بررسی عوامل تأثیرگذار در تبدیل شبکه های اجتماعی به ابزار پرقدرت بازاریابی ارتباطی |
4-2-1 توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی………………………………………………………………………58
4-2-1-1 توصیف ویژگیهای جنسیت………………………………………………………………….58
4-2-1-2 توصیف ویژگیهای سن………………………………………………………………………..59
4-2-1-3 توصیف ویژگیهای تحصیلات………………………………………………………………60
4-2-1-4 توصیف ویژگیهای سایقه کاری…………………………………………………………….61
4-2-2 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………..63
4-3 آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………….64
4-3-1 بررسی نرمال بودن دادهها………………………………………………………………………………………68
4-3-2 محاسبه همبستگی بین متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………70
4-3-3 مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه های تحقیق……………………………………………73
4-3-3-1 تحلیل عاملی تائیدی…………………………………………………………………………….74
4-3-3-1-1 تحلیل عاملی تائیدی قابلیت شبکه اجتماعی……………………………76
4-3-3-1-2 تحلیل عاملی تائیدی عوامل تکنولوژیکی………………………………..77
4-3-3-1-3 تحلیل عاملی تأئیدی عوامل سازمانی……………………………………..78
4-3-3-1-4 تحلیل عاملی تأئیدی استفاده از شبکه اجتماعی………………………..79
4-3-3-1-5 تحلیل عاملی تأئیدی اثربخشی فعالیت های بازاریابی……………….80
4-3-3-1-6 تحلیل عاملی تأئیدی عملکرد فروش………………………………………81
4-3-3-1-7 مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………….82
4-3-3-1-8 مدل اصلاحی پژوهش………………………………………………………….83
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………85
5-2 نتیجهگیری فرضیات پژوهش…………………………………………………………………………………………………85
5-3 پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………………….88
5-4 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی………………………………………………………………………………………….89
5-5 محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………90
یک مطلب دیگر :
منابع و مأخذ………………………………………………………………………………………………………………………………91
پیوست اول: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………….97
پیوست دوم: خروجی آموس……………………………………………………………………………………………………….103
چکیده:
رسانههای اجتماعی بهعنوان مهمترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سالهای اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار دادهاند. آمارها نشان میدهد در میان شیوههای گوناگون بازاریابی آنلاین، بهکارگیری انواع مختلف رسانههای اجتماعی در سالهای اخیر رو بهرشد بوده است. به طور کلی شبکه های اجتماعی به عنوان ساختارهای اجتماعی ساخته شده از گره ها می باشند که معمولا افراد یا سازمان ها به وسیله یک یا چند نوع خاص ارتباط مثل تبادلات مالی، دوستی، تجارت، احساسات، تعصبات، سرگرمی ها و عادات بهم مرتبط می شوند. شبکه های اجتماعی کاربران را با همه ی علاقه مندی های متفاوت به هم متصل می کنند. هدف این پژوهش بررسی عوامل تأثیرگذار در تبدیل شبکه های اجتماعی به ابزار پرقدرت بازاریابی ارتباطی می باشد. تعداد فرضیه ها مورد آزمون در این پژوهش 5 فرضیه می باشد. روش این پژوهش از نظر بررسی متغیرها از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظرنوع هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های خدماتی و تولیدی شهر کرمانشاه میباشند. روش نمونهگیری در این پژوهش طبقهای ساده میباشد که تعداد 196 نفر به عنوان نمونه برای جمعآوری دادهها انتخاب شدند. برای تجزیه تحلیل دادهها و آزمون فرضیات از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار معادلات ساختاری آموس نسخهی 22 استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش قابلیت های شبکه اجتماعی و عوامل سازمانی عواملی مهم در پیشبرد بازاریابی شبکه های اجتماعی تشخیص داده شدند ولی عوامل تکنولوژیکی تأثیری بر استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی نداشت.
کلمات کلیدی: قابلیت شبکه اجتماعی، عوامل سازمانی، عوامل تکنولوژیکی، بازاریابی شبکه اجتماعی، اثربخشی فعالیت بازاریابی، عملکرد فروش.
1-1 مقدمه:
رسانههای اجتماعی بهعنوان مهمترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سالهای اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار دادهاند. آمارها نشان میدهد در میان شیوههای گوناگون بازاریابی آنلاین، بهکارگیری انواع مختلف رسانههای اجتماعی در سالهای اخیر رو بهرشد بوده است(زالی و دیگران، 1391). رسانه های اجتماعی نه از نظردر دسترس قرار دادن افراد یا به معنای دقیق تر مشتریان، بلکه به منظور دستیابی به اطلاعات با ارزش در خصوص تمایل و عدم تمایل آنها به محصولات و تولیدات مختلف حائز اهمیت می باشند(اخوان، 1392). به طور کلی شبکه های اجتماعی به عنوان ساختارهای اجتماعی ساخته شده از گره ها میباشند که معمولا افراد یا سازمان ها به وسیله یک یا چند نوع خاص ارتباط مثل تبادلات مالی، دوستی، تجارت، احساسات، تعصبات، سرگرمیها و عادات بهم مرتبط میشوند. شبکه های اجتماعی کاربران را با همهی علاقه مندی های متفاوت به هم متصل می کنند(رضایی و فاضلی، 1389).
امروزه شبکههای اجتماعی جایگاه مناسبی بین عموم به دست آوردهاند و با توجه به دسترسی آسان و جاذبه نهفته در مراودات اجتماعی، استقبال از این پدیده روز به روز بیشتر میشود. با رشد شبکههای اجتماعی، فعالیتهای تجارت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده و این امر علاوه بر بهبود ارتباط بین فروشندگان و خریداران، کمپینهای بازاریابی نوظهوری همچون بازاریابی شبکههای اجتماعی را رقم زده است. بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا بازاریابی شبکههای اجتماعی[1] به زبان ساده یعنی بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی(عباسی، 1392).
در اصطلاح فنی این فرایند به مجموعه فعالیتهایی برای افزایش بازدید سایت گفته میشود که از طریق سایتهای شبکههای اجتماعی صورت میپذیرد. شاید اگر با برخی مدیران کسب و کارها در مورد بازاریابی شبکههای اجتماعی صحبت کنیم، اغلب آنها قادر به ارائه تعریفی روشن و ضابطهمند از این شیوه نباشند و یا شاید همه چیز را به فیسبوک ختم به خیر کنند. در واقع به نظر میرسد بسیاری از شرکتها دقیقاً نمیدانند در شبکهها و رسانههای اجتماعی چه میگذرد و چهسان میتوان از این ظرفیتهای فراوان برای بالا بردن میزان فروش و سوداوری کمال استفاده را برد. اصولاً فعالیت ثمربخش در رسانههای اجتماعی – همانند بسیاری دیگر از طرحها و برنامه هایی که در طول زندگی پیاده میشود – به راهکار و استراتژی نیاز دارد. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل تأثیرگذار در تبدیل شبکه های اجتماعی به ابزار پرقدرت بازاریابی ارتباطی در بین شرکت های خدماتی و تولیدی شهر کرمانشاه می باشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 11:22:00 ب.ظ ]
|