متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مکانیک با عنوان :  بررسی انتقال حرارت جابجایی اجسام شناور در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

 دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصیلات تكمیلی

 

سمینار برای دریافت درجه كارشناسی ارشد “M.Sc”
مهندسی مكانیك – تبدیل انرژی

 

عنوان :
بررسی انتقال حرارت جابجایی اجسام شناور در محیطهای بزرگ

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چكیده:
این بررسی با آنالیز درگ اصطكاكی – پوسته ای برای شناور در زیر آب سر و كار دارد.اگرچه درگ
اصطكاكی – پوسته ای كمتر از درگ شكلی قابل توجه می باشد و دومی و تنها سهم دیگر درگ كلی
برای شناور در زیر آب می باشد .

یک مطلب دیگر :

این سوال پیش می آید كه آیا گرادیان دمای مختلف بین دمای شناور زیر آب و دمای آب محیط می
تواند باعث تغییر توزیع تنش برشی و در نتیجه درگ پوسته ای بر روی سطح جسم شناور شود؟
هدف این مطالعه سنجیدن تاثیر گرادیان دما با استفاده از روابط مربوط به تئوری انتقال حرارت اجباری
می باشد . از یك مدل ساده شده در محدوده دمای آب – 20 30 درجه سانتیگراد مشاهده شده است كه
سرعت شناور هر میزانی كه باشد، با افزایش متوسط لایه مرزی حرارتی مشروط بر آنكه جریان لامینار
باشد 5.3% كاهش در درگ پوستهای اتفاق می افتد .
اگرچه اكثریت جریان واقعا توربولانس ( مغشوش ) می باشد ، آنالیز جریان توربولانس با این نتیجه مهم
سر و كار دارد كه درگ اصطكاكی تابعی از سرعت زیر آب می باشد كه امكان كاهش 1.5 % درگ برای
شناگرهای سریع با سرعت بالای 1 m/s وجود دارد. در ضمن رابطه به دست آمده از ترم های دمای لایه

پایان نامه

 

مرزی بین تنش برشی سطح و درگ اصطكاكی – پوسته ای می تواند به آسانی در موقعیت های زیر آب
استفاده شود .
مقدمه:
جریان سیال پیرامون اجسام غوطه ور در بسیاری از رشته های مهندسی از جمله مسائل مهم به شمار
میرود.ممكن است جسم غوطه ور ثابت و سیال اطراف آن در جریان باشد و یا بر عكس ، سیال ساكن
بوده ولی جسم غوطه ور در آن در حال حركت باشد، یا اینكه تركیبی از دو حالت فوق برقرار باشد، یعنی
هم جسم و هم سیال در حال حركت باشند، در این حالت نیروئی بنام نیروی پس ا از طرف سیال به
جسم وارد می شود . در حقیقت نیروی پسا یكی از مهمترین نیروهائی است كه در عمل دربعضی موارد
باید به حداكثر برسد ، ولی اغلب در مقابل اجسامی كه در هوا و یا آب حركت می كنندباعث مقاومت در
مقابل حركت و صرف انرژی خواهد بود كه در آنصورت كاهش آن صرفه جوئی زیادی در مصرف انرژی
خواهد داشت .
بعنوان مثال می توان حركت ذرات كوچك شن ( در هوا یا در آب ) و بالاخره وجود ساختمانها و پله های
غوطه ور در آب یا هوا را نام برد .در تحلیل و طراحی این قبیل اجسام ، شناسائی نیروهای وارد از طرف
سیال اهمیت زیادی دارد .در حقیقت اهمیت این نیرو در بكارگیری آن است، بطوریكه گاهی اوقات نیاز

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...