متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی

 

با عنوان : سیالات فوق بحرانی

 

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

دانشگاه آزاد اسلامی

 

واحد تهران جنوب

 

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

گروه مهندسی شیمی (گرایش طراحی فرایند)

یک مطلب دیگر :

 

سمینار کارشناسی ارشد

 

عنوان:

 

سیالات فوق بحرانی

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

پایان نامه

 

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
سیالات فوق بحرانی (SCFs) به طور فزاینده ای در حال جایگزین شدن با حلال های آلی هستند و در عملیات خالص سازی صنعتی و کریستالیزاسیون به دلیل دارا بودن فشارهای قابل تنظیم مورد استفاده قرار می گیرند. فرآیندهایی که بر پایه سیالات فوق بحرانی است به جلوگیری از کاربرد حلال هایی چون هگزان و کلراید متیلن و… کمک می کند. این فرآیند در صنایع پلیمری، دارویی، روان کننده های ویژه و مواد شیمیایی به طور تجاری درآمده است. از جمله کاربردهای سیالات فوق بحرانی می توان از جداسازی بیولوژیکی، استخراج نفت، آسفالت زدایی خام، واکس زدایی، فرآورش زغال سنگ، استخراج انتخابی عطر و بو، استخراج روغن ها و ناخالصی ها از محصولات کشاورزی و غذایی و… نام برد. یک سیال فوق بحرانی به وسیله خواص حرارتی و فیزیکی که بین مایع و گاز خالص وجود دارد مشخص می شود. دانسیته سیال یک تابع قوی از دما و فشار است. نفوذپذیری این سیال بالاتر از مایعات است و به راحتی داخل خلل و فرج و جامدات متخلخل نفوذ می کند.
در دو دهه گذشته توجه ویژه ای به استخراج با سیال فوق بحرانی (SFE) به عنوان یک جایگزین مناسب برای روش های استخراج مرسوم شده است. نفوذپذیری بالا و وابستگی دما – فشار در زمره خواص جالبی هستند که این گونه از سیالات را برای استخراج و بازیابی ترکیبات آلی از مواد جامد معرفی می نماید. سیالی که بصورت فوق بحرانی به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفته «دی اکسید کربن» می باشد که غیرسمی، غیرقابل اشتعال و نسبتاً ارزان بوده که خواص بحرانی متوسطی دارد و قدرت حلالیت بالایی برای محدوده وسیعی از ترکیبات آلی غیرقطبی و ترکیبات نسبتاً قطبی دارا می باشد.
مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...