<p>2-3 نظریه یادگیری اجتماعی   18</p>
<p>3- زبان و ماهیت آن   20</p>
<p>4- مشخصه‌های زبان   21</p>
<p>4-1                                            قراردادی بودن……   21</p>
<p>4-2 جانشین سازی   22</p>
<p>4-3 زایایی   22</p>
<p>4-4 انتقال فرهنگی   22</p>
<p>4-5 تمایز  23</p>
<p>4-6 دو سطحی بودن   23</p>
<p>5- مهارت‌های زبانی   23</p>
<p>5-1 مهارت گوش‌دادن   24</p>
<p>5-2 مهارت صحبت‌کردن   24</p>
<p>5-3 مهارت خواندن   25</p>
<p>5-4 مهارت نوشتن   25</p>
<p>5-5 فراگیری زبان   26</p>
<p>6- فراگیری زبان اول   27</p>
<p>7-1عوامل موثر در فراگیری زبان اول   28</p>
<p>7-2 مراحل فراگیری زبان اول   30</p>
<p>الف) مرحله‌ی پیش‌زبانی   30</p>
<p>ب) مرحله‌ی زبانی: 31</p>
<p>8- یادگیری زبان دوم  32</p>
<p>8-1 عوامل موثر در یادگیری زبان دوم  33</p>
<p>9- مبانی نظری یادگیری زبان دوم  36</p>
<p>10- یادگیری اجتماعی زبان   41</p>

پایان نامه

 

<p>10-1 رویکرد کل گرا 42</p>
<p>10-2 آموزش زبان توانش محور  43</p>
<p>10-3 آموزش ارتباطی زبان   44</p>
<p>11-4 رویکرد طبیعی   46</p>
<p>11- یادداری(یادسپاری)  49</p>
<p>12- رویکرد های آموزشی زبان انگلیسی   50</p>
<p>12-1 روش دستور- ترجمه  50</p>
<p>12-2 روش مستقیم  51</p>
<p>12-3 روش دیداری- گفتاری   51</p>
<p>12-4 روش آموزش بدون کلام  52</p>
<p>12-5 روش تلقینی   52</p>
<p>12-6 یادگیری زبان اجتماعی   53</p>
<p>12-7 روش پاسخ به حرکات فیزیکی   54</p>
<p>12-8 رویکرد ارتباطی   54</p>
<p>13- تعریف موسیقى   55</p>
<p>14- پیدایش موسیقى   57</p>
<p>16- پیشینه مطبوعات موسیقى در ایران   59</p>
<p>16-1 دوره اول ۱۳۱۸-۱۳۳۱   59</p>
<p>16-2 دوره دوم ۱۳۳۱-۱۳۵۵   62</p>
<p>16-3 بعد از انقلاب اسلامى   63</p>
یک مطلب دیگر :
 
<p>17- اثرات موسیقی بر مغز  66</p>
<p>18- موسیقی درمانی   71</p>
<p>19- احساسات و هیجانات موسیقی   76</p>
<p>20- کارکردهای موسیقی   77</p>
<p>21- اهمیت موسیقی در دیدگاههای جامعه شناسی   83</p>
<p>22- سابقه علمـــی پیشینه تحقیق در ایران و خارج از کشور  84</p>
<p>22-1 پیشینه تحقیق در ایران   84</p>
<p>22-2 پیشینه تحقیق درخارج از کشور  87</p>
<p>فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………</p>
<p>1- مقدمه  91</p>
<p>2- روش انجام تحقیق   91</p>
<p>3- جامعــه آمــاری   93</p>
<p>4- حجم نمونه و روش نمونه گیری   93</p>
<p>5- روش و ابزار جمع آوری اطـلاعات    93</p>
<p>6- روش تحلیــل داده ها 94</p>
<p>فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………….</p>
<p>1- مقدمه  97</p>
<p>2- یافته های پژوهش    97</p>
<p>2-1 یافته های توصیفی   97</p>
<p>2-2 یافته های استنباطی   98</p>
<p>فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………..</p>
<p>1- مقدمه  113</p>
<p>2- خلاصه یافته ها 113</p>
<p>3- بحث و نتیجه گیری   114</p>
<p>4- پیشنهادات    117</p>
<p>4-1 پیشنهادهای کاربردی   117</p>
<p>4-2 پیشنهادهای پژوهشی   118</p>
<p>5- محدودیت های پژوهش    119</p>
<p>5-1 محدودیت های در اختیار پژوهشگر  119</p>
<p>5-2 محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر  120</p>
<p>منابع  121</p>
<p>– مقدمه</p>
<p>یادگیری زبان به عنوان توسعه یافته ترین ابزار ارتباطی با دیگر جوامع و فرهنگ های گوناگون همواره مورد توجه بشر بوده است و در این راستا همواره تلاش نموده با بهره گیری از امکانات و فنون مختلف، زبان دیگر ملت ها را فراگیرد و زبان خود را نیز به دیگران بیاموزد. در ادوار گوناگون نیازهای فراگیری زبان و نوع زبان خارجی که برای یادگیری انتخاب می شود متناسب با شرایط موجود همواره در تغییر است. طی سالیان اخیر به دلایل مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی زبان انگلیسی به عنوان وسیله ی ارتباطی انسان ها با فرهنگ ها و ملیت های متفاوت بدل شده و از آنجا که با پیشرفت وسایل ار تباط جمعی دنیای امروز به دهکده ای فرضی تبدیل شده نیاز بشر به فراگیری و دانستن این زبان مشترک بیش از پیش احساس می شود. هر چند سال هاست آموزش زبان انگلیسی در مدارس و آموزشگاه های تخصصی آموزش داده می شود اما همواره از کاستی هایی رنج برده و نتیجه ای کارآمد و ثمربخش نداشته است. از مهمترین دلایل این ناکارآمدی انتخاب شیوهایست که برای آموزش و فراگیری این زبان در نظر گرفته می شود. ما سواد زبانی را فرا می گیریم ولی زبان نمی دانیم! فراگیری زبان باید با شنیدن و صحبت کردن آغاز شود نه خواندن و نوشتن. نکته ی دیگر ایجاد شوق و لذت یادگیری است. فراگیری زبان انگلیسی باید با حس کردن شروع شود نه حفظ کردن. در نتیجه گزینش شیوه ای از آموزش که این ترتیب توالی را رعایت کند فتح بابی ست در فراگیری کارآمد زبان انگلیسی(نظری، 1391). استفاده از روش های نوین و د اینجا موسیقی می تواند شور و شوق مخاطب را برانگیزاند و بدین ترتیب یادگیری را پویا، پایا و پایدار می سازد.</p>
<p>2- بیان مسأله</p>
<p>در دنیای امروز با توجه به نیاز روز افزون افراد به فراگیری زبان انگلیسی و توجه والدین به وضعیت یادگیری فرزندان خود و همچنین دقت آن‌ها به این مسأله که فرزندانشان این زبان را به شکلی مطلوب و پایدار فراگیرند، کیفیت یادگیری و تدریس زبان انگلیسی مرکز توجه قرار گرفته است.</p>
<p>یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی، به طرز باور نکردنی باعث تشویش خاطر فراگیران می‌شود، به خصوص اگر شرایطی فراهم نباشد که آن‌ها زبان مقصد را در شرایط واقعی به کار برند. از مشکلاتی که معلمان در این کلاس‌ها با آن مواجه‌اند، کمبود اعتماد به نفس فراگیران برای مکالمه به زبان  مقصد و یا پاسخ به سؤال‌های مطرح شده در کلاس می‌باشد. در این کلاس‌ها زبان آموزانی را می‌بینیم که فقط بر روی صندلی نشسته‌اند و انتظار دارند که بیشتر معلم صحبت کند. در نتیجه این فراگیران بی‌علاقه و بی‌انگیزه شده و برخی مواقع به خاطر مشکلات مکالمه و بر قراری ارتباط باعث بروز مسائل انضباطی می‌شوند (آتیمولام[1]، 2004).</p>
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...