تأثیر آموزش و اشتغال زنان بر رشد اقتصادی |
1-7-1-مشارکت زنان…………………………………………………………………………………………………………….8
1-7-2- کشورهای در حال توسعه ………………………………………………………………………………………….8
فصـل دوم :مبانی نظری و پیشینــه تحقیـق……………………………………………………………………..9
2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..11
2-2- نظریه های رشد…………………………………………………………………………………………………………13
2-2-1- نظریه رشد کلاسیک……………………………………………………………………………………………….13
2-2- 2 نظریه رشد کینز……………………………………………………………………………………………………….14
2-2-3- نظریه رشد سولو-سوان……………………………………………………………………………………………16
2-2-4- نظریه رشد درونزا ………………………………………………………………………………………………18
2-2-5- نظریه رشد اقتصاد سیاسی جدید……………………………………………………………………………….19
2-3- الگوهای رشد نئوکلاسیک……………………………………………………………………………………………23
2-3-1- مدل رشد سولو……………………………………………………………………………………………………….23
2-3-2- الگوی سولو با لحاظ سرمایه انسانی………..
2-3-3 مدلهای رشد AK …………………………………………………………………………………………………30
2-3-4- الگوی رومر…………………………………………………………………………………………………………….32
2-4-توسعه منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………….35
2-4-1-تعریف توسعه منابع انسانی………………………………………………………………………………………..35
2-4-2-جایگاه و پایگاه زن در توسعه…………………………………………………………………………………….39
2-4-3- آموزش و توسعه……………………………………………………………………………………………………..40
2-5- محدودیتها و موانع مشارکت زنان در فعالیتهای کشورهای در حال توسعه…………………….41
الف) موانع فرهنگی……………………………………………………………………………………………………………….41
ب)موانع اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………….42
ج)موانع اقتصادی………………………………………………………………………………………………………………… 42
2-6- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………. 45
2-6-1- مطالعات داخلی…………………………………………………………………………………………………..…. 45
2-6-2- مطالعات خارجی……………………………………………………………………………………………………. 48
2-7-جمعبندی……………………………51
فصــل سـوم: روش تحقیق……………………………………………………………………………………………….53
یک مطلب دیگر :
3-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..55
3-2- محدوده مورد مطالعه………………………………………………………………………………………………………….55
3-3- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….56
3-4- معرفی مدل و متغیرهای آن……………………………………………………………………………………………….56
3-5- داده های پنل……………………………………………………………………………………………………………………57
3-6-روش های آماری مورد استفاده…………………………………………………………………………………………….62
3-7 جمع بندی………………………………………………………………………………………………………………………….62
فصــل چهــارم: تصریح و تخمین مدل…………………………………………………………………………..63
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………65
4-2- معرفی مدل………………………………………………………………………………………………………………65
4-3- نتایج تخمین……………………………………………………………………………………………………………..67
4-3-1- در کشورهای با درآمد پایین برای مقطع ابتدایی…………………………………………………………………67
4-3-2- در کشورهای با درآمد پایین برای مقطع دبیرستان ……………………………………………………………..68
4-3-3- در کشورهای با درآمد پایین در مقطع دانشگاهی………………………………………………………………. 69
4-3-4- در کشورهای با درآمد متوسط در مقطع ابتدایی…………………………………………………………………..70
4-3-5- در کشورهای با درآمد متوسط در مقطع دبیرستان……………………………………………………………….71
4-3-6-در کشورهای با درآمد متوسط در مقطع دانشگاهی……………………………………………………………….72
4-3-7- در کشورهای با درآمد بالا در مقطع ابتدایی………………………………………………………………………..73
4-3-8- در کشورهای با درآمد بالا در مقطع دبیرستان…………………………………………………………………….74
4-3-9- در کشورهای با درآمد بالا در مقطع دانشگاهی……………………………………………………………………75
4-4-بررسی فرضیه های تحقیق………….76
4-5-جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………………76
فصــل پنجم :نتیجهگیری و پیشنهاد………………………………………………………………………………….77
5-1 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………79
5-1-1-نتایج حاصل از مطالعات گذشته……………………………………………………………………………….79
5-1-2-نتیجه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………..81
5-2- پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………. 82
5-2-1- پیشنهادات حاصل از مطالعات گذشته………………………………………………………………………82
5-2-2-پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 84
5-2-3- پیشنهادهایی برای مطالعات آتی …………………………………………………………………………….85
فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………………89
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 10:39:00 ب.ظ ]
|