3.3.2      ب- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه 40
3.4              متغیرهای تحقیق.. 41
3.5              روش نمونه‌گیری.. 41
3.6              روشهای جمع‌آوری اطلاعات.. 41
3.6.1      الف- مطالعات کتابخانه‌ای.. 41
ب‌-         نامه همراه 42
ج‌-          سوال‌های (گویه‌ها) پرسشنامه. 42
د‌-            سوالات عمومی.. 42
ه‌-            سوالات تخصصی.. 42
3.7              روایی و پایایی پرسشنامه. 43
3.8              تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 44
3.9              روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 44
3.9.1      آزمون تک‌نمونه‌ای.. 45
3.9.2      آزمون فریدمن.. 46
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4.1              مقدمه. 49

پایان نامه

 

4.2              آمار توصیفی.. 49
الف- وضعیت سنی پاسخگویان. 49
4.4              %. 50
ب‌-         جنسیت پاسخگویان. 50
4.5             %. 50
4.6              میزان پایایی ابزار اندازه‌گیری تحقیق.. 52
4.7              آزمون فرضیات تحقیق.. 52
الف- آزمون تک‌نمونه‌ای برای آرمون فرضیات.. 52
4.8              آزمون رتبه‌بندی عوامل.. 61
4.9              نتیجه‌گیری.. 62

یک مطلب دیگر :

 

فصل پنجم – نتایج و ارائه پیشنهادات
5.1              مقدمه. 65
5.2              فرضیات تحقیق.. 65
5.3              نتایج آزمون تک‌نمونه‌ای.. 66
5.4              نتایج آزمون فریدمن.. 67
5.5              ارائه پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق.. 67
الف- نگرش نسبت به استفاده از فناوری.. 67
ب‌-         نیات رفتاری برای استفاده 68
ج‌-          انتظار عملکرد. 68
د‌-            انتظار تلاش… 68
5.6              پیشنهادات برای تحقیقات آینده 69
5.7              محدودیت‌های تحقیق.. 69

  1. ضمایم. 70
  2. خروجی‌های نرم افزار. 70

پرسشنامه          75
منابع                78
 
چکیده
یکی از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور جهت طراحی و اجرای صحیح وصول مالیات به عنوان یک منبع درآمدی گسترده، روی آوردن به سمت فناوری‌های جدید الکترونیکی می‌باشد. هدف آرمانی تحقیق شناسایی تمامی زوایای چالش‌ها در تغییر رویکرد از مالیات‌ستانی سنتی به الکترونیکی و شناسایی تمامی راهکارهای ممکن برای اجرای سیستم الکترونیکی مالیات‌ستانی در ایران است.
این تحقیق از نظر هدف کاربردی  و از نظر استراتژی پیمایشی است هم‌چنین تحقیق حاضر از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها توصیفی است. داده‌های تحقیق در پیمایش از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شده است. در مجموع 278 پرسشنامه تکمیل و در اختیار محقق قرار گرفته است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مؤدیان مالیاتی مراجعه کننده به اداره امورمالیاتی بندر امام خمینی (ره)  می‌باشد.
برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم‌افزار اس پی اس اس و با بهره‌گیری از آزمون‌ تی انجام شد. نتیجه آزمون فرضیه‌ها بدین صورت بود که فرضیه‌های مربوط به انتظار عملکرد، انتظار تلاش، نگرش نسبت به استفاده از فناوری و نیات رفتاری برای استفاده تایید و فرضیه‌های مربوط به اثر اجتماعی، تسهیلات، خودکارامدی و اضطراب رد شدند. هم‌چنین نتیجه آزمون تحلیل واریانس بدین صورت بود که نگرش نسبت به استفاده از فناوری، نیات رفتاری برای استفاده، انتظار عملکرد و انتظار تلاش بالاترین اولویت را در اثرگذاری بر پذیرش مالیات‌ستانی الکترونیکی داشتند. در انتها پیشنهادات کاربردی برای اداره امور مالیاتی و هم‌چنین پیشنهاداتی برای پزوهش‌های آتی ارائه شد.
واژگان کلیدی: مالیات، مالیات‌ستانی سنتی، مالیات‌ستانی الکترونیکی.
1.1  مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...