متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران

 

با عنوان : بررسی عومل موثر بر دید رانندگان و تاثیر این عوامل در ایمنی ترافیک جاده ها و بزرگراه ها

 

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی

 

واحد تهران جنوب

 

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد

 

مهندسی عمران – راه و ترابری

یک مطلب دیگر :

 

عنوان :

 

بررسی عومل موثر بر دید رانندگان و تاثیر این عوامل در ایمنی ترافیک جاده ها و بزرگراه ها

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

مقالات و پایان نامه ارشد

)

چکیده :
کشورمان ایران دارای بالاترین تعداد تصادفات خودروی جهان ، با توجه به میزان ضریب نفوذ
خودرو می باشد. همه ساله تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خودرا در حوادث رانندگی از
دست می دهند . از این رو باید با انجام مطالعات علمی دلایل اصلی وقوع و چگونگی پیشگیری
از وقوع تصادفات در کشورمان مورد بررسی قرار گیردعوامل و فاکتور های انسانی محیطی ،
خودوریی مورد بررسی قرار می گیرند و در شاخه عوامل و فاکتور های انسانی از زمان جمع
آوری اطلاعات مرتبط با حوادث رانندگی همواره عدم وجود تمرکز دیداری و موراد مشابه  آن
به عنوان مهمترین موارد مطرح  در بحث ایمنی رانندگی مطرح بوده و هستند . به دلیل ماهیت
دیداری عمل رانندگی و تاثیر پذیری زیاد دید از عوامل خارجی ، هدف اصلی انجام این پروژه
بررسی پیش نیاز ها و عوامل موثر بر توجه و ادراک دیداری  تاثیر این عوامل بر  نحوه اجرای
عمل رانندگی می باشد . با توجه به  نیاز کشورمان  در بحث های مرتبط با تدوین آیین نامه
های رانندگی تلاش شده تا این تحقیق در سطح یک تحقیق مرجع برای تعیین عوامل فوق
انجام شود .
در این تحقیق رفتار های دیداری و عملکردی رانندگان با استفاده از روش ردیابی حرکت چشم
در سطوح مختلف تجربه رانندگی مورد بررسی قرار می گیرند . برای بررسی بهتر موضوع از
متغیر های مانند ، سطوح مختلف پیچیدگی عمل رانندگی و شناسایی محرک ، استفاده و
تلاش شده تا تاثیر استفاده از تلفن همراه  در هنگام رانندگی ، در ایمنی رانندگان مورد بررسی
قرار گیرد .
با توجه به فقدان تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای انجام آزمایشات مورد نیاز در داخل کشور
، برای بررسی و نتیجه گیری از داده های بدست آمده  از  ازمایش های دانشگاه ایالتی امریکا
استفاده شده است . در آزمایشهای این دانشگاه از روش ردیابی حرکت چشم برای جمع آوری
داده ها  استفاده می شود . نتایج آزمایشات نشان می دهد که رانندگان کم تجربه بیشتر به
سطح داشبورد خودرو توجه و تمرکز می نماید ولی رانندگان با تجربه بیشتر به سمت جلو و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...