کامپیوتر ابزار های تحصیل دانش برای محیط های ویژه |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
گروه مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار
سمینار کارشناسی ارشد
یک مطلب دیگر :
عنوان :
ابزار های تحصیل دانش برای محیط های ویژه
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
)
چکیده :
پیش از دهه 70 دنیای صنعتی به سمت روش هایی جذب شده بود
که بر مینای دانش کار می کردند تلاش های بسیاری در این زمینه به
عمل امده و نتایج قابل توجهی هم بدست آمده بود اما بنا به دلایلی
تکنولوژی سیستم های خبره جایی در دنیای اقتصادی باز نگرده بود .
تحصیل دانش به عنوان نخستین گام در ایجاد سیستم های خبره
به صورت تنگنایی مطرح بود . خوشبختانه محققان روش هایی را جهات
کنترل این فرایند ابداع کردند . اما این روش ها به طور کامل عملی نبودند .
روش های تحصیل دانش از یک سو چرخه حیات ایجاد یک سیستم را به
طور کامل پوشش نمی داند و از سوی دیگر کیفیت قابل توجهی را ارئه
نمی کردند .
به موازات کار محققان تولید کنندگان محصولات نرم افزاری هم در دنیای
اقتصاد مولد های سیستم خبره را ارائه کردند . این نر افزار ها برای مدتی
مورد توجه جهان اقتصادی قرار گرفتند چون نتایج عینی و سیرعی تولید
می کردند . اما در دراز مدت به لحاظ فقدان عمومیت و قابلیت استفاده
مجدد و کیفیت مطلوب با شکست روبه رو شدند .
بنابراین دنیای اقتصادی به دنیال ساخت محصولی بود مرکب از نتایج
حاصل از روش های تحصیل دانش و مولد های سیستم خبره . روشی
که در این محصول به کار می رفت باید جوانب مهندسی نرم افزار را در
نظر می گرفت و توسط ابزار های خاصی پشتیبانی می شد این ابزار ها
به تدریج تکامل پیدا کرده قابلیت استفاده مجدد و کیفیت مطلوب را ایجاد
کردند اما به دلیل گستردگی دامنه مسائل کمتر عمومیت یافتند و بیشتر
جهت استفاده در زمینه های ویژه طراحی شدند .
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-08-12] [ 04:56:00 ب.ظ ]
|