2-1-11-2-1- تحلیل پوششی داده ها 20
2-1-11-2-2- دیدگاه FDH.. 20
بخش دوم: مفاهیم پایه ای در تحلیل پوششی داده ها 21
2-2-1- نمایش مرز کارا با یک ورودی و دو خروجی.. 22
2-2-2-  نمایش مرز کارا با دو ورودی و یک خروجی.. 23
2-2-3-  ساختن واحد مجازی.. 24
2-2-4- مزایای DEA. 24
2-2-5- معایب DEA. 26
2-2-6- مدلهای اصلی تحلیل پوششی داده ها 27
2-2-6-1- مدل نسبت CCR 27
2-2-6-2- مدل مضربی CCR ورودی محور 28
2-2-6-3- مدل پوششی CCR ورودی محور 29
2-2-6-4- اصلاح مدل CCR ورودی محور 30
2-2-6-5- مدلهای خروجی محور 31
2-2-6-6- بازده به مقیاس… 32
2-2-6-7- مدل BCC 34
2-2-6-8- مدل اصلی CCR-BCC. 36
2-2-6-9- مدل اصلی BCC-CCR. 37

پایان نامه

 

2-2-6-10- کارایی مقیاس… 38
2-2-6-11- محاسبه کارایی مقیاس… 39
بخش سوم: مروری بر پیشینه تحقیق.. 41
بخش اول: مطالعات مرتبط با صنعت کاشی و TOPSIS-DEA. 41
بخش دوم: مطالعات دیگر در زمینه DEA. 43
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه. 47
3-2- روش تحقیق.. 47
3-3- جامعه آماری.. 48
3-4- شناسایی نهاده ها و ستانده ها 48
3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها 49
3-5- 1- تکنیک TOPSIS. 49
3-5-2- تکنیک TOPSIS-DEA. 50
3-5-3- روش اندرسون-پترسون. 55
3-5-3- تکنیک AHP-DEA. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 59
4-2- توصیف آماری داده ها 59
4-3- اندازه گیری کارایی با استفاده از مدل های پایه ای DEA. 61

یک مطلب دیگر :

 

4-4- اندازه گیری کارایی با استفاده از تکنیک TOPSIS-DEA. 65
4-4-1- محاسبه کارایی واحد ایده آل مثبت.. 66
4-4-2- محاسبه کارایی واحدهای تصمیم بر اساس IDMU. 66
4-4-3- محاسبه کارایی واحد ایده آل منفی.. 67
4-4-4- محاسبه کارایی واحدهای تصمیم بر اساس ADMU. 67
4-4-5- محاسبه شاخص RC و رتبه بندی نهایی واحدهای تصمیم. 68
4-5- رتبه بندی واحدهای کارا با استفاده از تکنیک AHP-DEA. 69
4-6- مقایسه نتایج TOPSIS-DEA، مدل اندرسون-پیترسون و AHP-DEA. 70
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه  73
نتیجه گیری.. 73
پیشنهادات اجرایی.. 75
پیشنهادات پژوهشی.. 75
منابع و ماخذ. 76

 

 

مقدمه

در دنیای پیچیده و رقابتی امروز، تنها سازمان هایی قادر به بقا و رقابت هستند که به طور مداوم در حال ارزیابی و بهبود عملکرد خویش بوده و با توجه به استاندارد های صنعت، سطح قابل قبولی از عملکرد را داشته باشند. عصر کنونی که محققان آن را فرا مدرن نامیده اند دارای ویژگی تغییر مداوم و پیچیدگی ساختارهاست. در چنین شرایطی تنها مدیرانی می توانند با موفقیت عمل نمایند که اطلاعات مناسب، به روز و جامعی را از نحوه عملکرد سازمان خود داشته و تصمیمات درست و به موقعی را برای بهبود مداوم سازمان متناسب با تغییرات موجود اتخاذ نمایند (شهریاری،1382).
از این رو سیستم های ارزیابی عملکرد سازمان یک مکانیزم مهم کنترل در راستای خط مشی ها و سیاست های کلی سازمان بوده و اطلاعات مهم و حیاتی را در خصوص میزان تناسب و سازگاری واحدها با برنامه ها، در اختیار مدیران قرار می دهند. این امر در گرو آن است که نظام ارزیابی عملکرد از جامعیت کافی برخوردار باشد تا نتایج آن قابل استفاده بوده و تمام جوانب فعالیت ها را مدنظر قرار دهد.

  • بیان مسأله

صنعت کاشی و سرامیک، سهم بزرگی از صادرات غیر نفتی کشور ایران را به خود اختصاص داده است. این صنعت به دلیل نقش مهمی که در بالا رفتن سطح بهداشت جامعه داشته و همچنین به دلیل برخورداری از مزایای فراوان تولیدی؛ از جمله مواد اولیه، سوخت، انرژی، نیروی انسانی و غیره؛ طی سال­های اخیر رشد فراوانی را در گروه صنعت کانی های غیر فلزی به خود اختصاص داده است (ابوالحسنی و همکاران، 1390).
کشور ایران با تولید 450 میلیون متر مربع کاشی، رتبه چهارم تولید کاشی و سرامیک را در جهان دارا می باشد. این در حالی است که صنعت کاشی در حدود 20% از کل صنایع ایران را تشکیل می دهد (انجمن تولید کننده گان کاشی و سرامیک کشور).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...