بررسی گفتمانهای توسعۀ اجتماعی از منظر اعضای هیأت علمی گروههای علوم اجتماعی دانشگاههای دولتی استان تهران |
![]() |
اهداف جزیی:. 10
سؤالهای تحقیق. 10
سؤال اصلی: 10
سؤالهای فرعی:. 10
فصل دوم؛ چهارچوب مفهومی و پیشینۀ تحقیق. 11
تاریخچۀ توسعه و توسعۀ اجتماعی در ایران. 12
چارچوب مفهومی تحقیق …15
گفتمانهای توسعۀ اقتصادی. 18
توسعه از دیدگاه مارکس………………………………………………………………………………….. 23
گفتمانهای نوسازی. 27
نظریۀ نوسازی. 27
نظریۀ وابستگی. 32
نظریۀ نظام جهانی . 38
طبقه بندی کشورها در گفتمان نظام جهانی . 40
نظریۀ تکاملی توسعه……………………………………………………………………………………………..43
گفتمانهای جدید توسعه…………………………………………………………………………………..44
توسعۀ پایدار. 44
توسعۀ انسانی. …………46
گفتمانهای پساتوسعهگرایی…………………………………………………………………………………………………………….47 نقدی برگفتمانهای موجود توسعه در این تحقیق. 49
پیشینۀ عملی تحقیق. 51
پیشینۀ داخلی. 51
پیشینۀ خارجی. 59
تعریف مفاهیم و عملیاتی کردن آنها. 67
توسعه. 67
تعریف مفهومی و نظری توسعه. 67
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
تعریف عملیاتی توسعه. 68
توسعۀ اجتماعی. 68
تعریف مفهومی و نظری توسعۀ اجتماعی. 68
تعریف عملیاتی توسعۀ اجتماعی. 69
شاخصهای توسعۀ اجتماعی. 70
تعریف مفهومی شاخصهای توسعۀ اجتماعی. 70
تعریف عملیاتی شاخصهای توسعۀ اجتماعی. 70
اعضای هیأت علمی. 70
فصل سوم؛ روش شناسی. 71
روش شناسی. 72
شیوۀ انجام تحقیق. 72
نظریۀ مبنایی. 73
جامعۀ آماری. 76
نمونۀ تحقیق. 76
شیوۀ نمونهگیری در روش گراندد تئوری. 76
نمونهگیری : شیوۀ انتخاب اطاعرسانها(مصاحبهشوندگان) در این پژوهش 78
تکنیک جمعآوری دادهها. 79
تکنیک گردآوری دادهها در این پژوهش. 80
اعتبار تحقیق……………………………………………………………………………………………………..80
قلمرو و محدودۀ تحقیق. 81
یک مطلب دیگر :
محدودۀ زمانی تحقیق. 81
قلمروی مکانی تحقیق. 82
محدودۀ محتوایی و موضوعی تحقیق. 82
فصل چهارم؛ تحلیل دادهها. 83
تحلیل دادهها. 84
حساسیت نظری. 86
کدگذاری. 87
کدگذاری باز. 87
کدگذاری محوری. 90
پدیدۀ «سنتگریزی».. 93
پدیدۀ « بیبرنامهگی و بلاتکلیفی».. 98
پدیدۀ «طرد اجتماعی و محرومسازی».. 103
پدیدۀ « تنبلی، بیخیالی و بدبینی».. 110
پدیدۀ «فقدان مشارکت اجتماعی».. 117
پدیدۀ «توسعهنیافتگی فرهنگی».. 122
پدیدۀ «توسعۀ نامتوازن».. 128
پدیدۀ « توسعۀ نیازمحور».. 134
کدگذاری گزینشی. 139
یاداشت تحلیلی………………………………………………………………………………………………………………………………..140
شرح توصیفی یا روایت داستان تحلیل دادههای این تحقیق……………………………………………………………………….140
فرایند حرکت از توصیف به مفهوم پردازی……………………………………………………………………………………………141
مقولۀ مرکزی. 143
شرایط علّی پدیدۀ « توسعۀ اجتماعی». 144
شرایط مداخلهگر پدیدۀ « توسعۀ اجتماعی». 147
راهبردهای پدیدۀ « توسعۀ اجتماعی». 150
پیامدهای پدیدۀ « توسعۀ اجتماعی». 151
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری. 153
بحث و نتیجهگیری. 154
پیشنهادات. 161
منابع. 162
پیوست
فهرست جداول
جدول شمارۀ 2-1 مقایسۀ ویژگیهای دو انگارۀ سنتی و مدرن توسعه………………………………………………………46
جدول شمارۀ 4-1 دادههای اولیه………………………………………………………………………………………………………88
جدول شمارۀ 4-2 مقولهها………………………………………………………………………………………………………………89
جدول شمارۀ 4-3 شیوه مفهوم سازی از دادههای خام…………………………………………………………………………..89
جدول شمارۀ 4-4 پدیدهها………………………………………………………………………………………………………………90
جدول شمارۀ 6 جدول مفاهیم…………………………………………………….. ………………………………………………..169
جدول شمارۀ 7 جدول مقوله ها………………………………………………….. …………………………………………………191
جدول شمارۀ 8 چک لیست سؤالها……………………………………………………………………………………………….198
جدول شمارۀ 9 اسامی اساتید مصاحبه شونده و زمان مصاحبه ………………………………………………………………201
فهرست نمودارها
نمودار شماره 3-1 فرایند تدوین نظریه……………………………………………………………………………………………….82
نمودار شمارۀ 4-1 مدل پارادایم……………………………………………………………………………………………………….93
نمودارشمارۀ 4-2 مدل پارادیمی پدیدۀ « بیتوجهی به سنتها و بافت فرهنگی = سنتگریزی »……………………97
نمودارشمارۀ 4-3 مدل پارادایمی پدیدۀ « بی برنامهگی و بلاتکلیفی»…………………………………………………….98
نمودارشمارۀ 4-4 مدل پارادایمی پدیدۀ « طرد اجتماعی و محروم سازی»………………………………………………103
نمودار شمارۀ 4-5. مدل پارادایمی پدیدهی « تنبلی، بی خیالی و بدبینی مردم»………………………………………….110
نمودار شمارۀ 5-6 مدل پارادایمی پدیده « فقدان مشارکت اجتماعی». ………………………………………………….117
نمودار شمارۀ 4-7 مدل پارادایمیپدیده « توسعه نیافتگیفرهنگی»…………………………………………………………122
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-08-13] [ 07:10:00 ب.ظ ]
|