بررسی بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران با رویکرد آژانس های درجه 1 تهران |
![]() |
1-7-2 : پیشنه تحقیق در داخل کشور………………………………………………………………………. 11
1-8 روند یابی پژوهش …………………………………………………………………………………… 12
1-8-1 روش پژوهش ……………………………………………………………………………………. 12
1-8-2 ابزار گرد آوری داده ها ……………………………………………………………………….. .. 12
1-8-3 جامعه آماری …………………………………………………………………………………….. 13
1-8-4 روایی ……………………………………………………………………………………………. 13
1-9 مشکلات تحقیق ………………………………………………………………………………………. 13
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………….. 15
2-2 مروری بر مفاهیم اصلی …………………………………………………………………………. 15
- گردشگری ………………………………………………………………………………….. 15
- انواع گردشگری …………………………………………………………………………… 15
- انواع گردشگری از نظر مکان مقصد ………………………………………………………….. 16
- انواع گردشگری از نظر موضوع……………………………………………………………….. 16
- اصول گردشگری پایدار ……………………………………………………………………….. 17
- اهداف گردشگری پایدار ……………………………………………………………………….. 17
- تعریف آژانس گردشگری …………………………………………………………………….. 17
- تورهای ورودی ………………………………………………………………………………. 18
- درجه بندی آژآنس های گردشگری ورودی ……………………………………………………… 18
- مفهوم بازاریابی ……………………………………………………………………………….. 18
- مفهوم بازاریابی گردشگری …………………………………………………………………… . 18
- گردشگری الکترونیک …………………………………………………………………………… 19
- سیستم هوشمند ………………………………………………………………………………. .. 19
- گردشگری هوشمند ……………………………………………………………………………. 20
- ابزارهای گردشگری هوشمند ………………………………………………………………….. 20
فصل سوم: خصوصیات منطقه مورد مطالعه
3-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………… 25
3-2 موقعیت جغرافیای تهران ……………………………………………………………………….. 27
3-3 شرایط آب و هوایی تهران ……………………………………………………………………… 28
3-4 آب و هوای شهر تهران ………………………………………………………………………… 28
3-5 جاذبه ای گردشگری شهر تهران ……………………………………………………………….. 29
3-6 مناطق مختلف تهران ………………………………………………………………………….. 30
3-7 اطلاعات در مورد آژآنس های گردشگری در ایران و تهران ……………………………….. 31
3-7-1 تعداد کل آژانس هاس گردشگری در ایران و تهران ……………………………………….. 31
3-7-2 تعداد آژآنس های گردشگری ورودی در تهران …………………………………………………. 31
3-7-3 پراکندگی آژانس های ورودی فعال در تهران …………………………………………………… 32
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………….. 35
4-2 بررسی نمونه به تفکیک جنسیت …………………………………………………………………. 35
4-3 برررسی نمونه به تفکیک گروه سنی…………………………………………………………….. 36
4-4 بررسی نمونه به تفکیک تحصیلات ……………………………………………………………… 36
4-5 بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند …………………………….. 37
4-6 بررسی سوالات پرسشنامه پژوهش …………………………………………………………….. 37
4-6-1 بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری 37
4-6-2 بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود
به رقابت بین المللی………………………………………………………………………………………. 38
4-6-3 بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با مفهوم گردشگری الکترونیک…………………………… 39
4-6-4 بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند………………………………. 40
4-6-5 بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند……………………………… 41
4-6-6 بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با ابزارهای هوشمند بازاریابی……………………………. 42
4-6-7 بررسی نمونه به تفكیك میزان مجهز بودن به ابزارهای هوشمند………………………………… 42
4-6-8 بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده از ابزارهای هوشمند…………………………………….. 43
4-6-9 بررسی نمونه به تفكیك میزان جذب مشتریان با استفاده از ابزارهای هوشمند………………….. 44
4-6-10 بررسی نمونه به تفكیك میزان پیش بینی جذب مشتریان با استفاده ازابزارهای هوشمند در آینده… 45
4-6-11 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی…………….. 45
4-6-12 بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی مسئولین با بازاریابی هوشمند…………………………… 46
4-6-13 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر آشنایی مسئولین بابازاریابی هوشمند در توسعه و فروش……. 47
4-6-14 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر ترغیب و تشویق گردشگران
خارجی………………………………………………………………………………………………. .. 48
4-6-15 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر توسعه گردشگری یک کشور…………. 49
4-6-16 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی…. 50
4-6-17 بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری…51
4-6-18 بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش
در آمد ارزی و فروش آژانسها…………………………………………………………………………………..51
4-6-19 بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده از روشهای بازاریابی هوشمند…………………………………. 52
4-6-20 بررسی روشهای بازاریابی هوشمند موثرتر و کاربردی تر………………………………………….. 53
4-6-21 بررسی و پیش بینی روشهای بازاریابی هوشمند برای توسعه سریع گردشگری در آینده ……………. 54
4-6-22 روش های ترجیحی بازاریابی در شرکت های بررسی شده…………………………………………… 55
4-6-23 بررسی شبکه های اجتماعی مورد استفاده در آژانس های گردشگری بررسی شده ……………………..56
4-6-24 بررسی تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری بین المللی و داخلی …………………………………. 56
4-6-25 تحلیل نظرات و پیشنهادات ارایه شده در راستای توسعه بازاریابی و گردشگری هوشمند…………… 57
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. 60
5-2 آزمون فرضیات ……………………………………………………………………………………… 60
5-3 نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………. 62
5-4 ارایه پیشنهادات ……………………………………………………………………………………. 63
5-5 پیشنهاد برای آینده ………………………………………………………………………………….. 63
منابع ……………………………………………………………………………………………………… 64
خلاصه انگلیسی ………………………………………………………………………………………….. 69
پرسشنامه پژوهش ……………………………………………………………………………………….. 70
فهرست جدول ها صحفه
جدول شماره 3-1 میانگین ماهانه پارامترهای اقلیمی ایستگاه تهران مهرآباد از بدو تاسیس………………… 28
جدول شماره 3-2 فراوانی و درصد آژانس های مسافرتی در تهران …………………………………….. 31
جدول شماره -33 : فراوانی و درصد آژانس های ورودی در تهران ………………………………………… 31
جدول شماره 3-4: فراوانی آژانس های ورودی در مناطق 22 گانه شهر تهران ……………………….. . 32
جدول شماره 4-1 : جدول فراوانی پاسخ گویان بر اساس جنیست …………………………………………… 35
جدول شماره 4-2 : جدول فراوانی پاسخ گویان به تفکیک گروه سنی…………………………………………. 36
جدول شماره 4-3 : جدول فراوانی پاسخ گویان بر اساس تحصیلات ……………………………………………………………………. 36
جدول شماره 4-4 : جدول فراوانی به تفکیک میزان آشنایی با مفهوم گردشگری ………………………………….. 37
جدول شماره 4-5 : جدول فراوانی میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری…… 38
جدول شماره 4-6 :جدول فراوانی میزان تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود به رقابت بین المللی………………………………………………………………………………………………………. 39
جدول شماره 4-7 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند …………………… 40
جدول شماره 4-8 : جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند……………………. 41
جدول شماره 4-9 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند………………………. 41
یک مطلب دیگر :
یک مطلب دیگر :
جدول شماره 4-10 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با ابزارهای هوشمند…………………………….. 42
جدول شماره 4-11 جدول فراوانی میزان مجهز بودن شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند ……….. 43
جدول 4-12 جدول فراوانی میزان استفاده شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند…………………….. 44
جدول شماره4-13 جدول فراوانی میزان جذب گردشگر با ابزارهای هوشمند……………………………….. 44
جدول شماره 4-14 فراوانی پیش بینی جذب مشتری باابزارهای هوشمند در آینده………………………….. 45
جدول شماره 4-15 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی …………….. 46
جدول شماره 4-16 جدول فراوانی میزان آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند ……………………………. 47
جدول شماره 4-17 جدول فراوانی میزان تاثیر آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران 48
جدول شماره 4-18 جدول فراوانی میزان آشنایی تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر تشویق گردشگران خارجی 49
جدول شماره 4-19 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری کشور…………………. 50
جدول شماره 4-20 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی….. 50
جدول شماره 4-21 جدول فراوانی میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری 51
جدول شماره 4-22 جدول فراوانی میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش
در آمد ارزی و فروش آژانسها …………………………………………………………………………….. 52
جدول شماره 4-23 : جدول فراوانی میزان استفاده از روش های بازاریابی هوشمند در آژانس های گردشگری 52
جدول شماره 4-24 جدول فراوانی میزان روش های کاربردی و موثر بازاریابی هوشمند………………….. 54
جدول شماره 4 -25 : جدول فراوانی پیش بینی روش های بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری در آینده 55
جدول شماره 4-26 جدول فراوانی روش های ترجیحی بازاریابی در آژانس های بررسی شده …………… 55
جدول شماره 4-27 جدول فراوانی شبکه های اجتماعی استفاده شده در آژانس های بررسی شده ………… 56
جدول شماره 4-28 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری داخلی و بین المللی …….. 57
فهرست نقشه ها
نقشه شماره 3-1 ایران ………………………………………………………………………………………. 26
نقشه شماره 3-2 تهران ……………………………………………………………………………………….. 27
نقشه 3-3 : مناطق 22 گانه تهران ……………………………………………………………………………………… 31
فهرست نمودار
نمودار 1-1 : نسل های وب …………………………………………………………………………………….. 9
پیوست
پیوست شماره 1 : پرسشنامه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 70
به نام خدا
اظهار نامه
اینجانب آنوشا خضری نژاد (920094017 ) دانشجوی رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری دانشکده علوم انسانی اظهار می کنم که این پایان نامه حاصل تلاش خودم بوده و در جاهایی که از منابع دیگران استفاده کرده ام، نشانی دقیق و مشخصات کامل آن را نوشته ام . همچنین اظهار می کنم که تحقیق و موضوع پایان نامه ام تکراری نیست.
نام و نام خانوادگی:
تاریخ و امضا:
.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 03:00:00 ب.ظ ]
|