بررسی رابطه بلوغ عاطفی و خودشناسی در دانشآموزان مدارس دولتی و نمونه دولتی |
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2
1-2 بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 3
1-3 دلایل توجیهی و ضرورت انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………..6 1-4 اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………….6 1-4-1 هدف کلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-4-2 اهداف جزئی……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-5 فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-6 متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
1-7 تعریف مفهومی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-8 تعریف عملیاتی متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………. 8
فصل دوم: عنوان فصل دوم
2-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 10
2-2 مبانی نظری بلوغ و بلوغ عاطفی…………………………………………………………………………………………………………………….. 10
2-2-1 تعاریف مختلف بلوغ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 10
2-2-2 نظریههای مختلف در مورد نوجوانی………………………………………………………………………………………………………….. 11
2-2-3 اهمیت بلوغ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12
2-2-4 انواع بلوغ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 13
2-2-5 سنین بلوغ در ایران…………………………………………………………………………………………………………………………………. 14 2-2-6 عوامل مؤثر در بلوغ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
2-2-7 معیارهای بلوغ ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
2-2-8 علتهای بلوغ ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-2-9 تغییرات هورمونی مربوط به بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………15
2-2-10 رشد بدن……………………………………………………………………………………………………………………………………………….6 1
2-2-11 رشد حرکتی و فعالیت بدن……………………………………………………………………………………………………………………… 17
2-2-12 رشد عقلی و پیشرفتهای درسی در دوران بلوغ………………………………………………………………………………………… 17
2-2-13 رسش جنسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..17
2-2-14 تفاوتهای فردی در رشد مربوط به بلوغ…………………………………………………………………………………………………. 19
2-2-15 رشد مغز در دوران بلوغ……………………………………………………………………………………………………………………………. 19
2-2-16 تغییر حالتهای برانگیختگی در دوران بلوغ……………………………………………………………………………………………… 20
2-2-17 واکنش به تغییرات مربوط به بلوغ……………………………………………………………………………………………………………..20
2-2-18 تأثیر بلوغ بر حالتهای هیجانی و رفتار اجتماعی………………………………………………………………………………………. 21
2-2-19 زودرسی و دیررسی بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………………. 22
2-2-20 زمانبندی بلوغ …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 22
2-2-21 خصایص بلوغ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 24
2-2-22 منشأ نگرانیهای دوره بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………….. 25
2-2-23 خطرهای روانشناختی بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………….. 26
2-2-24 خصوصیات افراد دارای بلوغ عاطفی ………………………………………………………………………………………………………… 27
2-2-25 معیارهای رفتارهای عاطفی بالغ………………………………………………………………………………………………………………. 27
2-2-26 فرآیند شکل گیری عواطف……………………………………………………………………………………………………………………….28
2-2-27 نگرشها و علائق در دوران بلوغ …………………………………………………………………………………………………………….. 28
2-2-28 روابط با دوستان و همسالان در دوران بلوغ……………………………………………………………………………………………….. 29
یک مطلب دیگر :
2-2-29 هیجانات در دوران بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………………… 29
2-2-30 سازگار شدن با تغییرات دوران بلوغ…………………………………………………………………………………………………………… 29
2-3 مبانی نظری خودشناسی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
2-3-1 تعاریف مختلف خودشناسی …………………………………………………………………………………………………………………………30
2-3-2 نظام خود……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32
2-3-3 نظریههای مختلف در مورد خود و مراحل مختلف آن ………………………………………………………………………………….. 38
2-3-4 جنبههای مختلف خود……………………………………………………………………………………………………………………………….. 42
2-3-5 حیطههای مختلف خود …………………………………………………………………………………………………………………………….. 44
2-3-6 مفهوم خود و دیدگاههای مختلف درمورد آن……………………………………………………………………………………………….. 45
2-3-7 روانشناسی و رابطهی آن با خودشناسی …………………………………………………………………………………………………….. 46
2-3-8 خودشناسی در قرآن کریم ………………………………………………………………………………………………………………………… 46
2-3-9 پیدایی شناخت خود در چه سنی است ………………………………………………………………………………………………………… 47
2-3-10 خودشناسی و ارتباط آن با حافظه …………………………………………………………………………………………………………….. 47
2-3-11 اهمیت خودشناسی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 47
2-3-12 اهمیت خودشناسی در رفتار اخلاقی با خود ……………………………………………………………………………………………….. 47
2-3-13 آثار خودشناسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 48
2-3-14 راههای دستیابی به خودشناسی …………………………………………………………………………………………………………….. 49
2-3-15 مشکلات مربوط به توسعه خودآگاهی ………………………………………………………………………………………………………. 50
2-3-16 ویژگیهای افراد دارای خودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. 52
2-3-17 رابطه خودشناسی با هوشهیجانی و دیدگاهپذیری ……………………………………………………………………………………. 52
2-3-18 نقش ادراک از خود در رشد آسیبشناسیروانی …………………………………………………………………………………………. 52
2-3-19 نقش ادراک از خود در رشد اختلال اضطراب اجتماعی ……………………………………………………………………………… 53
2-4 پیشینه پژوهشی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………… 53
فصل سوم: عنوان فصل سوم
3-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 64
3-2 روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 64
3-3 جامعه، حجم نمونه و روش نمونهگیری …………………………………………………………………………………………………………… 64
3-4 ابزارهای اندازهگیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………….65
3-4-1 پرسشنامه بلوغ عاطفی ……………………………………………………………………………………………………………………………… 65
3-4-2 پرسشنامه خودشناسی ………………………………………………………………………………………………………………………………. 65
3-4-3 پرسشنامه محقق ساخته …………………………………………………………………………………………………………………………… 65
3-5 روش جمعآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………………… 65
3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………… 66
فصل چهارم: عنوان فصل چهارم
4-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 68
4-2 یافتههای جمعیتشناختی ……………………………………………………………………………………………………………………………… 68
4-3 یافتههای توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 70
4-4 یافتههای استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 71
4-5 جمعبندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 83
فصل پنجم: نتیجهگیری و بحث
5-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 85
5-2 یافتههای مربوط به همبستگی بین بلوغ عاطفی و خودشناسی ……………………………………………………………………………85
5-3 یافتههای مربوط به تفاوت بلوغ عاطفی و خودشناسی در دانشآموزان ……………………………………………………………….. 87
5-4 یافتههای مربوط به پیشبینی خودشناسی از طریق بلوغ عاطفی ……………………………………………………………………….. 89
5-5 نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..90
5-6 محدودیتهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………… 91
5-7 پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………91
منابع
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 93
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 03:05:00 ب.ظ ]
|