3-6. روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….    71
3-7. پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….    72
3-8. تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………..    73
فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده ها
4-1. مقدمه ………………………………………………………………………………………… ……   75
4-2. تحلیل  توصیفی ……………………………………………………………………………………..    75
4-2-1. توصیف جمعیت شناختی …………………………………………………………………………     75
4-2-2. جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………     76
4-2-3. سن پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………….     76
4-2-4. شغل پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………    77
4-2-5.  تحلیل توصیفی پاسخ های پاسخ دهندگان ……………………………………………………….     78
4-2-5-1. نظرات پاسخ دهندگان در مورد همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز…………………………   78
4-2-5-2. تعداد پیامک های ارسالی در هفته………………………………………………………………    79
4-2-5-3.  علت استفاده از پیامک…………………………………………………………………………..  80

مقالات و پایان نامه ارشد

 

4-2-5-4. نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی…………………………………………..   81
4-2-5-5. رتبه بندی نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی………………………………..    81
4-2-5-6.  نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی……………..   82
4-2-5-7.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی ……..    82
4-2-5-8.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی ……………….   83
4-2-5-9. واکنش پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند …………………..   83
4-2-5-10. واکنش پاسخ دهندگان به هنگام دریافت پیامک های تبلیغاتی ………………     84
4-2-5-11.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید………  84
4-2-5-12.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران………………………………………      84
4-2-5-13. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید……..      84

یک مطلب دیگر :

 

یک مطلب دیگر :

 

4-2-5-14.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک….84
4-3. تحلیل استنباطی و آزمون فرضیات ……………………………………………     85
4-3-1. فرضیات پژوهش …………………………………………………………………..      85
4-3-2. نتیجه گیری  ……………………………………………………………………………………….     94
فصل پنجم :  نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1.  مقدمه …………………………………………………………..      96
5-2. یافته های تحقیق ………………………………………………………………..        96
5-3.  بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………. …………       97
5-4.  محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………      100
5-5.  پیشنهادات …………………………………………………………………………………….       100
5-6 . پیشنهادات برای تحقیقات آینده ………………………………………………………………..       101

6 .    فهرست منابع …………………………………………………………..       103

  1. پیوست ها

6-1. پیوست اول : نمودارها ……………………………………………………………………….       107
6-2. پیوست دوم : پرسشنامه آنلاین ……………………………………………………     113
6-3.  پرسشنامه  شخصی ………………………………………………………………..     118

  • مقدمه

توسعه قابل توجه اطلاعات و فناوری ، حرکت به سمت ارتباطات بازاریابی شخصی شده را تسریع بخشیده است. یکی از شیوه های این نوع بازاریابی ، ارسال تبلیغات پیام کوتاه 1 می باشد که طی سال های اخیر بین اهالی تجارت و جوانان محبوبیت بالایی پیداه کرده است. ارسال پیام کوتاه همچنین یک روش بازاریابی است که در صورت آگاهی از عوامل موثر در اثربخشی آن می توان از این ابزار به صورت بهینه در جهت ارتقا سازمان و رونق کسب و کار استفاده کرد بخصوص در گردشگری که ویژگیهای منحصر این ابزار تبلیغاتی شامل دسترسی  دایم ، تعامل دو طرفه ، ارسال فوری پیام، سطح پوشش بالا و فراوانی رویت، ایجاد پایگاه داده ها ، خوانده شدن پیام،  دارا بودن قابلیت های سیستم اطلاعاتی جغرافیایی 2 و سیتم اطلاعاتی مکانی  3 میتوان از آن بعنوان کانال بازاریابی شخصی 4 و بازاریابی ویروسی حداکثر استفاده را برد.  ولی متاسفانه در کشور ما از این رسانه به صورت مفید و منطقی و جهت دار استفاده نمی شود که گاها نتیجه عکس می دهد و باعث ناراحتی و نارضایتی مشتریان نیز می شود. رشد مداوم رقابت در بازار، درک مشتریان را به عنوان موضوع مهمی در بازاریابی برجسته کرده است بنابراین امروزه سازمانها برای دوام در چنین فضایی، توجه خود را از بازار محصول و فروش محور ، به بازاریابی مشتری محور معطوف کرده اند.
ر فتار مصرف کننده در طراحی کمپین های تبلیغاتی نقش حیاتی ایفا می کند ، با علم به نحوه ی رفتار مخاطبان است که می توان رسانه و پیام مناسب را انتخاب کرد.
لذا در چنین فضایی داشتن درک صحیح از مصرف کنندگان مزیتهای متعددی را در بردارد این مزیتها شامل کمک به مدیران در جهت تصمیم گیری و انتخاب بازار هدف ، تهیه یک پروفایل برای مشتریان ، کمک به قانون گذاران و تنظیم کنندگان برای طراحی  بهتر تبلیغات و نهایتا  کمک به مصرف کنندگان برای تصمیم گیری بهتر می باشد.

  •  
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...