مقدمه
همانطور که میدانیم در معدن روباز عیار حد اقتصادی بسیار مهم می باشد و برای این منظور در سالهای گذشته توسط محقیق تعاریف و راهکار هایی نارایه شده است .در کل عیار حد عیاری است که به طور معمول در معدن کاری برای تفکیک کانسنگ و باطله در پیکره کانسار استفاده میشه به طوری که ماده معدنی به کارخانه فراوری و ماده باطله به محل انباشت باطله ارسال می گردد .
بسته به کاربردهای عیار حد ،تعاریف متعددی از آن ارایه می شود .برای مثال عیار حد در کانسار های تک فلز با عیار حد در کانسار های چند فلز متفاوت است . هم چنین عیار حد میتواند براساس نقطه سر به سری تعیین شود .در این حالت عیار حد آنقدر کم انتخاب می شود که عملیات معدنی سودی آید نکند . یعنی هزینه های معدن کاری با درآمد حاصل از فروش محصول نهای مساوی گردد .
هم چنین عیار حد را می توان با توجه به محدودیت های فاز های مختلف معدنکاری تعیین کرد . در صورت وجود محدودیت در طرفیت یک یا چند فاز از عملیات معدن کاری ، می بایست عیار حد را با توجه به محدودیت در طرفیت و در نتیجه تغییر عمر عملیات تعیین کرد .به این ترتیب تاثیر هزینه های ثابت معدن بر عیار حد مورد توجه قرار خواهد گرفت در این حالت می توان عیار حد را برای کسب حداکثر سود نیز محاسبه کرد . به این صورت که عیاری به عنوان عیار حد انتخاب شود که سود حاصل از عملیات معدن کاری حداکثر گردد .
مطالعات انجام شده نشان داده است که عیار حد می تواند در طول عمر معدن متغیر باشد و معمولا عیار حد در سالهای اول معدن کاری بیش از سال های انتهایی است .به همین منظور در بسیاری از معاذن کانسنگ هایی که عیار محصول نهایی  در انها بین آن دو عیار حد است را در محل مناسبی انباشت می کنند تا در آینده به عنوان ماده معدنی مورد استفاده قرار گیرد .
با تمام مشکلات و موانعی که در انجام مطالعات و اجرای انجام این تحقیق  بوده است سعی براین شده که عیار حد بهینه را برای کسب حداکثر سود برای معدن سنگان محاسبه نماییم  برای این منظور از نرم افزار رایانه ای به نام لینگو استفاده شده است .

یک مطلب دیگر :

دفاع های نابالغ//پایان نامه دشواری تنظیم هیجانی***

—-

****       serderehi@gmail.com

قیمت 14700 تومان

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پایان نامه و مقاله

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...