جدول4-17) ضریب همبستگی بین استفاده از اطلاعات در فرآیند کسب و کار و عملکرد بازرگانی.. 76
جدول4-18) ضریب همبستگی بین فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی و عملکرد بازرگانی.. 76
جدول 5-1) توصیف سوالات متغیر یکپارچگی دادها 78
جدول 5-2) توصیف سوالات متغیر قابلیت تحلیل. 79
جدول 5-3) توصیف سوالات متغیر کیفیت محتوای اطلاعات.. 79
جدول 5-4) توصیف سوالات متغیر دسترسی به اطلاعات.. 80
جدول 5-5) توصیف سوالات متغیر استفاده از اطلاعات در فرآیند کسب و کار. 80
جدول 5-6) توصیف سوالات متغیر فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی.. 81

یک مطلب دیگر :

 

یک مطلب دیگر :

 

جدول 5-7) توصیف سوالات متغیر عملکرد بازاری.. 82
جدول 5-8) توصیف سوالات متغیر عملکرد مالی.. 83

فهرست نمودارها
عنوان                                                                                       صفحه
نمودار4-1) هیستوگرام  متغیر عملکرد بازرگانی.. 64
نمودار4-2) هیستوگرام  متغیر یکپارچگی داده ها 65
نمودار4-3) هیستوگرام  متغیر قابلیت های تحلیلی.. 66
نمودار4-4) هیستوگرام  متغیر کیفیت محتوای اطلاعات.. 67
نمودار4-5) هیستوگرام  متغیر کیفیت دسترسی به اطلاعات.. 68
نمودار4-6) هیستوگرام  متغیر استفاده از اطلاعات در فرآیند کسب و کار. 69
نمودار4-7) هیستوگرام  متغیر فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی.. 70
نمودار 5-1) نمودار عملکرد مالی.. 83

فهرست اشکال
عنوان                                                                                       صفحه
شكل (1-1) : مدل مفهومی تحقیق. 6
شکل (۲-۱) هرم فرآیند ایجاد ارزش افزوده در هوش تجاری.. 15
شكل 2-2) مدلسازی AMBITE برای یك سازمان تولیدی.. 31
شکل 2-3) شمای کلی مدل مالکوم بالدریج. 33
شکل2-4) نمودار مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا 34
شكل 2-5) جریان های عملكرد شركت.. 37
شكل2-6) ماهیت معیارها 38
شکل 2-7) کارت امتیازی متوازن چهارچوبی برای سیستم مدیریت استراتژیک… 43
 

 چکیده

نظام بانکی کشور به عنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی جامعه در ارتباط با جذب و هدایت وجوه سپرده گذاران، ارائه خدمات به مردم و مشارکت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش های مؤثری برعهده دارد و عدم توانایی این نظام، مشکلات عدیده ای را در راه توسعه کشور ایجاد خواهد کرد.
به دلیل نقش بسیار مهم و اساسی بانک ها در اکثر فعالیتهای اقتصادی، بررسی عملکرد بانکهای موجود و شناسایی عوامل موثر بر آنها اهمیت ویژه ای یافته است.تحقیق حاضر در راستای این هدف به بررسی رابطه بین هوش تجاری و ابعاد آن با عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری پرداخته است.جامعه آماری تحقیق حاضر , بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان است که با توجه به یکپارچگی فرآیندهای سیستم های تجاری در تمامی شعب هر بانک و موسسه مالی، شعب سرپرستی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان  که تعدادشان ۳۴ عدد می باشد، مورد آزمون قرار گرفته اند.در تحقیق حاضر برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش تجاری و عملکرد بازرگانی بهره گرفته و جمع آوری داده ها به شیوه میدانی انجام گرفت.برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی و پایایی پرسشنامه از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده گردید.برای آزمون فرضیه های تحقیق نیز روش همبستگی پیرسون به کار گرفته شد که در نهایت نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت بین هوش تجاری با ابعاد  یکپارچگی داده ها، قابلیت های تحلیلی، کیفیت محتوای اطلاعاتی، کیفیت دسترسی به اطلاعات، به کارگیری اطلاعات در فرآیند کسب و کار و فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی با عملکرد  بازرگانی در بین بانکها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان است.

کلمات کلیدی: هوش تجاری، ارتقاء داده ها، قابلیت های تحلیلی، کیفیت محتوای اطلاعاتی، کیفیت دسترسی به اطلاعات، به کارگیری اطلاعات در فرآیند کسب و کار، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، عملکرد بازرگانی.
 
 

 
 

 


 
 

فصل اول :
 
 
 
 
کلیات تحقیق
 
 
 
 
 
 
 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...