طراحی مقدماتی پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( ACT ) برای کودکان مبتلا به ... |
![]() |
2-5 فیزیولوژی درد در کودکان……………….. 31
2-6 شیوع دردهای مزمن در کودکان…………….. 32
2-7 طبقه بندی دردهای مزمن کودکان…………… 35
2-8 سبب شناسی درد مزمن در کودکان…………… 36
2-9 عوامل تاثیر گذار بر تجربه ی درد کودکان….. 38
2-9-1 نقش والدین………………………….. 39
2-9-1-1 نقش همدلی والدین و یادگیری اجتماعی…… 41
2-9-1-2 نقش پریشانی والدین…………………. 43
2-9-1-3 نقش فاجعه سازی والدین………………. 44
2-9-2 نقش ویژگی های کودکان…………………. 46
2-9-2-1 نقش خودارزشمندی کودکان……………… 46
2-9-2-2 نقش فاجعه سازی کودکان………………. 47
2-9-2-3 نقش راهکارهای مقابله ای کودکان………. 48
2-9-2-4 نقش پریشانی هیجانی کودکان…………… 51
2-9-2-5 نقش تفاوت های جنسی و سنی کودکان……… 52
2-10 اثرات تجربه درد کودکان………………… 54
2-10-1 تاثیر بر والدین…………………….. 54
2-10-2 تاثیر بر کودکان…………………….. 55
2-10-2 -1 تاثیر بر رشد بعدی کودکان………….. 56
2-10-2 -2 تاثیر بر الگوی پردازش اطلاعات کودکان… 57
2-10-2 -3 تاثیربرعملکرد کودکان……………… 59
2-11 سنجش درد کودکان………………………. 60
2-11-1-1 خود گزارش دهی…………………….. 60
2-11-1-2 سنجش های بیولوژیکی………………… 62
2-11-1-3 رفتار …………………………… 63
2-11-2 مسائل مورد توجه در سنجش درد کودکان……. 66
2-11-3 رویکردهای سنجش درد مزمن کودکان ……… 69
2-12 درمان درد مزمن کودکان…………………. 71
2-12-1 درمان های دارویی……………………. 72
2-12-1-1 پله به پله (نردبانی) ……………… 72
2-12-1-2 ساعتی……………………………. 74
2-12-1-3 از راه مناسب (به طریق مقتضی) ………. 75
2-12-1-4 با کودک …………………………. 75
2-12-2 درمان های غیر دارویی………………… 76
2-12-2-1 درمان های شناختی …………………. 76
2-12-2-2 درمان های جسمانی………………….. 78
2-12-2-3 درمان های رفتاری………………….. 78
2-12-2-4 درمان CBT و موج سوم درمان ها……….. 79
2-12-2-4-1 درمان ACT ……………………… 82
2-12-2-4-1-1 مبانی نظری درمانACT …………… 82
2-12-2-4-1-2 اثربخشی درمان ACT …………….. 80
2-12-2-4-1-3 درمان
یک مطلب دیگر :
جنبههاي شخصيتي برند//پایان نامه درباره شخصيت برند
ACT کودکان مبتلا به درد مزمن 94
2-12-2-4-1-3-1 مداخلات بالینی……………….. 95
2-12-2-4-1-3-2 هدایت مداخلات بافتاری ………… 97
2-13 پشتوانه ی پژوهشی تحقیق ……………….. 99
فصل سوم : فرآیند روش شناختی پژوهش
3-1 مقدمه ……………………………….. 107
3-2 نوع تحقیق ………………………….. . 107
3-3 جامعه آماری ………………………….. 108
3-4 نمونه ی پژوهش و شیوه ی انتخاب آن ………. ..108
3-5 ابزارهای پژوهش………………………… 110
3-6 شیوه ی انجام پژوهش …………………… 116
3-7 شیوه تحلیل داده ها……………………. 117
فصل چهارم : نتایج پژوهش
4-1 نتایج پژوهش …………………………. .118
4-1-1 نتایج مربوط به مرحله ی اول تحقیق………. 118
4-1-1-1 طراحی کتاب کار درمانگر……………… 120
4-1-1-2 طراحی کتاب کارکودک………………… 166
4-1-1-3 طراحی کتاب کار والدین ……………… 186
4-1-2 نتایج مربوط به مرحله دوم تحقیق……….. .198
4-1-2-1 نتایج توصیفی ……………………… 198
4-1-2-1-1 نتایج توصیفی مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی آزمودنی ها .198
4-1-2-1-2 نتایج توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش.. .203
4-1-2-2 بررسی سوال دوم پژوهش………………. 206
4-1-2-2-1 نتایج مربوط به متغیر انعطاف پذیری….. 207
4-1-2-2-2 نتایج مربوط به متغیر کیفیت زندگی…… 208
4-1-2-2-3 نتایج مربوط به متغیر ناتوانی عملکرد .. 209
4-1-2-3 نتایج تکمیلی مربوط به متغیرهای تحقیق…. 210
4-1-2-3 -1 رضایت از درمان …………………. 210
4-1-2-3 -2 نتایج متغیرهای پژوهش در مرحله ی پیش آزمون دو گروه کنترل و آزمایش ……………………………………….. 211
4-1-2-3 -2-1 انعطاف پذیری …………………. 211
4-1-2-3 -2-2 کیفیت زندگی…………………… 212
4-1-2-3 -2 -3 ناتوانی عملکرد ………………. 213
4-1-2-3 -3 نتایج مربوط به متغیرهای پژوهش در گروه آزمایش و گروه کنترل 214
4-1-2-3 -3-1 نتایج مربوط به متغیرهای پژوهش در گروه آزمایش. 214
4-1-2-3 -3-2 نتایج مربوط به متغیرهای پژوهش در گروه کنترل.. 217
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه……………………………….. 220
5-2 طراحی مقدماتی پروتکل درمان کودکان مبتلا به درد مزمن ( CHACT ) 220
5-2-1 مقدمه ……………………………… 220
5-2-2 خلاصه نتایج …………………………. 222
5-2-3 بحث نتایج ………………………….. 222
5-3 کارآزمایی بالینی پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد کودکان ( CHACT ) ……………………………………….. 228
5-3-1 مقدمه………………………………. 228
5-3-2 خلاصه نتایج…………………………. 229
5-3-3 بحث نتایج…………………………… 229
5-4 محدودیت های تحقیق…………………….. 235
5-4-1 محدودیت های مربوط به طراحی پروتکل CHACT 235
5-4-2 محدودیت های مربوط به کارآزمایی بالینی … 235
5-5 پیشنهادات پژوهش………………………. 236
5-5-1 پیشنهادات مربوط به طراحی پروتکل CHACT…. 236
5-5-2 پیشنهادات مربوط به کارآزمایی بالینی ….. 236
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 10:10:00 ب.ظ ]
|