3-7) تحلیل مدل معادلات ساختاری.. 63
3-8 دلیل استفاده از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار LISREL. 64
3-9) خلاصه فصل.. 64
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
4 – 1 ) مقدمه. 66
4- 2) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 66
4 – 3 ) توصیف متغیرهای تحقیق.. 69
4 –4 ) آزمون نرمالیته. 70
4- 5) بررسی مدل تحقیق.. 71
4-5-1) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد استاندارد. 71
4-5-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری.. 72
4-5-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق.. 72
4-6) آزمون فرضیه ها 73
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

پایان نامه

 

5-1) مقدمه. 78
5-2) نتایج آمار توصیفی.. 78
5-2-1) تحلیل متغیرهای تحقیق.. 78
5-3)میانگین سئوال های متغیرهای تحقیق.. 79
5-4) نتایج آمار استنباطی.. 79
5-5) پیشنهادهای تحقیق بر اساس  فرضیه های تحقیق.. 81
5-6) پیشنهادهای تحقیق‌های آتی.. 81
5-7) محدودیت‌های تحقیق.. 82
فهرست منابع. 83
پیوست ها 90

یک مطلب دیگر :

 

شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق.. 6
شکل2-1) ابعاد وفاداری.. 19
شکل2-2) ساختار ادراکی وفاداری.. 21
شکل2-3) چارچوب ارزش ادراکی، رضایت مندی، اعتماد و وفاداری.. 21
شکل2-4) ارتباط میان شخصیت نام تجاری،رضایت، ارزش ادراکی، اعتماد و وفاداری.. 24
شکل2-5) اجزای برند. 28
شکل2-6) ابعاد شخصیت برنداز دیدگاه جنیفرآکر. 30
شکل2-7) ابعاد شخصیت برنداز دیدگاه جونز. 31
شکل2-8) ساختار خویشتن مصرف کننده 35
شکل2-9) مدل سازگاری با خود. 42
شکل2-10) مدل سازگاری خود پنداره بر وفاداری به برند. 4
چکیده
  هدف این مطالعه بررسی تأثیر شخصیت برند و تجانس بر وفاداری مشتریان هست.مطالعات نشان می‌دهد که نمانام‌ها مانند انسان‌ها دارای شخصیت می‌باشند که آن‌ها را در ذهن مصرف‌کنندگان متمایز می‌نماید.با تمرکز بر مزایای نام تجاری نمادین، محققین تا به امروز، دو جریان شخصیت برند و خود تجانسی را موردبررسی قرار داده‌اند و دریافتند که شخصیت برند و خود تجانسی باعث افزایش سودآوری و پایداری یک شرکت می‌گردد. با افزایش رقابت در دنیای امروز، نیاز سازمان‌ها به استفاده از رویکردی مشتری محور در استراتژی بازاریابی‌شان، به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است. شرکت‌ها یاد گرفته‌اند که جذب  مردم کار ساده‌ای است، اما تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار به سازمان کاری بس دشوار است. امروزه تحقیقات نشان داده‌اند که رضایت مشتریان دیگر کافی نیست، بلکه آنچه مهم است نگهداری مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها است. اصلاح نظام توزیع و پخش یکی از محورهای اصلاح ساختاری اقتصادی است. از مهم‌ترین ارکان نظام توزیع و پخش، داروخانه‌ها هستند. به‌منظور رقابتی‌تر کردن و افزایش سهم این نوع فروش، داروخانه‌ها توسعه زیادی در مهروموم‌های اخیر یافته است. در این میان حفظ مشتریان از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران هست. روش تحقیق ازنظر نوع تحقیق ، توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت پخش رازی در استان گیلان می‌باشند . نمونه‌گیری به روش غیر احتمالی در دسترس صورت پذیرفت و حجم نمونه 382 نفر از مشتریان است، ابزار سنجش و اندازه‌گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بوده و جهت بررسی روایی پرسشنامه ازنظر متخصصین و صاحب‌نظران استفاده گردید .برای برآورد ضریب پایائی در این پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ و جهت آزمون فرضیه‌ها از آزمون آماری مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان می دهد که شخصیت برند و تجانس تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارند.
کلمات کلیدی: شخصیت برند، تجانس، وفاداری مشتریان.
 1-1) مقدّمه
با افزایش رقابت در دنیای امروز نیاز سازمان ها به استفاده از رویکردی مشتری محور در استراتژی بازاریابیشان به طور چشم گیری افزایش یافته است. شرکت ها یاد گرفته اند که جذب مردم کار ساده ای است اما تبدیل آن ها به مشتریان وفادار به سازمان کاری دشوار است، از سوی دیگر برندهایی ظهور نموده اند که امروزه اولویت انتخاب ها را به خود معطوف کرده و معنایی نمادین را به مصرف کنندگان منتقل می نمایند که باعث میشود به آن مارک مراجعه نمایند. تاثیر نشانه های مارک ها یا برندها ممکن است بر روی تصور مصرف کنندگان برند یا شخصیتی که از آن برند به دست می آورند تاثیر بگذارد، تمرکز بر مزایای نمادین برند تحقیق بر روی دو سازه شخصیت برند و تجانس( سازگاری با خود) را در حوزه رفتار مصرف کننده مهم و ضروری می نماید. پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر  دو سازه شخصیت برند و تجانس( سازگاری با خود) بر وفاداری مشتریان به فروشگاه می باشد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...