متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق

 

با عنوان : مطالعه و بررسی روش های مختلف جهت یابی رادیویی

 

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی

 

واحد تهران جنوب

 

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

 

مهندسی برق – مخابرات

 

عنوان:

یک مطلب دیگر :

 

مطالعه و بررسی روش های مختلف جهت یابی رادیویی (Direction Finding)

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
جهت یاب های رادیویی در قرن 20 و با استفاده از خاصیت دو جهته آنتن های حلقوی برای نمایش قوس زاویه ای سیگنال های دریافتی ساخته شدند. جهت یابی رادیویی

برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید

 یک تکنولوژی سری است که مرکب از علم و هنر است. اگرچه تکنولوژی DF قابلیت های بسیاری را در بردارد، اما همچنین محدودیت هایی را ایجاد می کند. در حالی که امروزه به دلیل وجود سیستم های ماهواره ای کاربرد سیستم های RDF جهت اهداف ناوبری محدود شده است، با این حال نیاز به تعیین موقعیت تشعشع کننده با متحرک بودن تجهیزات ارتباطی افزایش یافته است. دلیل دیگر اهمیت RDF، گسترش استفاده از تکنیک های frequency – spreading در ارتباطات بیسیم است. لذا DF یک مرحله ضروری اولیه در آشکارسازی رادیویی است به گونه ای که خواندن محتویات امواج ساطع شده بدون آن امکان پذیر نیست.

این سمینار ملاحظات مختلفی پیرامون طراحی، انتخاب، استفاده و گسترش یک آنتن جهت یاب امواج VHF/UHF دی پل ادکاک سایت ثابت، تعریف و بررسی دقت زاویه ای و حساسیت آنتن های سیستم های DF جهت یاب ادکاک محترک و انتخاب سیستم جهت یاب رادیویی مناسب را در برمی گیرد.
مقدمه
جهت یاب رادیویی یک تکنولوژی سری است که مرکب از علم و فرهنگ است. اگرچه تکنولوژی DF قابلیت های بسیاری را در بردارد، اما همچنین محدودیت هایی را ایجاد می کند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که خریداران در هنگام خرید با اطلاع کافی بتوانند تصمیم گیری کنند.
تکنیک DF از زمان شناسایی امواج الکترو مغناطیسی وجود داشته است. در سال 18888 زمانی که هرتز بر روی رنج امواج دسی متریک کار می کرد به اطلاعات جالبی در مورد دایرکتیویتی آنتن ها دست یافت و در سال 1906 اولین کاربرد آن در یک روش DF خانگی آزمایش شد. واحدهای DF اولیه به صورت polarization direction finders بودند. آنها شامل یک دو قطبی مغناطیسی یا الکتریکی قابل چرخش بودند که محور آن در جهت امواج مغناطیسی یا الکتریکی قرار می گرفت.
در سال 1907 Bellini and Tosi اصول و قوانین کلی DF را کشف کردند که بعداً با نام «دو آنتن جهتی عمود برهم با زاویه سنجش قابل چرخش» شناخته شدند. با وجود این اختراع، جهت یاب های با قابلیت چرخش برای اولین برا به طور گستره در جنگ جهانی اول استفاده شدند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...