4_1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 57
4_2 تجزیه و تحلیل اطلاعات مصاحبه های اولیه………………………………………………………………………………. 57
4_3 طراحی سیستم مدیریت ایده ها………………………………………………………………………………………………….. 64
4_3_1 طراحی مدل  فرآیند خلق ایده ها…………………………………………………………………………………………. 65
4_3_1_1 ایجاد رویدادهایی برای خلق ایده………………………………………………………………………………………. 65
4_3_1_2 کنترل منابع ایده………………………………………………………………………………………………………………… 66
4_3_1_3 کنترل بر فعالیت های خلق ایده………………………………………………………………………………………. 67
4_3_1_4 پایش و فیلتر ایده ها در مرحله خلق……………………………………………………………………………….. 67
4_3_1_5 تاثیر استراتژی بر خلق ایده ها………………………………………………………………………………………….. 68
4_3_1_6 پایش و تنظیم فرآیند خلق ایده……………………………………………………………………………………….. 69
4_3_2 طراحی مدل فرآیند مدیریت ایده ها……………………………………………………………………………………… 71
4_3_2_1 اخذ ایده ها:………………………………………………………………………………………………………………………… 71
4_3_2_2 برچسب گذاری ایده ها ……………………………………………………………………………………………………. 74
4_3_2_3 ذخیره و نگهداری ایده ها………………………………………………………………………………………………….. 76
4_3_2_4 ساماندهی و دسته بندی ایده ها در استخر ایده…………………………………………………………….. 77
4_3_2_5 اشاعه ایده ها……………………………………………………………………………………………………………………… 79
4_3_2_6 مسیرگزینی…………………………………………………………………………………………………………………………. 80
4_3_3 فعالیت های مرتبط با توسعه و اجرایی سازی ایده ها………………………………………………………….. 82

پایان نامه و مقاله

 

4_3_3_1 تحلیل و بررسی:…………………………………………………………………………………………………………………. 85
4_3_3_2 غربال گری:…………………………………………………………………………………………………………………………. 85
4_3_3_3 پرورش و توسعه ایده:………………………………………………………………………………………………………… 85
4_3_3_4 شبکه متخصصین……………………………………………………………………………………………………………….. 85
4_3_3_5 ارزیابی و انتخاب…………………………………………………………………………………………………………………. 86
4_3_3_6 اجرا………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
4_4 ممیزی و بروز رسانی سیستم طراحی شده………………………………………………………………………………… 86
4_4_1 مشخصات سازمان هدف………………………………………………………………………………………………………….. 87
4_4_3 انجام مصاحبات ممیزی مدل………………………………………………………………………………………………….. 89
4_4_4 مدل به روز شده سیستم مدیریت ایده ها…………………………………………………………………………….. 90

یک مطلب دیگر :

 

یک مطلب دیگر :

 

4_4_4_1 حذف مرحله فیلتراسیون از فرآیند خلق ایده ها……………………………………………………………. 90
4_4_4_2 انجام فیلتراسیون در مرحله ساماندهی ایده ها……………………………………………………………….. 91
4_4_4_3همسو سازی فرآیند خلق ایده با استراتژی و کسب و کار اصلی سازمان ها………………….. 91
4_6 خلاصه فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………. 95
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات……………………………………………………………………………………………… 96
5_1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 97
5_2 اعتبارسنجی و روایی پژوهش………………………………………………………………………………………………………. 97
5_2 تحلیل نتایج پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………… 98
5_2_1 پاسخ سوال شماره 1……………………………………………………………………………………………………………….. 98
5_2_2 پاسخ سوال شماره 2……………………………………………………………………………………………………………….. 99
5_2_3 پاسخ سوال شماره 3…………………………………………………………………………………………………………….. 102
5_2_4 پاسخ سوال شماره 4…………………………………………………………………………………………………………….. 102
5_3 تبیین نظری نتایج………………………………………………………………………………………………………………………. 102
5_4 بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 103
5_5 رهنمودهای حاصل از پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 106
5_6 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی………………………………………………………………………………………… 108
5_7 محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………… 108
فهرست منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………………….. 110
6 فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………. 111
6_1 فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 111
6_ 2 فهرست منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………….. 112
مقدمه
در چند سال اخیر که به شکل حرفه ای به عنوان مشاور در سازمانهای مختلف وظیفه طراحی، اجرا و نگهداشت برنامه های ایده یابی و پیشنهادگیری از کارکنان را برعهده داشته ام، سوال مهمی ذهن من را درگیر ساخته است! چرا برنامه های خلق ایده و پیشنهادگیری با جود اینکه در اکثر سازمانهای دنیا با موفقیت همراه بوده اند متاسفانه در ایران توفیق چندانی نداشته اند؟
مدتهاست که در شرق و غرب دنیا سیستمها و برنامه هایی برای ایجاد نوآوری و استفاده از گنجینه افکار عمومی طراحی و اجرا شده است. بسیاری از ما با داستان موفقیت پروفسور آمریکایی آقای دمینگ در پایه گذاری مدیریت کیفیت، کایزن و نظام پیشنهادها در ژاپن آشنا هستیم و اینکه تئوری های او علی رغم موفقیت در شرق نتوانست در خود آمریکا توفیق چندانی کسب کند. غربی ها برای حل این مشکل اقدام به تغییر این سیستم ها بر مبنای ویژگیهای سازمانی و بویژه فرهنگ مختص بخود نمودند و برنامه هایی را با عناوین مدیریت ایده ها و مدیریت نوآوری طراحی کردند.
مطالعه سازمانهای شرقی و غربی در چگونگی بهره گیری از ایده ها و افکار ذینفعانشان و بررسی علل موفقیت آنها فکر من را به این موضوع جلب کرد که استفاده صرف از سیستمها و نظامهای مدیریتی که در کشورها و فرهنگ های دیگر با موفقیت همراه بوده اند، تضمین کننده موفقیت آنها در ایران نمی باشد.
1_2 بیان مسئله پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...