شناسایی عوامل مؤثر بر خرید کتب کودک و نوجوان به منظور تدوین استراتژیهای مطلوب بازاریابی |
فصل اول: کلیات تحقیق | |
1- 1. مقدمه | 2 |
1- 2. اهمیت و ضرورت تحقیق | 2 |
1- 3. تشریح و بیان مسئله | 3 |
1- 5. فرضیه ها | 4 |
1-5-1 فرضیه های اصلی | 4 |
1-5-2 فرضیه های فرعی | 4 |
1- 6. اهداف تحقیق | 4 |
1-6-1. هدف اصلی | 4 |
1-6-2. اهداف فرعی | 4 |
1- 7. متغیر های تحقیق | 5 |
1-7-1. تعاریف صوری متغییر ها | 5 |
1-7-2. تعاریف عملیاتی متغیر ها | 6 |
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق | |
2-1. مقدمه | 10 |
2-2.تاریخچه بازاریابی کتاب | 10 |
2-3 . بخش سوم: مبانی نظری مرتبط با موضوع تحقیق | 11 |
2-3-1. بازاریابی | 11 |
2-3-5. آمیختة بازاریابی | 12 |
2-3-8.عوامل نوین در آمیخته بازاریابی | 12 |
2-3-9. رفتار مصرف کننده | 13 |
2-3-10. رفتار خرید مصرف کننده | 14 |
2-3-11.گرایش خریدار | 15 |
2-3-12ارتباط بین رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی | 17 |
2-3-13انواع تصمیم گیری های خرید مصرف کننده | 19 |
2-3-14.عوامل تعیین کننده سطح درگیری مصرف کننده | 20 |
2-3-15. تبلیغات در بازار 2-3-11.چاشنیهای فروش |
21 23 |
2-3-24. قیمت کتاب | 25 |
2-3-26. روش های بازاریابی کتاب .1-21-3-2 برگزاری نمایشگاه: .2-21-3-2ایجاد نوآوری در روشهای توزیع و فروش كتاب 2-3-21-2-1. كتابفروشیها 2-3-21-2-2.فروش اینترنتی 2-3-21-4. تبلیغات یا آگهیهای تجارتی 2-3-21-5. فهرستهای ناشران 2-3-21-6. معرفی و نقد و بررسی كتاب 2-3-21-6-1. نشریهها 2-3-21-6-2. برنامههای رادیویی و تلویزیونی 2-3-21-6-3. وبلاگ 2-3-21-6-4. مراكز فرهنگی و كتابخانههای عمومی 2-3-21-6-5. وضعیت ظاهری كتاب 2-3-21-7. هدایای تبلیغاتی 2-3-21-8.برگزاری جشن رونمایی 2-3-21-9. پوستر 2-3-21-10. ارسال رایگان كتاب 2-3-21-11. سایتهای ناشران 2-3-21-12. اهدای جوایز مختلف به كتابها 2-3-21-13. اقتباسهای ادبی 2-4. بررسی پژوهشهای انجام شده مرتبط با موضوع مورد پژوهش |
32 32 32 32 32 33 33 33 33 33 34 34 34 34 34 34 35 35 35 35 |
2-4-1. تحقیقات خارجی | 36 |
2-4-2. تحقیقات داخلی | 37 |
فصل سوم: روش تحقیق | |
3-1. مقدمه | 44 |
3-2. روش تحقیق | 44 |
3-3. جامعه مورد مطالعه | 44 |
3-4. قلمرو تحقیق | 44 |
3-4-1.قلمرو موضوعی | 44 |
3-4-2.قلمرو مکانی | 45 |
3-4-3.قلمرو زمانی | 45 |
3-5.نمونه و روش نمونه گیری | 45 |
3-6 ابزار گردآوری دادها | 45 |
3-7 روش جمع آوری اطلاعات و دادهها | 46 |
3-8. روش تجزیه تحلیل اطلاعات و داده ها | 46 |
.3-9. تکنیک های آزمون داده ها | 47 |
3-9-2آزمون میانگین یک جامعه | 47 |
3-9-2 .آلفای کرونباخ | 47 |
.3-9-3 .آزمون فریدمن | 67 |
3-10. روایی و پایایی پرسشنامه | 47 |
3-10-1. روایی پرسشنامه | 47 |
3-10-2. پایایی پرسشنامه | 48 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها | |
4-1. مقدمه | 51 |
4-2. تحلیل آمار توصیفی | 51 |
4-3. تحلیل آمار استنباطی | 58 |
4-4. یافته های جانبی پژوهش | 64 |
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات | |
5-1. مقدمه | 73 |
5-2. نتیجه گیری فرضیات | 73 |
5-2-9. نتایج حاصل از آزمون فریدمن | 77 |
5-2-10. نتیجه گیری کلی | 77 |
5-3. پیشنهادهای کاربردی مرتبط با فرضیات | 77 |
5-4. پیشنهاداتی برای پژوهشهای آینده | 79 |
.5-5محدودیت های تحقیق: | 79 |
فهرست منابع پیوست الف : پرسشنامه پیوست ب : فهرست کتاب فروشی های مشهد پیوست ج : خروجی های نرم افزار |
94 |
فهرست جداول
عنوان صفحه
یک مطلب دیگر :
2-2. پنج معیار گرایش خریدار | 17 |
2-3 . ویژگی های تصمیمات مختلف خرید | 20 |
2-4 . خلاصه پیشینه تحقیق | 41 |
3-1 . پرسشنامه | 46 |
4-1 . توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان | 51 |
4-2 . توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات و پاسخ دهندگان | 52 |
4-3 . توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان | 53 |
4-4 . جدول فراوانی مربوط به میزان درآمه پاسخ دهندگان | 54 |
4-5 . توزیع فراوانی تعداد فرزندان پاسخ دهندگان | 55 |
4-6. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان به هریک از گروههای کتب کودک و نوجوان | 56 |
4-7 . توزیع فراوانی پاسخها به هریک از سوالات پرسشنامه براساس طیف لیکرو | 57 |
4-8. نتایج آزمون کدلمدگروف اسمیرنوف | 58 |
4-9. آزمون میانگین یک جامعه آماری(گروه الف) | 65 |
4-10. آزمون میانگین یک جامعه آماری(گروه ب) | 66 |
4-11. آزمون میانگین یک جامعه آماری(گروه ج) | 67 |
4-12. آزمون میانگین یک جامعه آماری(گروه د) | 68 |
4-13. آزمون میانگین یک جامعه آماری(گروه ه) | 69 |
4-14. رتبه ها | 71 |
5-1. نتایج فرضیات | 73 |
فهرست نمودار
عنوان صفحه
4-2 . نمودار توزیع درصه فراوانی مربوط به میزان تحصیلات و پاسخ دهندگان | 52 |
4-3. توزیع درصد فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان | 53 |
4-4 . توزیع درصد فراوانی میزان درآمد پاسخ دهندگان | 54 |
4-5 . توزیع درصد فراوانی تعهد فرزندان پاسخ دهندگان | 55 |
4-6 . توزیع درصد فراوانی تمایل پاسخ دهندگان به هریک از گروههای کتب کودک و نوجدان | 56 |
فهرست اشکال |
عنوان صفحه
2-2 . مدل رفتار خرید مصرف کننده | 15 |
2-2 . ارتباط بین رفتار خرید مصرف کننده و آمیخته بازاریابی | 18 |
2-3 . استراتژی بازاریابی | 29 |
چکیده
امروزه در کنار فروش و عرضه کالاهای سنتی و مواد طبیعی و مصرفی، کالاها و خدمات فرهنگی نیز جایگاه اقتصادی ویژهای دارند و ناشران به عنوان تولیدکنندگان یکی از شاخصترین اقلام فرهنگی یعنی کتاب به استفاده از روشهای بازاریابی نیاز دارند. با توجه به اهمیت موضوع، مطالعات کاربردی در زمینه کتب کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد و برای حل این معضل، اولین قدم، شناخت انتظارات و نیازهای مشتریان میباشد و میتوان با تحقق بخشیدن به این انتظارات باعث رونق فروش محصول و سوددهی اقتصادی این صنعت شد.
در این پژوهش به شناسایی عوامل مؤثر بر میزان خرید کتب کودک و نوجوان و استراتژیهای مطلوب بازاریابی آن، پرداخته شده است که این عوامل شامل تبلیغات، میزان روابط عمومی، خرید حضوری، اجرای بازاریابی مستقیم، توزیع کتاب، قیمت کتاب و کیفیت کتاب می باشد. روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد.
جامعه مورد مطالعه کتاب فروشی های سطح شهر شهر مشهد میباشد. در این تحقیق از روش نمونه گیری طبقه و در هرطبقه به صورت تصادفی استفاده شده است.که با توجه نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از فرمول مربوط به جامعه نامحدود 420 پرسشنامه منتشر شد که تعداد 400 تا برای تحلیل مناسب بوده که با استفاده از روش های آماریمورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده در پژوهش حاضر نشان از مؤثر بودن فرضیه از 8 فرضیه تدوین شده شامل چاشنی های فروش، قیمت، کیفیت، تبلیغات، روابط عمومی، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم،توزیع بوده و براساس نتایج پژوهش تبلیغات بر خرید کتب کودک موثر نمیباشد.
واژگان کلیدی
کتب کودک و نوجوان ، کیفیت ، چاشنی های فروش ، فروش حضوری ، قیمت، توزیع
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 08:18:00 ق.ظ ]
|