دانلود متن کامل کار تحقیقی وکالت رشته حقوق

 

 


تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

خانواده كوچكترین نهاد موجود در جامعه و زیر بناى تشكیل دهنده اجتماع است. گروههاى بیشمارى در یك اجتماع وجود دارد اما این گروه كوچك به دلایلى از جمله وجود رابطه قوى معنوى بین افراد تشكیل دهنده آن حائز همیت‏بسیار است. تشكیل خانواده با انس، الفت و عشق همراه بوده با تولد هر فرزند این رابطه عاطفى، شدیدتر و مستحكم‏تر مى‏گردد.
مسلم است كه هیچ گروهى بدون وجود وظایف و حقوق قابل تصور نیست، چرا كه براى منضبط نمودن هر ربطه‏اى، هنجارها و قواعدى لازم است تا از تشتت و از هم گسیختگى گروه جلوگیرى نموده در سوق دادن گروه به سوى اهدافش مؤثر گرددنهاد خانواده در شرع مقدس اسلام و جامعه ایران از اهمیت والایى برخوردار بوده و به جهت تربیت و پرورش كودكان در بستر این نهاد كوچك بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنانكه مقدمه قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، خانواده را واحد بنیادین جامعه و كانون اصلى رشد و تعالى انسان محسوب داشته و توافق عقیدتى و آرمانى در تشكیل خانواده را كه زمینه ساز اصلى حركت تكاملى و رشد یابنده انسان است، اصل اساسى دانسته و حكومت اسلامى را موظف به فراهم كردن امكانات جهت نیل به این مقصود نموده است.
فهرست مطالب _Toc380567942                                                                                                             صفحه

یک مطلب دیگر :

فصل اول تعریف انفاق و مصادیق نفقه. 5
1-1مقدمه. 6
1-2-تعریف انفاق: 7
1-3-مصادیق نفقه. 8
1-4-شرط وجوب نفقه: 15
1-5-بررسى وصف كیفرى ترك انفاق: 25
فصل دوم ارکان جرم ترک انفاق: 31
2-1- اصل قانونی بودن جرم و مجازات: 32
2-2- عنصر مادی: 33

برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید

 

2-3- عنصر روانی: 34
2-4 – قانون حاکم: 38
2-5-اجبار ممتنع از پرداخت نفقه توسط دادگاه: 48
2-7-برداشت از اموال منفق: 49
2-8- اجبار زوج ممتنع از پرداخت نفقه به طلاق زوجه: 50

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...