تغییر نسل در حوزه موبایل یا به طور کلی مخابرات و یا هر صنعتی از جمله پیاده سازی شبکه نوین LTE 1 و 23G مستلزم هزینه بسیار سنگین برای اپراتورها می­باشد . لذا از جمله اهداف این تحقیق تاثیر مدیریت بازاریابی و استفاده از تکنیک های نوین در پیاده­سازی شبکه جدید با صرف کمترین سرمایه اولیه و امکان برگشت سریع تر سرمایه می باشد.

 

 
   

 

 

پایان نامه

 

Long Term Evolution    2-Third (Mobile) Generation-[1]

 

با استفاده از تکنیک­های بازاریابی جغرافیایی نقاط بهینه شناسایی و بهترین مناطق انتخاب خواهد شد، بطوریکه اجرای شبکه با تکیه بر فن آوری جدید موجب صرفه جویی در هزینه و بازده بالا ​​به ازای هر کاربر می­شود.

1-5-فرضیه های پژوهش

  • توریستی بودن منطقه تاثیر معنی داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • مناطق دانشگاهی تاثیر معنی داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • باسوادی از جمله عوامل موثر و معنی­دار بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران می­باشد.
  • مناطق صنعتی تاثیر معنی­داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارند.
  • افزایش جمعیت تاثیر معنی­داری بر میزان ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • یک مطلب دیگر :
  • یک مطلب دیگر :
  • پایان نامه تعارضات زناشویی:راهبردهای حل تعارض

1-6- متغیرهای پژوهش

متغیرهای این پژوهش در قالب متغیرهای وابسته و مستقل به شرح زیر می باشد:

متغیر وابسته : متوسط میزان ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل.

متغیرهای مستقل: نرخ باسوادی ، تعداد شهرک های صنعتی ، تعداد دانشگاه­ها و جمعیت به عنوان متغیرهای کمی مستقل و شهرهای توریستی/ غیرتوریستی به عنوان متغیر کیفی مستقل تعریف شده­اند.

1-7- روش پژوهش

در این پژوهش به منظور اثبات و یا رد فرضیه ها از دو روش بهره گرفته شده است: 1- استفاده از یک مدل اقتصاد سنجی و 2- استفاده از مدل مفهومی و تحقیقات میدانی.

در روش اول یک مدل اقتصاد سنجی که در برگیرنده داده های بازاریابی قابل اتکا و قابل دسترس می باشد مورد برآورد قرار می­گیرد. داده­های جمع­آوری شده از نوع داده­های برش مقطعی و در سطح شهرهای استان مازندران می­باشد. داده­های بازاریابی جغرافیایی به عنوان متغیرهای مستقل و میزان ترافیک دیتای موبایل به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. با توجه به ماهیت زمانی اثرپذیری برخی داده­های مستقل بر متغیر وابسته ، میزان ترافیک در بازه های زمانی مختلف استخراج شده است. روش حداقل مربعات معمولی(OLS) برای برآورد مدل پیشنهاد می­شود که در صورت وجود ناهمسانی واریانس ، روش حداقل مربعات معمولی تعمیم یافته(GLS) جایگزین خواهد شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...