عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق  
مقدمه 2
بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………… 3
اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 5
هدف‌های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 6
سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 7
فصل دوم: ادبیات تجربی و نظری پژوهش  
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
مفاهیم اساسی پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. 9
شهروندی…………………………………………………………………………………………………………………………. 9
حقوق شهروندی……………………………………………………………………………………………………………….. 10
حقوق مدنی………………………………………………………………………………………………………………………. 11
حقوق سیاسی…………………………………………………………………………………………………………………… 11
حقوق اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………. 11
حقوق جنسیتی………………………………………………………………………………………………………………….. 12
حقوق فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………….. 12
رسانه‌های ارتباط جمعی…………………………………………………………………………………………………….. 13
مفهوم ارتباط…………………………………………………………………………………………………………………….. 15
دسته‌بندی مخاطبان …………………………………………………………………………………………………………… 16
نقش و وظایف وسایل ارتباط جمعی…………………………………………………………………………………… 17
ویژگی‌های رسانه آگاهی‌بخشی ………………………………………………………………………………………….. 22
تاریخچه رادیو و تلویزیون در جهان، ایران و استان لرستان……………………………………………………… 24
کارکردها و ویژگی‌های آن………………………………………………………………………………………………….. 27
شهروندی در جهان و ایران…………………………………………………………………………………………………. 29
پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….. 33
پژوهش‌های انجام گرفغته در داخل کشور…………………………………………………………………………….. 34
پژوهش‌های انجام گرفته در خارج از  کشور…………………………………………………………………………. 44
نقد و بررسی تحقیقات داخلی و خارجی……………………………………………………………………………… 51
مبانی نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 52
رهیافت‌های ارتباطات………………………………………………………………………………………………………… 53
نظریات ارتباطات………………………………………………………………………………………………………………. 55
الگوهای شهروندی……………………………………………………………………………………………………………. 61
گفتمان‌های شهروندی……………………………………………………………………………………………………….. 91
الگوی فردگرایی لیبرال……………………………………………………………………………………………………….. 91
الگوی شهروندی اجتماع‌گرا……………………………………………………………………………………………….. 92
الگوی شهروندی جمهوری‌گرایی………………………………………………………………………………………… 93
فمنیسم و شهروندی…………………………………………………………………………………………………………… 94
نظریات شهروندی…………………………………………………………………………………………………………….. 95
مارشال حقوق سه‌گانه شهروندی………………………………………………………………………………………… 96
دارندروف؛ شهروندی و مشارکت……………………………………………………………………………………….. 97
یورگن هابرماس و شهروندی……………………………………………………………………………………………… 99
پارسونز دوگانه عام‌گرایی و خاص‌گرایی………………………………………………………………………………. 100
دیدگاه‌ها و نظریه‌های پست مدرنیستی…………………………………………………………………………………. 101
آنتونی گیدنز و شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 103
مدل شهروندی هیتر…………………………………………………………………………………………………………… 104
ترنر و شهروندی فرهنگی…………………………………………………………………………………………………… 106
نظریه یانگ و شهروندی (شهروندی متمایز) ………………………………………………………………………… 107
کیملیکا و شهروندی (شهروندی چند فرهنگی) …………………………………………………………………….. 10
فالکس و شهروندی عمیق پسامدرن…………………………………………………………………………………….. 110
چارچوب نظری پژوهش …………………………………………………………………………………………………… 112
فرضیات……………………………………………………………………………………………………………………………. 122
   
فصل سوم: روش پژوهش  
روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………. 124
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………… 124
حجم نمونه و روش نمونه‌گیری…………………………………………………………………………………………… 125
تکنیک جمع‌آوری داده‌ها…………………………………………………………………………………………………….. 127
سنجش متغیرها و عملیای کردن پژوهش………………………………………………………………………………. 127
تعریف نظری یا مفهومی……………………………………………………………………………………………………… 127
ارتباط یا روایی …………………………………………………………………………………………………………………. 139
اعتماد یا پایایی………………………………………………………………………………………………………………….. 140
شیوه تحویل داده‌ها…………………………………………………………………………………………………………….. 140
فرضیات…………………………………………………………………………………………………………………………… 142
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها  
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 144
نتایج توصیف آماری………………………………………………………………………………………………………….. 145
بررسی و توصیف داده های مربوط به ویژگی‌های عمومی پاسخ‌دهندگان …………………………………. 158
آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………….. 167
نتایج آزمون فرضیات………………………………………………………………………………………………………….. 168
تحلیل یافته‌ها……………………………………………………………………………………………………………………. 168
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری  
نتیجه‌گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. 195
پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………… 206
محدودیت‌های تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 207
منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………. 208
پیوست‌ها………………………………………………………………………………………………………………………….. 211
پرسشنامه (1) …………………………………………………………………………………………………………………… 211
پرسشنامه (2) …………………………………………………………………………………………………………………… 215

 

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه و مقاله

 

عنوان صفحه
جدول 3-1: توزیع افراد برحسب محل سکونت…………………………………………………………………. 126
جدول 3-2: توزیع کارشناسان به تفکیک محل کار…………………………………………………………….. 126
جدول 3-3: ابعاد و شاخص‌های متغیر رسانه (رادیو) ………………………………………………………… 129
جدول 3-4: ابعاد و شاخص‌های متغیر رسانه (رادیو) ………………………………………………………… 129
جدول 3-5: ابعاد شاخص‌های متغیر رسانه (رادیو) ……………………………………………………………. 129
جدول 3-6: ابعاد و شاخص‌های متغیر رسانه (تلویزیون) …………………………………………………… 130
جدول 3-7: ابعاد و شاخص‌های متغیر رسانه (تلویزیون) …………………………………………………… 130
جدول 3-8: ابعاد شاخص‌های متغیر رسانه (تلویزیون) …………………………………………………….. 130
جدول 3-9: ابعاد و شاخص‌های متغیر میزان استفاده از رسانه……………………………………………… 131
جدول 3-10: ابعاد و شاخص‌های متغیر حقوق شهروندی…………………………………………………… 132
جدول 3-11: ابعاد و شاخص‌های متغیر حقوق شهروندی…………………………………………………… 133
جدول 3-12: ابعاد و شاخص‌های متغیر حقوق شهروندی………………………………………………….. 134
جدول 3-13: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 135
جدول 3-14: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 135
جدول 3-15: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 136
جدول 3-16: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 137
جدول 3-17: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 137
جدول 3-18: ابعاد و شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه………………………………………………….. 13
جدول 3-19: تعیین ضریب پایایی متغیرهای تحقیق ………………………………………………………….. 140
جدول 4-1: توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت………………………………………………………………. 145
جدول 4-2: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل……………………………………………………… 146
جدول 4-3: توزیع پاسخگویان بر حسب گروه سنی…………………………………………………………… 147
جدول 4-4: توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلات…………………………………………………. 148
جدول 4-5: پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال…………………………………………………………….. 149
جدول 4-6: توزیع پاسخگویان بر حسب نوع مسکن………………………………………………………….. 150
جدول 4-7: پاسخگویان بر حسب میزان درآمد………………………………………………………………….. 151
جدول 4-8: آزمون t تک نمونه ای مربوط به متغیرهای تحقیق پرسشنامه مردم عادی……………… 152
جدول 4-9: آزمون t تک نمونه ای مربوط به متغیرهای تحقیق پرسشنامه………………………………. 154
جدول 4-10: میزان استفاده از رسانه‌ها در هفته………………………………………………………………….. 156
جدول4-11: میزان استفاده از رسانه‌ها در روز……………………………………………………………………. 157
جدول 4-12: توزیع پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت……………………………………………………….. 159
جدول 4-13: توزیع پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت تاهل……………………………………………….. 160
جدول 4-14: توزیع  پاسخگویان بر حسب گروه سنی……………………………………………………….. 161
جدول 4-15: توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلات………………………………………………… 162
جدول 4-16: توزیع پاسخگویان  بر حسب وضعیت اشتغال………………………………………………… 163
جدول 4-17: آزمون t تک نمونه ای مربوط به متغیرهای تحقیق…………………………………………… 165
4-18: جدول نتایج آزمون رگرسیون………………………………………………………………………………… 168
جدول 4-19:  نتایج آزمون رگرسیون ضرایب استاندارد شده……………………………………………….. 169
4-20: جدول نتایج آزمون رگرسیون………………………………………………………………………………… 170
جدول 4-21: نتایج آزمون رگرسیون ضرایب استاندارد شده………………………………………………… 171
جدول 4-22: آزمون t دو  نمونه مستقل مربوط به فرضیه اول……………………………………………… 172
جدول 4-23:  ANOVA  سطح تحصیلات و آگاهی از حقوق شهروندی نزد شهروندان خرم‌آباد…………………………………………………………………………………………………………………………. 173
جدول 4-24: ANOVA سن پاسخگویان و آگاهی از حقوق شهروندی نزد شهروندان خرم‌آباد 174
جدول 4-25: نتایج آزمون کیزر مایر و بارتلت در تحلیل عاملی…………………………………………… 175
جدول 4-26: نتایج آزمون تحلیل عامل بر حسب عامل های تایید شده…………………………………. 176
جدول 4-27:  نتایج تحلیل مسیر……………………………………………………………………………………… 12
جدول 4-28: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 182
جدول 4-29: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 186
جدول 4-30: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 187
جدول 4-31: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 188
جدول 4-32: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 189
جدول 4-33: نتایج آزمون ضریب  همبستگی پیرسون……………………………………………………….. 190
جدول 4-34: نتایج آزمون رگرسیون………………………………………………………………………………… 191
جدول 4-35: نتایج آزمون رگرسیون ضرایب استاندارد شده……………………………………………….. 192

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه
نمودار 4-1: توزیع پاسخگویان برحسب جنسیت……………………………………………………………….. 145
نمودار 4-2: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل……………………………………………………… 146
نمودار 4-3: توزیع پاسخگویان بر حسب گروه سنی…………………………………………………………… 147
نمودار 4-4: توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلات………………………………………………….. 148
نمودار 4-5: پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال…………………………………………………………….. 149
نمودار 4-6: توزیع پاسخگویان بر حسب نوع مسکن………………………………………………………….. 150
نمودار 4-7: پاسخگویان بر حسب میزان درآمد………………………………………………………………….. 151
نمودار 4-8: میانگین شاخص‌های استفاده از رسانه……………………………………………………………… 153
نمودار 4-9: میانگینابعاد مختلف آگاهی از حقوق شهروندی………………………………………………… 155
نمودار 4-10: توزیع جنسیت پاسخگویان (برحسب جنسیت)……………………………………………… 159
نمودار 4-11: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل…………………………………………………….. 160
نمودار 4-12: توزیع پاسخگویان برحسب گروه سنی………………………………………………………….. 161
نمودار 4-13: توزیع پاسخگویان برحسب مقطع تحصیلات…………………………………………………. 162
نمودار 4-14: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت اشتغال………………………………………………….. 162
نمودار 4-15: میانگین شاخص‌های الگوهای ارتباطی رسانه…………………………………………………. 166
نمودار4-16: نمودار پراکنش خط رگرسیون: میزان آگاهی از حقوق شهروندی از دیدگاه مردم…. 169
نمودار 4-17: نمودار سنگ ریزه بر اساس مقادیر ویژه………………………………………………………… 175
نمودار4-18: نمودار هیستوگرام خط رگرسیون متغیر وابسته: میزان آگاهی از حقوق شهروندی… 193
نمودار 4-19: نمودار پراکنش خط رگرسیون متغیر وابسته: میزان آگاهی از حقوق شهروندی……. 193

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...