بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا |
![]() |
1-5-1- سوال اصلی تحقیق 9
1-5-2- سوال های فرعی تحقیق 9
1-6- قلمرو تحقیق 10
1-6-1- قلمرو موضوعی 10
1-6-2- قلمرو مکانی 10
1-6-3- قلمرو زمانی 10
1-7- متغیرهای تحقیق 10
1-7-1- تعاریف نظری 10
1-7-2- تعاریف عملیاتی 11
1-8) خلاصه فصل اول 12
فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13
مقدمه 14
2-1- یادگیری 14
2-2- نظریات یادگیری 16
2-2-1- نظریات رفتاری یادگیری 16
2-2-2- نظریات شناختی یادگیری 17
2-2-3- نظریه یادگیری گشتالت 17
2-2-4- نظریه یادگیری شناختی اجتماعی 18
2-3- انواع یادگیری 18
2-3-1- یادگیری برای بقاء 18
2-3-2- یادگیری انطباقی 19
2-3-3- یادگیری تعمیمی (مولد) 19
2-4- سطوح یادگیری 20
2-4-1- یادگیری فردی 20
2-4-2- یادگیری تیمی یا گروهی 21
2-4-3- یادگیری سازمانی 21
2-5- یادگیری سازمانی 21
2-6- سیر تاریخی یادگیری سازمانی 23
2-7- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 26
2-8- تاریخچه مفهوم پردازی سازمان یادگیرنده 29
2-9- سازمان یادگیرنده 31
2-10- دیدگاه صاحبنظران درباره سازمان یادگیرنده 36
2-10-1- پیتر سنگه 36
2-10-2- گاروین 39
2-10-3- مارکوارت 39
2-10-4- جفارت و مارسیک 40
2-10- 5- واتکینز و مارسیک 41
2-10-6- آرجریس و شون 43
2-10-7- مامفورد 44
2-10-8- هریسون 46
2-10-9- کاپلان و نورتون 47
2-10-10- گاهه 48
2-11- انواع سازمان های یادگیرنده 51
2-11-1- سازمانهای فهمیده 51
2-11-2- سازمانهای ادراک کننده و متفکر 51
2-11-3- سازمان های یادگیرنده 51
2-12- اهمیت ایجاد سازمان یادگیرنده 53
2-13- طبقه بندی ویژگی های سازمان یادگیرنده 56
2-14- تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان های سنتی 57
2-15- ایجاد سازمان یاد گیرنده 60
2-16- پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی 65
2-16-1- پیشینه داخلی 65
2-16-2- پیشینه خارجی 68
2-17- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 71
2-18- الگوی مفهومی تحقیق 72
2-19) الگوی تحلیلی تحقیق 74
2-20) خلاصه فصل دوم 78
فصل سوم: روش تحقیق 79
3-1- مقدمه 80
3-2)نوع و روش پژوهش 80
یک مطلب دیگر :
یک مطلب دیگر :
3-3) جامعه آماری 81
3-4) نمونه و روش نمونه گیری 81
3-5) روش های گردآوری اطلاعات 82
3-6) ابزارهای گردآوری اطلاعات 82
3-6-1)روش سنجش روایی پرسشنامه 83
3-6-2) روش سنجش پایایی پرسشنامه 83
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 84
3-8) خلاصه فصل سوم 84
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 85
4-1) مقدمه 86
4-2) تحلیل توصیفی داده ها 86
4-2-1) متغیر جنسیت 86
4-2-2) متغیر تحصیلات 87
4-2-3) متغیر سابقه خدمت 88
4-3) تحلیل استنباطی داده ها 89
4-3-1) سوال اصلی پژوهش 89
4-3-2) سوال فرعی اول پژوهش 91
4-3-3) سوال فرعی دوم پژوهش 92
4-3-4) سوال فرعی سوم پژوهش 92
4-3-5) سوال فرعی چهارم پژوهش 93
4-3-6) سوال فرعی پنجم پژوهش 94
4-3-7) سوال فرعی ششم پژوهش 94
4-3-8) سوال فرعی هفتم پژوهش 95
4-4) خلاصه فصل چهارم 96
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 97
5-1) مقدمه 98
5-2) نتیجه گیری 98
5-2-1) نتیجه گیری از سوال اصلی 98
5-2-2) نتیجه گیری از سوال فرعی اول 99
5-2-3) نتیجه گیری از سوال فرعی دوم 100
5-2-4) نتیجه گیری از سوال فرعی سوم 100
5-2-5) نتیجه گیری از سوال فرعی چهارم 101
5-2-6) نتیجه گیری از سوال فرعی پنجم 101
5-2-7) نتیجه گیری از سوال فرعی ششم 102
5-2-8) نتیجه گیری از سوال فرعی هفتم 103
5-3) محدودیت های پژوهش 103
5-4) پیشنهادهای تحقیق 104
5-4-1) پیشنهادهای کاربردی برای سازمان مورد مطالعه 104
5-4-2) پیشنهادهای تجربی برای محققین 105
5-5) خلاصه فصل پنجم 105
منابع 106
منابع فارسی 107
منابع لاتین 110
پیوست 114
پرسشنامه 115
فهرست جدول ها
جدول 2- 1: تعاریف یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحب نظران مختلف 22
جدول 2- 2: سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی (قربانی زاده و مشبکی، 1385: 173) 25
جدول 2- 3: تفاوت بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی (اورتنبلد، 2001) 28
جدول 2- 4: تعاریف صاحب نظران مختلف از سازمان یادگیرنده 34
جدول 2- 5: انواع سازمان های یادگیرنده (لات هنس ، 1998: 13) 52
جدول 2- 6: طبقه بندی ویژگیهای سازمان یادگیرنده (مک گیل و همکاران 1993) 57
جدول 4- 1: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت 86
جدول 4- 2: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر تحصیلات 87
جدول 4- 3: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر سابقه خدمت 88
جدول 4- 4: نتایج آزمون T تک نمونه ای عوامل مرتبط با یادگیری سازمانی 90
جدول 4- 5: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر رهبری مناسب بر یادگیری سازمانی 92
جدول 4- 6: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر فضای تعمیقی بر یادگیری سازمانی 92
جدول 4- 7: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر بومی سازی بر یادگیری سازمانی 93
جدول 4- 8: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر تعادل بین خانواده و کار بر یادگیری سازمانی 93
جدول 4- 9: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر مدیریت زمان بر یادگیری سازمانی 94
جدول 4- 10: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر تجربه اندوزی بر یادگیری سازمانی 95
جدول 4- 11: رتبه بندی عوامل مرتبط با یادگیری سازمانی 95
فهرست نمودارها
نمودار 4- 1: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت 87
نمودار 4- 2: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر تحصیلات 88
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-14] [ 08:19:00 ب.ظ ]
|